دوست عزيزم
به نظر من مهمترين چيز در ازدواج طرفينند يعني زن و مرد! اگه اين دوتا با هم تفاهم داشته باشن بويژه در اعتقادات سختيهاي زندگي و تفاوتهاي فرهنگي كمتر مهم ميشه. اما گاهي اوقات واقعا نميشه از تفاوتهاي فرهنگي چشم پوشي كرد
مهم فاصله ي شهرها نيست. بايد در مورد شهر اون دختر خانم و فرهنگهاي اونجا اطلاعات بيشتري داشته باشي. مثلا يزد و اصفهان نزديك همند اما تفاوت فرهنگي فوق العاده دارند يا اينكه شهرهاي شمال غربي كه ترك نشينند با تهران مسافت خيلي طولاني دارن اما به دليل اينكه تهرانيها خيليهاشون اصالتا تركند تفاوت فرهنگيشون خيلي كمه. ما تو فاميلمون ازدواج با اونا رو زياد داشتيم و همه موفق بودن.
از همه ي اينها گذشته بايد ديد اختلاف طبقاتي هم دارين يا نه چون گاهي اختلاف طبقاتي خيلي مهم تر از اختلاف شهرهاست مثلا اگر كسي از بالاشهر تهران يا اصفهان باشه اين دوتا فرهنگشون به هم شبيه تره تا اينكه يكي مال يك روستا در نواحي مرزي كشور باشه اونم تو يك خانواده ي فقير و يكي ديگه تو يك شهر بزرگ و در قسمت ثروتمند نشين.
در كل بايد اولا ببيني حوصله ي مهمونداري و ... دارين يا نه و يه چيز ديگه اينكه اگر آقا يه كمي شهرنشين تر از خانم باشه زياد مشكلي نيست ولي معمولا خانمهاي شهرنشين تر با آقايوني كه از شهرستانهاي دورن يا فرهنگشون روستايي تره سخت تر زندگي ميكنند و نميتونند فرهنگ خانواده ي مردو قبول كنند البته اينا فقط نظرات شخصي منه.









علاقه مندی ها (Bookmarks)