تاپیک منحرف نشه.
تشکرشده 10,678 در 2,786 پست
تاپیک منحرف نشه.
فرهنگ 27 (جمعه 09 اردیبهشت 90)
تشکرشده 268 در 90 پست
من هم یکی از همین ها و هزاران دختر دیگه ای که این موضوع را نمی دانند که مردها با دیدن ترک دیوار هم ممکنه تحریک بشن. من اصلا فکر نمی کردم لاک ناخن، شلوار کوتاه و حتی یک انگشتر .... فکر می کردم به قول یاسا خوشگله و بس.نوشته اصلی توسط yasa
فکر کن علاوه بر گل و شیرینی هزینه استخر هم می ره جزو هزینه های خواستگاری. تازه چه اشکالی داره یه سونا جکوزی هم می ریم و ....نوشته اصلی توسط چشم بارانی
![]()
آراام (دوشنبه 08 اسفند 90)
تشکرشده 3,560 در 934 پست
به نظر من زیبایی ظاهری تا حدی که علف به دهن بزی شیرین بیاد مهمه و موقع ازدواج طرف ها نباید با ظاهر همدیگه مشکل داشته باشن
اگر ظاهر مهم نبود اینهمه پول صرف جلد کتاب ها نمی شد و فقط محتویاتشونو به عرضه می ذاشتن
اگر مهم نبود اینهمه هزینه صرف رنگ کردن و گچ بری و تابلو نقاشی و نما زدن ساختمان ها نمی شد و همون چند تا آجر واسه همه کافی بود
اگر مهم نبود ماشین رو که میساختن دیگه رنگ نمیزدن همونطوری آهنی می فروختن
پس درست یا غلط، زیبایی و ظاهر مهمه ولی خوب باید اول آدم ببینه خودش در چه سطحیه وانتظارش واقع بینانه باشه
برای دیدن اینکه طرف ما زیباست یا نه بهتره طبق قانون اسلام که قبل خواستگاری و به قصد ازدواح میشه یک بار دختر رو تمام و کمال دید مادرتون ازشون با احترام تقاضا کنن که با مثلا بلوز شلوار و روسری یک بار جلوی شما ظاهر بشن
چاره دیگه ای ندارید باید خجالت و بذارین کنار این حق مسلم !! شماست که میخواید همسر آینده تونو بهتر ببینید
فقط باید نوع بیان و تقاضاتون طوری باشه که سوتفاهم نشه
نیلا (جمعه 09 اردیبهشت 90)
تشکرشده 2,459 در 516 پست
وا، مگه این جا تالار همسریابیه که من ویژگی های مدنظرم را بنویسم. اما خب اگه خواستین برام زن پیدا کنین، نه چاق باشه . نه لاغر، متوسط باشه. گرم و سردی هم خوب نیست این جا بگم.نوشته اصلی توسط yasa
به نظرم آقایی که سوال کرد باید جوابشو گرفته باشه.حالا خوبه میگه که ظاهر معیار درجه دوممه. اگه معیار درجه اولش بود، چقدر وسواس میداشت.
tesoke (جمعه 09 اردیبهشت 90)
تشکرشده 27 در 8 پست
از همگي دوستان ممنونم،به خصوص خانم سابينا
در ضمن خانم هايي كه معتقد هستن كار برخي دخترها(لباسها و آرايشهاي آنچناني در خيابان)بي بند و باري نيست،و اتفاقا از نظر شما خيلي هم خوبه و اشكالي هم نداره و براي جامعه هم مشكلي پيش نمياره....،جواب اين تناقض رو ندادن:
جالبه،، همين شماهايي كه اين رفتارهارو بي بند و باري نميدونيد،كافيه شوهر محترمتون توي خيابون به يه دختر(از همين نوع دخترها!)يه كم خيره بشه!اونوقته كه به شوهرتون انگ هوسباز بودن و خيانتكار بودن رو ميزنين،!،ولي كار اون دختر خانم(سعي در جلب توجه و تحريك كننده ظاهر شدن)رو بد نميدونيد!!؟؟؟؟؟
لطفا اين تناقض رو جواب بدين!
تشکرشده 10,678 در 2,786 پست
حتمن تناقص نیست که جواب ندادن.هیچ خانمی دوست نداره شوهرش یه زن دیگه رو ورنداز کنه.چادر مانتو کوتاه بلند
تنگ خفاشی با مقنعه روسری شال آرایش تو مهمونی خیابون عروسی ... ربطی به لباس اون دختر نداره.
فرهنگ 27 (شنبه 10 اردیبهشت 90)
تشکرشده 268 در 90 پست
من فقط گفتم نمی دونستم که اقایون با چیزهای ساده هم تحریک می شن. مثلا دیدن لاک، یا فاصله بین شلوار و جوراب اگر کمی باز باشد و ... چیزهای عجیبی که من اصلا فکرش را هم نمی کردم.
