به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 20
  1. #11
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 21 دی 91 [ 16:34]
    تاریخ عضویت
    1389-10-21
    نوشته ها
    42
    امتیاز
    2,152
    سطح
    28
    Points: 2,152, Level: 28
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 148
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    63

    تشکرشده 63 در 31 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: شدیدا" محتاج کمکم

    پس فرهنگ 27 به نظر شما غیر منطقیه.
    در کل به نظرتون این خواسته ایشون نشانه چیه ؟
    1- بدبینی
    2 - تعصبی بودنشون
    3- فقط علاقه مند به چادر
    4- غیرتی بودنشون
    در ضمن چطور میشه ایشون رو متوجه کنم که حجاب صرف چادر نیست؟؟؟؟یعنی با چه استدلالی میشه ایشون رو متقاعد کرد چادر خوبه اما واجب نیست؟؟؟؟

  2. #12
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array

    RE: شدیدا" محتاج کمکم

    هر 4تاش یا یکی از 4تا.مهم نیست که به چه دلیل می خواد چادر بهت تحمیل کنه،مهم شمایی که باید ببینی آیا می تونی

    با چادر کنار بیای یا نه.

  3. 4 کاربر از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده اند .

    فرهنگ 27 (پنجشنبه 15 اردیبهشت 90)

  4. #13
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 18 مرداد 90 [ 09:06]
    تاریخ عضویت
    1389-11-21
    نوشته ها
    44
    امتیاز
    1,962
    سطح
    26
    Points: 1,962, Level: 26
    Level completed: 62%, Points required for next Level: 38
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    42

    تشکرشده 42 در 19 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: شدیدا" محتاج کمکم

    عزیزم حرف چادر نیس حرف تحمیل نظره من به شخصه چادر تحمل میکنم اما تحمیل رو نه،
    خانومی شما سنی نداری که بترسی خواستگار بهتری برات نیاد،برای خودت و عقیدت احترام بیشتری قائل باش.

  5. 3 کاربر از پست مفید s.sepide تشکرکرده اند .

    s.sepide (سه شنبه 06 دی 90)

  6. #14
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 01 خرداد 98 [ 14:08]
    تاریخ عضویت
    1389-1-27
    نوشته ها
    155
    امتیاز
    8,847
    سطح
    63
    Points: 8,847, Level: 63
    Level completed: 33%, Points required for next Level: 203
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    420

    تشکرشده 448 در 136 پست

    Rep Power
    34
    Array

    RE: شدیدا" محتاج کمکم

    سلام
    فکر نکنم به این راحتی و با این اطلاعات بشه گفت که درخواست ایشون از روی علاقه بوده یا بدبینی.
    اصرارشون روی چادر چقدره؟ اگر اصرارشون زیاد باشه که خب نمی شه گفت صرفا علاقه مندن.
    به نظر من ببینید چه خانواده ای دارن. و عروس هاشون به چه شکل بودن و هستن؟ و حتی همون حجاب چادرشون در چه حده؟ تا حدی دستتون میاد که چرا این شرطو گذاشتن.
    هر سه تا گزینه (غیر علاقه مندی) گزینه های منفی هستن. چه تعصبی باشن چه بدبین و چه غیرتی، این احتمال هست که بعدا سخت گیری های بیشتری داشته باشن.
    اگر ایشون خودشون هم معترفن که حجاب شما خوبه و به همین دلیل هم به خواستگاری اومدن پس دیگه دلیلی برای این شرط نیست.
    اگر مشروط می کردن به اینکه حجاب کمتری داشته باشید چه حسی داشتید؟ در هر دو صورت تحمیل نظر بود.

    اون ده تا شرطی که می گن قبول می کنن شروط محضریه یا می خوان زبانا قبول کنن؟ منظورم اینه که خیلی هم به این که ایشون گفتن ده شرط شما رو قبول می کنن امیدوار نباشید.

    [size=medium]هله پیوسته سرت سبز و لبت خندان باد
    هله پیوسته دل عشق ز تو شادان باد
    [/size]

  7. 4 کاربر از پست مفید جاودان تشکرکرده اند .

