به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 20
  1. #11
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 27 بهمن 04 [ 07:55]
    تاریخ عضویت
    1389-9-14
    نوشته ها
    430
    امتیاز
    15,799
    سطح
    80
    Points: 15,799, Level: 80
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 51
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    2,069

    تشکرشده 2,080 در 437 پست

    Rep Power
    59
    Array

    RE: انتخاب همسر از استان دیگر

    دوست عزيزم
    به نظر من مهمترين چيز در ازدواج طرفينند يعني زن و مرد! اگه اين دوتا با هم تفاهم داشته باشن بويژه در اعتقادات سختيهاي زندگي و تفاوتهاي فرهنگي كمتر مهم ميشه. اما گاهي اوقات واقعا نميشه از تفاوتهاي فرهنگي چشم پوشي كرد

    مهم فاصله ي شهرها نيست. بايد در مورد شهر اون دختر خانم و فرهنگهاي اونجا اطلاعات بيشتري داشته باشي. مثلا يزد و اصفهان نزديك همند اما تفاوت فرهنگي فوق العاده دارند يا اينكه شهرهاي شمال غربي كه ترك نشينند با تهران مسافت خيلي طولاني دارن اما به دليل اينكه تهرانيها خيليهاشون اصالتا تركند تفاوت فرهنگيشون خيلي كمه. ما تو فاميلمون ازدواج با اونا رو زياد داشتيم و همه موفق بودن.

    از همه ي اينها گذشته بايد ديد اختلاف طبقاتي هم دارين يا نه چون گاهي اختلاف طبقاتي خيلي مهم تر از اختلاف شهرهاست مثلا اگر كسي از بالاشهر تهران يا اصفهان باشه اين دوتا فرهنگشون به هم شبيه تره تا اينكه يكي مال يك روستا در نواحي مرزي كشور باشه اونم تو يك خانواده ي فقير و يكي ديگه تو يك شهر بزرگ و در قسمت ثروتمند نشين.

    در كل بايد اولا ببيني حوصله ي مهمونداري و ... دارين يا نه و يه چيز ديگه اينكه اگر آقا يه كمي شهرنشين تر از خانم باشه زياد مشكلي نيست ولي معمولا خانمهاي شهرنشين تر با آقايوني كه از شهرستانهاي دورن يا فرهنگشون روستايي تره سخت تر زندگي ميكنند و نميتونند فرهنگ خانواده ي مردو قبول كنند البته اينا فقط نظرات شخصي منه.

  2. 2 کاربر از پست مفید yasa تشکرکرده اند .

    yasa (سه شنبه 16 فروردین 90)

  3. #12
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 28 اسفند 90 [ 00:11]
    تاریخ عضویت
    1390-1-03
    نوشته ها
    206
    امتیاز
    2,914
    سطح
    33
    Points: 2,914, Level: 33
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 136
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    248

    تشکرشده 254 در 122 پست

    Rep Power
    36
    Array

    RE: انتخاب همسر از استان دیگر

    دوستان از همه متشکرم که وقت گذاشتن و جوابم رو دادند
    از دوستانی هم که براشون تشکر فرستادم، باید بگم که از توصیه شون استفاده کردم.
    بچه ها سعی کنید تو تاپیک ها کسانیکه تجربه دارند توصیه کنند. نه اینکه شما نظر بدید.
    البته اگه میخواهید نظر بدهید اشکالی نداره ولی قبلش حتما قید کنید نظر شما اینه. چون من اگه خودم هیچی از روانشناسی نمی دونستم واقعا این تاپیک برام گیج کننده بود.
    در هر حال....
    نتیجه ای که گرفتم تا اینجا:
    مسئله دوری راه
    حوصله مهمون داری
    تفاوت فرهنگی
    ..............................
    کسی بوده تا بحال ازدواج کنه و از زندگیش راضی باشه؟
    بیصبرانه منتظر جوابم
    مر30

  4. #13
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 28 اسفند 90 [ 00:11]
    تاریخ عضویت
    1390-1-03
    نوشته ها
    206
    امتیاز
    2,914
    سطح
    33
    Points: 2,914, Level: 33
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 136
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    248

    تشکرشده 254 در 122 پست

    Rep Power
    36
    Array

    RE: انتخاب همسر از استان دیگر

    یعنی کسی نیست جواب بده و راهنمایی کنه؟

  5. #14
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    جمعه 30 خرداد 04 [ 16:15]
    تاریخ عضویت
    1388-7-01
    محل سکونت
    همین حوالی
    نوشته ها
    2,584
    امتیاز
    67,964
    سطح
    100
    Points: 67,964, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 97.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocialRecommendation Second ClassTagger First Class50000 Experience Points
    تشکرها
    13,216