همه ی دخترهای به قول خودتان بدحجاب را به یک چوب نزنید. بعضی از خانمهای چادری با همون چادر چنان عشوه و نازی می آیند و چنان طرفشان را تحریک می کنند که دختر بدحجاب اصلا به فکرش هم نمی رسد .
آقای میلاد شما جواب سوال اصلیتون را گرفتید یا نه؟
تشکرشده 4,467 در 859 پست
میلاد جان من اصلا قصد توهین به شما رو نداشتم اما انگار پست من شما وخانوم ارام رو ناراحت کردهنوشته اصلی توسط خارپشت
من قصدم این بود که بگم معیارها و ملاک های ازدواج اینقدر زیادن که دیگه جایی برای اینقدر دقت کردن توی این مسائل باقی نمیمونه
همون ظاهری که (شامل اندام و چهره) ابتدا دیده میشه و یا توسط نزدیکان پسر مورد تایید قرار میگیره کفایت میکنه
و بعد از اون ایجاد یک رابطه عاطفی و جنسی مناسب و کامل بیشتر به توانایی ها و اگاهی های دو طرف وبه خصوص اقایون برمیگرده (نه لزوما یه جسم رویایی و مطابق باسلایق جهانی)
من حساسیت شمارو درک میکنم همه ما قراره یه بار و با یک دختر نجیب ازدواج کنیم طبیعی که دوست داریم اون دختر از هر نظر کامل یا حداقل متناسب با ما باشه پارامتر زیبایی هم خیلی مهمه اما توجه به مسائل خیلی جزئی تر نه تنها مقدور نیست بلکه اطلاع داشتن یا نداشتن در مورد اونها ضربه ای به زندگی اینده ما نخواهد زد
امیدوارم با یاری خدا بهترین انتخاب رو داشته باشید
خانوم yasa گفتن
دوم اينكه آقا ميلاد من نگفتم اونا كه اينجوري برخورد ميكنند دارند كار درست رو انجام ميدن دقت كن: بين "عمل" فرد و "شخصيت" فرد تفاوت وجود داره. گاهي كسي عملي از روي ناداني (فرضا) انجام ميده اما نميشه گفت اين آدم كلا انسان نادانيه! بحث من اينه كه شما به خاطر حجاب هرچقدر بد و هرچقدر تحريك كننده نميتوني بگي در همه ي موارد زندگيش بي بندوباره! قضاوت كردن به اين شكل و نحو غلطه!
به خاطر نداشتن اگاهی و یا تربیت غیر دینی و نامناسب خیلی از خانومای متعهد و مقید به اخلاق حجاب خوبی ندارن
به دو دلیل یا حجاب و مزایای اون رو نشناختن و مقوله حجاب براشون تعریف نشده است
و یا با اصل حجاب مشکلی ندارن و تحت تاثیر عرف غلط جامعه و اطرافیان هستند
در هر دوی این حالات نوعی جهالت و یا غفلت وجود داره که میتونه احتمال ایجاد زمینه برای فساد اخلاقی اونها رو فراهم کنه اما این فقط یک احتماله
چون فرض بر اینه که اونها قلب سالمی دارن و اخلاق مدارند
این احتمال باعث میشه اونها و جامعه ای که توش زندگی میکنن ببشتر در معرض خطر باشن
حکمت حجاب هم همین بوده اما نمیشه با پیش داوری هر خانوم بدحجاب و بی حجابی رو متهم به بی بندو باری کرد
meysamm (یکشنبه 11 اردیبهشت 90)
تشکرشده 3,560 در 934 پست
خوب دوست من گفتنی ها گفته شد و فکر کنم از لابلای حرفهای گفته شده راه های این رو که دختر موردعلاقه تونو قبل ازدواج خوب ببینید را میتونید بیرون بکشید
بقیه بحث ها بحث های اعتقادی و نظری هست که تو تصمیم گیری شما تاثیری نداره
شما دختر محجبه دوست دارید خوب با همون نوع ازدواج کنید
کسی هم که دختر مانتویی دوست داره با اون
به عقاید بقیه احترام بذارید و به طرز پوشش اونا ولی همسرآینده تونو طوری که دلتون میخواد انتخاب کنید
بقیه هم قطعا به اعتقاد و انتخاب شما احترام قائلند
موفق باشید
نیلا (شنبه 10 اردیبهشت 90)
تشکرشده 268 در 90 پست
وقتی سابینا تاپیک می بندد !!
این تاپیک هم از طرف سابینا به نتیجه رسیده اعلام می شود.![]()
آراام (یکشنبه 11 اردیبهشت 90)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)