    جاودان (جمعه 16 اردیبهشت 90)

  8. #15
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 21 دی 91 [ 16:34]
    تاریخ عضویت
    1389-10-21
    نوشته ها
    42
    امتیاز
    2,152
    سطح
    28
    Points: 2,152, Level: 28
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 148
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    63

    تشکرشده 63 در 31 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: شدیدا" محتاج کمکم

    2تا از عروس های این خانواده مانتویی (که یکیشون همیشه مانتو مشکی میپوشه)و یکی دیگه چادری هست .
    دارم به این نتیجه میرسم که درسته ما ویژگی های مشترکی هم داریم اما این دلیل به نادیده گرفتن این اختلاف نظرات آشکار و بزرگ نمیشه وبهتره بهشون جواب منفی بدم. .
    از راهنمایی تک تک شما دوستان ممنونم و امیدوارم که از هر جیزی بهترین هاش نصیبتون بشه .

  9. 7 کاربر از پست مفید setaree11 تشکرکرده اند .

    setaree11 (جمعه 16 اردیبهشت 90)

  10. #16
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 اردیبهشت 90 [ 15:31]
    تاریخ عضویت
    1390-2-15
    نوشته ها
    2
    امتیاز
    1,317
    سطح
    20
    Points: 1,317, Level: 20
    Level completed: 17%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    8

    تشکرشده 8 در 2 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: شدیدا" محتاج کمکم

    به نظر من بهترین کارو می کنید چون شما فرصت های زیادی خواهید داشت..

  11. 2 کاربر از پست مفید paradise تشکرکرده اند .

    paradise (جمعه 16 اردیبهشت 90)

  12. #17
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array

    RE: شدیدا" محتاج کمکم

    setaree11 عزیز

    به تالار همدردی خوش آمدید


    دوست عزیز ، ازآنجا که دوستان خوبمون بیشتر احساسی راهنمایی کردند تا کارشناسی ، نیاز دیدم که نظرم را بگویم .

    1 - مشخصه که شما هر دو از عقاید زیر بنایی همدیگر شناخت کافی ندارید و این بیانگر اینه که خود به شخصه هم از زیر بنای افکار و عقایدتون خبر ندارید . مثلاً اینکه ایشون چرا مایل به چادر هستند (عقیدتی است و فلسفه ای پشت آن است ؟ یا به خاطر موقعیت خود و خانواده و حفظ شأن و یا میل به پوشیده بودن زیبائیها و ظرافتهای همسرشون از دید اجنبی است ؟ ، یا نگرانی از اجتماع ؟ و .... ؟ کدامیک و فلسفه میل ایشون به چادر پوشیدن شما که بخاطرش حاضره 10 شرط سنگین شما را بپذیره چیست ؟)

    شما چرا بی میل هستید و چادر را نمی پسندید ( چون دست و پا گیر است ؟، احساس حقارت می کنید ؟ به خاطر اجتماع ؟ مایلید زیبا تر دیده بشید و چادر مانع می شود ؟ ، از مانتو خوشتون میاد و .... ؟ کدام است ؟)

    نمونه های که گفتم فقط برای این است که خود را واکاوی کنید ، و با طرح سئوال از آقای خواستگار نیز زمینه دهید ایشان هم خود را واکاوی کند یا اگر کرده به شما نتیجه و دلیلش را بگوید .

    2 - توفقات یا تفاهم های شما ممکنه بیشترش احساسی باشد . و نیازه شما شناختتون از هم به طور عقلانی و منطقی بیشتر شود .

    3 - در ازدواج اونچه به عنوان سنخیت مهم است ، افکار و بینش و منش فرد هست که در رفتارش بروز پیدا می کند ، و لذا شناخت رفتار می تواند افکار فرد را به ما نشان دهد ، اشتراکات فکری و بینشی و منشی و روحیات مهمتر از هرچیزی هستند و بالاترین درصد تفاهم را باید به خود اختصاص دهد . به جای زوم روی ظواهر روی اینها زوم کنید .