    تشکرشده 14,131 در 2,566 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    308
    Array

    RE: انتخاب همسر از استان دیگر

    جناب آقای نیمه گمشده
    سئوال شما

    آیا اگه با کسی که در یه استان دیگری است ازدواج کنیم کار اشتباهیه؟؟؟
    مشکلاتی که احتمال داره فردا بوجود بیاد چیه؟؟؟
    خواهش می کنم بحث رو به حاشیه نبرید.

    درست نیست ، مثل این می مونه که شما بخواهید و تصمیم داشته باشید به خاطر برطرف شدن کم آبی جهان آب دریا رو شیرین کنید
    اون هم به وسیله یه قاشق شکر
    و بپرسید قاشق قرمز باشه خوبه یا سبز
    حالا هرچی دیگران بگویند آب دریا شیرین نمیشه
    شما در پاسخ بگید
    به این شیرین شدن یا نشدنش کاری نداشته باشید بگید قرمز خوبه یا سبز

  6. 4 کاربر از پست مفید بالهای صداقت تشکرکرده اند .

    بالهای صداقت (شنبه 20 فروردین 90)

  7. #15
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 05 تیر 91 [ 18:24]
    تاریخ عضویت
    1388-11-09
    نوشته ها
    198
    امتیاز
    3,644
    سطح
    37
    Points: 3,644, Level: 37
    Level completed: 96%, Points required for next Level: 6
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    472

    تشکرشده 490 در 114 پست

    Rep Power
    36
    Array

    RE: انتخاب همسر از استان دیگر

    سلام
    به نظر من خود طرفين از همه چيز مهمتره. زن و شوهر بايد اشتراكاتي با همديگه داشته باشن كه پيوندشون رو تحكيم كنه نه اين كه مكمل هم باشن
    خواهر شوهر من هم چنين ازدواجي داشته و زندگيه خوبي هم دارن . فكرشو كن استان كرمانشاه كجا استان بوشهر كجا .زمين تا آسمون تفاوت
    يه ازدواج سنتي كه يه واسطه اوناروبه هم معرفي كرد
    موقع خواستگاريش من ديد خوبي نداشتم و فكر ميردم چي شد توي استان اونا يه دختر مناسب اين آقا نبود . و موقع جلسه صحبتهاشون به خواهر شوهرم گفتم در مورد فرهنگشون و عاداتشون و اخلاقشون حتما بپرس . حتي استرسم بيشتر از خود عروس بود .
    البته ناگفته نماند خانواه شوهرش خيلي فهيده و مهربون اند و دنبال يه خانواده خوب وبايمان وبااخلاق ميگشتن كه قسمت اينجوري شد
    الان هم خواهر شوهرم همون بوشهر زندگي ميكنه زندگي خيلي خوبي دارن

  8. کاربر روبرو از پست مفید saint mary تشکرکرده است .

    saint mary (شنبه 20 فروردین 90)

  9. #16
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 20 آبان 90 [ 18:20]
    تاریخ عضویت
    1389-6-25
    نوشته ها
    82
    امتیاز
    2,735
    سطح
    31
    Points: 2,735, Level: 31
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 15
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    77

    تشکرشده 79 در 38 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: انتخاب همسر از استان دیگر

    نه اقاي اين كارو نكن اولش خوبه ولي بعد يه مدت دلتنگي برا خانوادش شروع ميشه كه مسائلو مشكلاتش زياده همش بايد تو جاده باشي.خيلي سخته من تجروبه كردم خيلي بده مگه اينكه بريد شهر ايشون

  10. 2 کاربر از پست مفید ميناي تشکرکرده اند .

