از عجایبِ عالم است
که ما با موهبت هائی بسیار به دنیا می آییم،
اما همچون گدایان زندگی می کنیم.
زیرا ما به خویشتن ِ خویش نمی نگریم
و از توانایی های بی نهایت ِ خود خبر نداریم.
همه چیز برای ما عادی است.
ما به خود و پیرامون ِ خود عادت کرده ایم
و از این که هستیم
و از این که توانی عظیم داریم،
دچار حیرت نمی شویم.
ما به کره ی ِ ماه می رویم
و در آنجا به کند وکاو می پردازیم،
اما از سفر به خویشتن ِ خویش عاجزیم،
زیرا گمان می کنیم که همه چیز را درباره ی ِ خود می دانیم.
ما هیچ شناختی از خود نداریم.
سقراط مدام می گفت:«خود را بشناس.»
در این جمله ی ِ کوتاه،
حکمت ِ همه ی ِ فرزانگان نهفته است.
زیرا با شناخت ِ خویشتن،
همه چیز را خواهیم شناخت
و توان ِ بالقوه ی ِ خویش را به فعلیت خواهیم رساند.
با شناخت خویشتن،
آیینه ی ِ جان مان مصفا خواهد شد
و همه ی زیبایی ها و شگفتی ها و رازها را
در خود منعکس خواهد کرد.
بر گرفته از كتاب : زندگی زیباست







پاسخ با نقل قول
علاقه مندی ها (Bookmarks)