نقل قول نوشته اصلی توسط shabe barooni
سلام . عزيزم اصلا نياز به متخصص نيست. فرزند شما اصلا غير نرمال نيست. فقط به مقداري صبر و حوصله ي شما نياز هست. اما در مورد دروغ بايد بگم كودكان قبل از 4 سالگي ذاتا دروغ ميگن. در حقيقت تخيلشون رو به زبون ميارن اما بعد از اون به علت جلب تحسين ديگران يا فرار از تنبيه و ناراحتي والدين متوسل به دروغ ميشن. اما اگر بدون دليلي براي ترس دروغ بگن دليلش اينه كه هنوز نتونستن مرز بين واقعيت و تخيل رو تشخيص بدن كه نياز هست شما اين مرز رو بهشون نشون بدين. براي جلوگيري از دروغگويي لازمه والدين با فرزندانشون دوست باشند. بايد هنگام شنيدن حقيقت خشم نشون ندن و حتي از فرزند تشكر كرد كه راستشو گفته و هنگام دروغگويي شون بايد منطقي باهاشون برخورد كرد و نشون داد كه دروغ اون رو از خواسته هاش دور ميكنه، اونوقت فرزند ياد ميگيره كه نه پنهان كاري كنه و نه دروغ بگه.
فرزندان در اين سن انتقام جو هستند. عصبانيت شما باعث ميشه فرزند شما از شما انتقام بگيره. پس دقيقا همون كاري رو ميكنه كه باعث بشه لج شما در بياد.

از عصبانيتتون بكاهيد و هيچ وقت نشون ندين عصبي هستين. عصبانيت بدترين الگوي رفتاري براي كودكه. اونا دارن تجربه ميكنند، پس طبيعيه اشتباه كنند. اونا براي رشدشون به انرژي احتياج دارند. قدكشيدن بچه ها و رشدشون به خاطر جنب و جوش ها و حركاتشونه. پس انرژيشون طبيعيه. اونا كنجكاوند . ميخوان عين بزرگترها باشند. ميخوان مثل بزرگتر ها مورد توجه قرار بگيرند و با افراد زيادي در ارتباط باشند. پس بايد باهاشون كنار بياين. دليلي نداره عصبي بشين و داد بزنيد. فرزند شما كه عاقل و بالغ نيست كه خطا نكنه. دانش اون به اندازه ي تصوراتشه. همين. پس داد زدن شما چيزيو حل نميكنه. بهتره دانشش رو افزايش بدين. بهتره هنگام ارتكاب يه خطا دليل خطا بودن كارش رو بهش تذكر بدين. شايد تصور كنيد كه نميفهمه. اما اون اين جمله رو يه جاي ذهنش نگه ميداره تا زماني كه خودش بهش برسه. بنابراين عصبانيت ممنوع!
بازم ممنونم از راهنماییتون چشم از این به بعد بیشتر سعی میکنم آروم باشم .بیشتر اوقات همسرم میگه که بعضی از حرکات دخترم شبیه بچه گیهای همسرمه .من دقیقا برعکس بودم و همیشه بهترین شاگرد کلاس بودم و اخیلی دلم میخواست که دخترم هم مثل خودم باشه.
خوب باید واقعیت رو قبول کرد.بیشتر موارد مربوط به ای دی اچ دی رو دخترم داره فقط خراب کن و شر و شیطون نیست .زیاد دست و پاهاشو تکون میده زمانی که تی وی نگاه میکنه روی یه مبل برای مدت طولانی نمینشینه و دائم جای نشستنش رو عوض میکنه.حرف من و با دیگران رو زود قطع میکنه و در مورد موضوعات بی ربط زیاد حرف میزنه . گاهی هیجان زیادی داره.
امروز عزمم رو جزم کردم و تا نیم ساعت دیگه میرم پیش پزشک خانواده مون تا ببینم نظر دکتر اینجا چیه .حتما نتیجه رو مینویسم براتون.فکر کنم اگر بتونم یه اسپیشالیست رو ببینم که اون هم منو مطمئن کنه خیلی بهتره.بازم ازتون ممنونم