    ميناي (شنبه 20 فروردین 90)

  11. #17
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 28 اسفند 90 [ 00:11]
    تاریخ عضویت
    1390-1-03
    نوشته ها
    206
    امتیاز
    2,914
    سطح
    33
    Points: 2,914, Level: 33
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 136
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    248

    تشکرشده 254 در 122 پست

    Rep Power
    36
    Array

    RE: انتخاب همسر از استان دیگر

    با تشکر از saint mary و ميناي
    صحبتهاتون بسیار سازنده و زیبا بودند.
    و متشکرم که وقت صرف کردید
    و اما در مورد دوست خوبمون بالهای صداقت
    دوست خوبم ، من که گفته بودم کسانیکه تجربه دارند بهتر می تونند جواب بدهند. شما محبت کردید و پاسخ دادید ولی نه پاسختون منطقی بود و نه مثالی که زدید ربطی به مسئله من داشت. اما باز هم از اینکه محبت کرده و پاسخ دادید از شما متشکرم. ولی یه توصیه سازنده:
    دوستانی که تجربه دارند صحبتشان و تجاربشان را درمیان بگذارند ولی دوستانی که تجربه ندارند بهتر حداقل در اول صحبتشون این جمله رو ذکر کنند. چون اینطوری بهتر میشه تصمیم گیری کرد.
    دوست مهربانم بالهای صداقت:
    من نمی خوام آب دریا رو شیرین کنم!
    و سوال نکردم که قاشق چه رنگی باشه...
    من میخوام برم دریا ولی تجربه اش رو ندارم. میخوام ببینم اونایی که رفتند تو اعماق اون آیا مشکلاتی رو هم در برداشته که اگه من خواستم برم این مشکلات رو نادیده نگیرم و یا به عبارتی اصلا نرم.

  12. #18
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 07 شهریور 99 [ 23:27]
    تاریخ عضویت
    1389-5-21
    نوشته ها
    679
    امتیاز
    18,628
    سطح
    86
    Points: 18,628, Level: 86
    Level completed: 56%, Points required for next Level: 222
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial10000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    3,951

    تشکرشده 4,314 در 675 پست

    Rep Power
    117
    Array

    RE: انتخاب همسر از استان دیگر

    سلام دوست عزیز
    وقتی دو نفر با هم ازدواج می کنن، واسه یه زندگی آروم و پایدار، می بایست تفاوت های همدیگرو درک کنن و باهم سازگار بشن. اما خیلی از زوج ها این مرحله سازگار شدن با هم رو طاقت نمیارن و کارشون به جاهای باریک می کشه بنابر این (سازگار شدن با همدیگه و رسیدن به درک متقابل ، برای هر دو طرف از نظر روحی و روانی هزینه هایی در پی داره که البته با عشقی که از هم دریافت می کنن، جبران می شه)
    حالا شما فکر کن می خوای کار خودت رو به مراتب سخت تر کنی. علاوه بر کنار اومدن با تفاوت های معمولی با همسرت، می خوای رنج همقد شدن تو این موارد رو هم بچشی.

    خلاصه هم و غم همه دوستان این هست که به شما بگن این راه به خودی خودش مخاطره آمیزه و اینکه کسی تا حالا تونسته ازش سالم عبور کنه یا نه دلیلی برای موفقیت یا عدم موفقیت شما نیست. چون آدم ها با هم فرق می کنن.

    به هر حال من سراغ دارم کسایی رو که با فرهنگ ها و حتی ملیت های مختلف با هم ازدواج کردن. هم توشون آدم های شاد هست هم غمگین.
    الان شما باید بگی : "خب که چی؟!!" ;)



  13. 3 کاربر از پست مفید آویژه تشکرکرده اند .

    آویژه (شنبه 20 فروردین 90)

  14. #19
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 18 مرداد 94 [ 14:38]
    تاریخ عضویت
    1387-6-12
    محل سکونت
    همدردی
    نوشته ها
    2,297
    امتیاز
    31,060
    سطح
    100
    Points: 31,060, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 10.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    11,614

    تشکرشده 12,544 در 2,270 پست

    Rep Power
    258
    Array

    RE: انتخاب همسر از استان دیگر

    [size=medium]جویای نیمه گمشده عزیز

    انتخاب همسر از یه استان دیگه به خودی خود هیچ ایرادی نداره ، یه مشکلات بالقوه ای در این دوری وجود داره که البته قابل حل هم هستند. مسائلی مثل اینکه دختر مورد علاقه تون دوس داشته باشه حداقل ماهی یه بار به خانوادهش سر بزنه آیا این رفت و آمدها رو می تونین بدون تنش انجام بدید.