    4 - اگر فرد مورد نظر برای ازدواج تا 70 درصد با معیارهای اساسی ما هماهنگ است ، با مهارت آموزی می شود روی 30 درصد تفاوتها هماهنگ شد .

    بهتره با کمک گرفتن از یک مشاور همدیگر را بهتر و بیشتر بشناسید و دلیل انتظارات و خواسته هایتان از یکدیگر را خوب و زیر بنایی بسنجید و با آنالیز دقیق ، همانگونه که در زمان حال شناخته اید همدیگر را بپذیرید و به امید تغییرات در آینده نباشید و اگر تفاهم مطابق معیارهای اساسی زیر 70 درصد بود ، تا 50 را تأمل نموده و زیر 50 را رد کنید .


    موفق باشید .

    .

  13. 9 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    فرشته مهربان (جمعه 16 اردیبهشت 90)

  14. #18
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 21 دی 91 [ 16:34]
    تاریخ عضویت
    1389-10-21
    نوشته ها
    42
    امتیاز
    2,152
    سطح
    28
    Points: 2,152, Level: 28
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 148
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    63

    تشکرشده 63 در 31 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: انتظارات خواستگار و تفاوت با نظر من (شدیدا" محتاج کمکم )

    فرشته مهربان از توجه و راهنمایی شما بی نهایت ممنونم .
    فکر کنم بهتره خودم رو بیشتر معرفی کنم و به سوالهایی که مطرح کردید جواب بدم تا بازم منو از راهنمایی هاتون بهره مند کنید:
    1-من بدبین , تعصبی و دختر بی حجاب و بی اصولی نیستم و کلا" اغتقدات مذهبی دارم اما نه شدید در حدی که واجباتم رو انجام بدم :
    در دوران مدرسه ام به حج دانش آموزی مشرف شدم و به شکرانه این لطف خدا به مدت یک سال چادری شدم با اینکه زیر چادر رنگهای روشن میپوشیدم اما از اینکه میدیدم سر تا پام سیاهه خوشم نمی امد و دیگه چادر نپوشیدم مگر برای جاهای خاص .
    از حجاب هیچ وقت احساس حقارت نکردم و نمیکنم و سعی میکنم همیشه پوشیده و شیک باشم که بقیه رو متوجه این امر بکنم که اسلام با زیبایی و شیک پوشی مخالف نیست و از طرفی چادر هم نیست .
    2-نمیدونم ولی من تا با کسی به عقد کردن نرسم دل بهش نمیبندم چون اگه آدم بخواد به هر خواستگاری دل ببنده و احساسی رفتار کنه که دلش کاروانسرا میشه .
    4-چون با هم کلاسهای مشترک نداریم رفتارهاشون رو در جمع خیلی نتونستم بررسی کنم اما در قبال من متواضعانه و هوشمندانه رفتار میکنن.
    این برام خیلی مهمه که این رفتار ایشون از بدبینیه یا نه ؟

  15. #19
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 28 آذر 90 [ 18:59]
    تاریخ عضویت
    1390-8-24
    نوشته ها
    1
    امتیاز
    928
    سطح
    16
    Points: 928, Level: 16
    Level completed: 28%, Points required for next Level: 72
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered500 Experience Points
    تشکرها
    1
    تشکرشده 1 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array

    RE: انتظارات خواستگار و تفاوت با نظر من (شدیدا" محتاج کمکم )

