(11/5/1386)
خانواده همسرم به من احترام نمی گذارند
به نظر شما رفتارشون درسته؟
مراجع عزيز، من در اينجا نمي خواهم در مورد صحيح يا غلط بودن رفتار خانواده همسرتان صحبت كنم. چون من نمي توانم الان روي آنها تاثير بگذارم. اما شما مي توانيد تغييراتي را روي ذهن و فكر خود ايجاد كنيد كه منجر به آرامش شما مي شود.
[IMG]http://www.hamdardi.net/imgup/19427
/1302669636_19427_274170171b.gif[/IMG]
یکم
يكي از خطاهاي شناختي و فكري شما اينست كه تصور مي كنيد بايد همه آدمها عادل و منصف باشند. در واقعيت اينگونه نيست. و اگر چنين تصوري داشته باشيم دچار نگراني و ناآرامي مي شويم. اگر به جاي آن با خود بگوئيد: « اگرچه همه آدمها عاليست كه عادل و منصف باشند، اگرچه عاليست خانواده خانم من هم عادل و منصف باشند، اما در حقيقت خيلي از آدمها ضعف دارند و اينگونه نيستند و خانواده همسر من هم از اين دسته هستند. »
در واقع شما مي پذيريد خانواده همسرتون نقاط ضعفي دارند. ما مي دانيد كه آنها 20 نيستند، لذا آْنها را با همين نقطه ضعف مي پذيريد.
دوم
با همسرتون صحبت كنيد. و به او بگوئيد اگر بعضي وقتها به اشتباه و ناراحتي حرفي در مورد خانواده آنها زده شد، در آن موقعيت مستقيم از آنها جانبداري نكندو بگذارد تا موقعيت بگذرد و در وضعيت عادي ، بحث را ادامه دهيد، تا شما تصور نكنيد كه او با خانواده اش و عليه شماست.
سوم
فراموش نكنيد اگر چه خانواده همسرت، مشكلي هم داشته باشند، اما براي همسرت مانند درختي هستند كه او ريشه هايش را دوست دارد. لذا سعي كن از كلمات گزنده و اشكالتراشانه حذر كنيد.
چهارم
بخشي از مشكل هم به شما بر مي گردد. تا وقتي كه ما براي خودمان از درون ارزش قائل نيستيم يا ارزش خود را درست ارزيابي نمي كنيم، هميشه در چشم ديگران دنبال احترام مي گرديم. دنبال تمجيد و توجه.
در حاليكه ارزشمندي ما در درون ما نهفته است و هيچكس ( از جمله خانواده همسر) نمي توانند اين ارزش را كم يا زياد كنند. و اين تصور ماست كه فكر مي كنيم با حرف و رفتار آنها بالا و پائين مي رويم. در واقع ما با رفتار، ويژگي ها و صفات خود رشد مي كنيم ، بالا مي رويم يا پائين مي آئيم و اين ربطي به تعريف و تمجيد و تحويل گرفتن ديگران ندارد.
تا وقتي كه ما احترام خود را از چشمهاي ديگران گدايي كنيم، به آنها محتاجيم و اگر آنها ناعادلانه حرف بزنند و رفتار كنند، ما احساس حقارت مي كنيم. پس در اين زمينه هم مي توانيد روي خودتون كار كنيد.










علاقه مندی ها (Bookmarks)