    بنده تصور می کنم عمده مخالفت دوستان بخاطر نوع انتخاب شما باشه که در اولین ارسال به اون اشاره شده


    "من یه روز که آغاز کلاسم بود و در کلاسم در حال تدریس بودم، یهویی یه خانومی(یکی از شاگردهام) وارد کلاسم شد که در چند لحظه دوتایی زل زدیم تو چشای همدیگه و انگار همدیگه رو پیدا کردیم شاید حدود 15 ثانیه فقط وایسادیم و همدیگر رو نگاه کردیم. البته طوری نشد که دانشجویان دیگه چیزی بفهمند و بعد ایشون رفتند روی صندلی نشستند

    به نظر شما من می تونم این مسئله رو ندیده بگیرم و با ایشون ازدواج کنم؟"

    بنابراین اگه ایشون تنها گزینه هست ، با شناخت بیشتر ایشون (زیر نظر خانواده ) و ارزیابی نسبت به ملاکها و معیارهای خودتون و امتیاز بندی که نسبت به اون ایده آل ها در ذهنتون هست تصمیم گیری کنید.

    اما اگه گزینه های دیگه ای رو هم دارید و درمقام مقایسه بین اونها ، اگه امتیاز اونها تقریبا یکسان باشه از نظر من نیمه گمشده تون رو یه جائی نزدیکتر انتخاب کنید به صلاحتون هست.
    اختلافهای فرهنگی و مسائلی که از بابت خانواده ها برا زوجین پیش میاد رو نمیشه دست کم گرفت.[/
    size]

  15. کاربر روبرو از پست مفید baby تشکرکرده است .

    baby (شنبه 20 فروردین 90)

  16. #20
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 24 فروردین 90 [ 17:10]
    تاریخ عضویت
    1389-7-12
    نوشته ها
    19
    امتیاز
    1,776
    سطح
    24
    Points: 1,776, Level: 24
    Level completed: 76%, Points required for next Level: 24
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    23

    تشکرشده 23 در 13 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: انتخاب همسر از استان دیگر

    به نظر من حتی در یک استان در شهرهای مختلفش هم اختلاف فرهنگ و آداب و رسوم وجود داره ، به عنوان مثال همسر خواهرم که هم استانی خودمون هستند و فقط حدود ۴۰کیلومتر از ما فاصله داشتند در روزهای اول عقدشون متوجه شدیم که خیلی رسومات و فرهنگشون با ما فرق میکنه مثلا ما رسم داریم بین عقد و عروسی روزهایی مثل عید مذهبی و نوروز و شب یلدا و تولد و .... خونواده دوماد برای عروس هدیه بگیرن (مثل طلا و سکه و اینچیزا) اما اونا همچین رسمی نداشتن و این باعث شده بود خواهرم فکر کنه شوهرش دوسش نداره یا خسیسه ، حتی اون دوران وقتی باهم میرفتن بیرون و آبجیم چیزی میخاست برای خودش بخره خودش حساب میکرد و همسرش اصلا تعارف هم نمیکرد که من حساب کنم! باکمی پرس و جو متوجه شدیم که خیلیا توی اون شهر رسم ندارن که قبل از جشن عروسی چیزی جز اونهایی که توی بعله برون قید کردند برای عروس بخرن ...
    به نظرم شما بجای اینکه دنبال این باشید که آیا با این مسافت دوری راه باهاش ازدواج کنید یا نه بهتره که درباره فرهنگ و آداب و رسوم خانوادگی و شهرشون تحقیق کنید و مهمتر از اون شخصیت فردی اون دخترخانمه(مگه میشه با نگاه و لبخند پی به شخصیتش ببرید و بفهمید همونیه که میخواستید و بقول خودتون نیمه گمشدتونه!)

  17. کاربر روبرو از پست مفید Barunak تشکرکرده است .

    Barunak (شنبه 20 فروردین 90)


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ترس های مبهم و استرس
    توسط مدیرهمدردی در انجمن اضطراب و استرس
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه 31 خرداد 92, 12:37
  2. داستان غم زندگیه من
    توسط پدربزرگ در انجمن تجربه های فردی
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: جمعه 23 تیر 91, 11:05
  3. داستان زندگی کارافرین برتر کشور..احد عظیم زاده
    توسط بهار.زندگی در انجمن تجربه های فردی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: سه شنبه 13 تیر 91, 14:49
  4. نقش ورزش در کاهش استرس(مدیریت استرس)
    توسط keyvan در انجمن تاثیر متقابل ورزش و روان
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: جمعه 21 فروردین 88, 10:57
  5. داستانی از عشق (داستان کوتاه)
    توسط هوشیار در انجمن سرگرمی و تفریح
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: سه شنبه 19 شهریور 87, 17:12

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:22 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.