    نقل قول نوشته اصلی توسط setaree11
    سلام دوستان .
    خواستگارم بعد از 4یا5 جلسه صحبت کردن از من میخواد که:1- چادری بشم (به خصوص برای دانشگاه و خیابون رفتن و برای مهمانی رفتن میذاره مانتو بپوشم .ایشون معتقدن تو خیابون به خانمی که چادری باشه یا متلک نمیگن یا کمتر میگن )
    و2-بیرون از خونه آرایش نکنم(میگه آرایش زن برای محارمشه و تو خونه) !!!!!!!!
    درصورتیکه من مانتویی هستم و حجابم رو رعایت میکنم و آرایش خاصی هم ندارم و خودشون هم نسبت به این مسئله معترف هستن و از روز اول من رو با مانتو دیدن و خواستنم.
    حالا به نظر شما این نشونه بدبینی و تعصبی بودن یا زیادی غیرتی بودن ایشونه؟
    در ضمن ایشون که دیدن من برای همه جا چادر رو قبول نمیکنم گفتن اگه من این شرط ایشون رو قبول کنم ایشون 10 شرط منو قبول میکنه .
    منم گفتم: پس شما هم باید 10 شرط سنگین منو بپذیری چون من چادر رو تو اماکن خاص(مثل مساجد و اماکن مقدس و ماه محرم و زمانیکه بخوام جایی که برام ناشناخته هست ) میپوشم اما ایشون میگفت همیشه چادر بپوش و هر از گاهی مانتو .یعنی حجاب اول چادر بعد مانتو وووووووووووووووووووواما من میگم اول مانتو بعد چادر
    آخه من نمیتونم ببینم سر تا پام مشکی هست و روحیه ام خسته میشه آخه من یک سال چادر پوشیدم و بعد به همین دلیل کنار گذاشتم به ایشون هم گفتم اما میگه چادر.....
    این مشل میتونه به خاطر اختلاف سنی ما باشه؟؟؟؟؟؟؟؟
    آخه من 20سالمه و ایشون 27 سال دارن .و رشتشون نفته و 15یا20روز ممکنه خونه نباشن .
    یا ایشون بدبین هستن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خواهش میکنممممممممممممممممممممم مممممم بهم کمککککککککککککککککککککککک کککککککککککککککنید.
    سلام دوست عزیز به نظر من به خاطر چادر یامانتو آدم خواستگارش رو رد نمیکنه من هم مثل شما دخترم و 20 سا لمه من چادر رو تنوعی سر میکردم ولی بعد از دو سال فهمیدمش درکش کردم الآن اصلا نمیتونم بدون چادر باشم شما ملاک های دیگر رو بررسی کن اگه شرایط دیگه اش یا هم یکی هست چه ایرادی داره آبجی شما چادر سرت کن خودتمیفهمی چادر خیلی خوبه حجاب خانم فاطمه ی زهراست ان شا. الله خدا بشه کمک کنه تصمیم درست بگیرید التماس دعا..

  16. کاربر روبرو از پست مفید فهیمه صابری تشکرکرده است .

    فهیمه صابری (یکشنبه 27 آذر 90)

  17. #20
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 بهمن 92 [ 23:55]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    2,086
    امتیاز
    11,615
    سطح
    70
    Points: 11,615, Level: 70
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    12,283

    تشکرشده 12,257 در 2,217 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: انتظارات خواستگار و تفاوت با نظر من (شدیدا" محتاج کمکم )

    سلام خانم صابری،

    به تالار همدردی خوش آمدید.

    لطفاً قبل از ارسال پست در تاپیک ها به تاریخ تاپیک توجه کنید که قدیمی تر از 2 هفته نباشد.
    برای مثال آخرین ارسال این تاپیک در ماه اردیبهشت بوده.

    با تشکر.


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. خواستگار سمج با تفاوت سنی بالا
    توسط baran96 در انجمن تفاوت سنی در ازدواج
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: پنجشنبه 03 فروردین 96, 23:51
  2. با رفتار سرد و بی تفاوت خواستگارم چه کنم
    توسط taranom2002 در انجمن خواستگاری
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: شنبه 29 خرداد 95, 16:09
  3. پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: چهارشنبه 25 آذر 94, 11:15
  4. تردید در انتخاب خواستگارم به علت 10 سال تفاوت سنی.
    توسط mahta_m در انجمن تفاوت سنی در ازدواج
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: سه شنبه 04 تیر 92, 11:35
  5. پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: جمعه 13 مرداد 91, 19:56

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 06:11 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.