با سلام و احترام
در مورد بند 14 که در پست قبل اشاره شد، بیشتر توضیح می دهم:
بعضی تاپیک بسیار طولانی و طاقت فرسا می شوند و علیرغم پیشرفت فیزیکی(پستهای طولانی و تعداد پست های زیاد در یک زمان کوتاه) از نظر مشاوره ای و تخصصی (نسبت به حجم پست ها و تعدادشان)غنای کافی را ندارند
.
ظرفیت محیط های مجازی محدود هست. و اگر بخواهد مشاوره و راهنمایی ها با توجه به این محدودیت ها اثر بخش باشد نیاز به رعایت نکاتی دارد.
الف ) خلاصه گویی بسیار مهم هست.
ابتدا به ساکن سئوالات خود را با شرح طولانی خاطرات و جزئیات و قصه زندگی خود شروع نفرمائید.
معمولا اگر اطلاعاتی مهم باشد در پستهای بعد دوستان طلب می کنند و بهتر هست طی چند خط پاسخ داده شود.
بهترین حالت اینست که هیچ پستی از طرف مراجع بیشتر از 5 خط نباشد.
ب ) همچنین افزودن به تعداد پست ها طی چند روز ، نشان می دهد که بیشتر یک گفتگو و ابراز احساسات هست. تا مشاوره . معمولا کسانی که در یک رابطه عاطفی و عشقی هستند یا اینکه از نظر هیجانی و احساسی با همسرشان درگیر شده اند بیشتر به پستهای طولانی و زیاد روی می آورند.
به هر حال معمولا در مشاوره حداقل یک هفته نیاز به فکر کردن و بررسی مطالب قبلی هست. نه اینکه بلافاصله طی چند دقیقه پست عریض و طویل دیگری زده شود. بعضی مراجعین بیشتر اصرار بر حرف زدن دارند. تااینکه بخواهند روی حرفی فکر کنند یا فرصت بگیرند که عمل کنند.
اینکه معمولا در اینگونه تاپیکها صرفا 2 یا 3 نفر( به خاطر شباهت موضوع به موضوع مورد علاقه اشان) در تعامل با شخص قرار می گیرند نشان دهنده اینست که سایرین به خاطر طولانی بودن مطلب و زیاد بودن آنها حوصله نمی کنند و می گذرند.
حالا اگر کسی هم بیاید جواب بدهد نمی تواند مسائل مهم شما را در میان انبوه مسائل جزئی بیرون بکشد. و باز این مسئله راهنمایی ها و مشاوره ها را کم عمق می کند.







پاسخ با نقل قول
علاقه مندی ها (Bookmarks)