به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 29
  1. #11
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array

    RE: دوست دختر داشتن خواستگار رو بپرسم یا نه ؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط سارا بانو
    سلام دوست گرامی:

    شما می توانید این گونه شروع کنید که من دختری بوده ام که روابط پیش از ازدواج برایم مهم هست..خودم دختری بودم که اهل هیچ گونه دوستی و روابط خارج از عرف و پیش از ازدواج نبوده ام و تنها با خواستگارانم زیر نظر خانواده صحبت داشته ام و بسیار مایلم که بدانم شما چه نظری دارید؟

    در مرحله شناخت برای خواستگاری نوع بیان و ابراز نظر بهتره به صورت مصداقی باشد ، نه مستقیم و بخصوص به صورت نظر سنجی .

    مثلاً آنچه سارا بانوی نازنینم اینجا گفتند بهتره اینگونه طرح بشه :

    حد روابط اجتماعی یه دختر برای شما چی هست ؟ چه جور روابط و تعاملی را باعث آسیب می دونید ؟

    شما فکر می کنید رابطه یک دختر پیش از ازدواج با یک پسر ، می تونه تأثیری در زندگی آینده آنها با کسانی که ازدواج می کنند داشته باشه؟؟ اگر گفت آره ، باید پرسید که تأثیرش مثبته یا منفی ؟ ....

    اگر ایشان تاثیر مثبت را اعلام کرد یا گفت اثری نداره ( یا این عین نگرشش است ، یا به احتمال قوی داره از خودش دفاع می کنه بی آنکه بدونه و این یعنی بی رابطه نبوده ).

    اما اگر گفت تاثیر منفی داره ، بهتره به چالش کشیده بشه و از عمق جوابهاش و نوع واکنشش و استحکامش روی این موضوع میشه فهمید که چه کاره بوده که بیش از این فوت کوزه گری هست و نباید لو داد که خدای نکرده مورد بهره برداری فریب کارانه قرار نگیره از سوی کسی توی این دنیای درندشت نت .


    .



  2. 9 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    فرشته مهربان (شنبه 20 فروردین 90)

  3. #12
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 18 شهریور 96 [ 20:04]
    تاریخ عضویت
    1389-12-04
    نوشته ها
    404
    امتیاز
    6,886
    سطح
    54
    Points: 6,886, Level: 54
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 64
    Overall activity: 12.0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    533

    تشکرشده 600 در 287 پست

    Rep Power
    57
    Array

    RE: دوست دختر داشتن خواستگار رو بپرسم یا نه ؟

    بنظر من قضیه انقدر که فرشته ی مهربان عزیز گفتن پیچیده نیست
    اگه طرف واقعا ادم فریبکاری باشه اونطوری که فرشته ی مهربان عزیز هم گفتن بلده بپیچونه
    بنظر من بهترین طریق پرسیدن همون طریقیه که سارا بانو گفتن
    تنها راه اینکه بفهمید طرف چه جور ادمیه گذشتن زمان به اندازه ی معقول و توجه به ریز رفتار و واکنشهای طرف مقابله همونطوری که سارا بانو گفت

  4. 3 کاربر از پست مفید tamas تشکرکرده اند .

    tamas (سه شنبه 23 فروردین 90)

  5. #13
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 08 تیر 98 [ 05:40]
    تاریخ عضویت
    1389-9-30
    نوشته ها
    1,362
    امتیاز
    19,687
    سطح
    88
    Points: 19,687, Level: 88
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 25.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger Second Class1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    7,910

    تشکرشده 7,657 در 1,487 پست

    Rep Power
    153
    Array

    RE: دوست دختر داشتن خواستگار رو بپرسم یا نه ؟

    سلام
    با اجازتون منم نظر بدم
    ببین دوست عزیز حالت خواستگار شما در واقعیت،یعنی بین خودش و خدای خودش، 2 حالت داره. یا روابط(تا هر حدی؛ که حالا چون برای شما مهمه ما همون حداقل که یه دوستی معمولیه رو میگیریم) یا این روابط رو داشته یا نداشته.
    اگه نداشته باشه که میگه نه. اما اگه داشته بوده و بپرسی، هم میتونه بگه آره هم میتونه بگه نه.
    پس بنظر من با پرسیدن هیچ چیزی معلوم نمیشه.
    ضمنا اگه اونجوری که سارا بانو گفتن(با احترام به سارا بانو) بپرسی، معلومه که میاد توی موضع شما و خودش رو اونجوری که شما دوست داری معرفی میکنه. اگه بخوای من بازم راه بلدم که چجوری ازش بپرسی که متوجه نشه شما اصولا با موضوع دوستی موافقی یا مخالفی. و نتونه بیاد توی موضع شما. اما من حرفم اینه که اصلا نباید این مسائل رو پرسید.
    یه چیزی میگم خوبِ خوب روش فکر کن.
    فرض کن پسری اومده خواستگاری شما و از همه نظر بهترین کیسه. هم از نظر ظاهری پسندیدیش، هم ایمانش بهت میخوره هم اخلاقش هم سطح مالی و اجتماعی و.... حالا ازش این سوال رو میپرسی میگه بله رابطه داشتم. میتونی ردش کنی؟ یا به خودت میگی حالا توی جوونیش یه اشتباهی کرده و بهش جواب مثبت میدی؟

    کلا یه مساله دیگه هم پیش میاد. اگه طرف بگه آره، داشتم، قبح این مساله میریزه. پس فردا اگه ازدواج کردید و خدای نکرده یه موردی ازش ببینی، میگه من که بهت گفته بودم اینجوریم. خودت خواستی. میخواستی با من ازدواج نکنی. درصورتیکه حتی اگه آدم از شوهرش یه همچین مسائلی ببینه تا جایی که میشه نباید به روش بیاره تا روش به این مسائل باز نشه و پررو تر نشه.

    اینا یه کمی نظر خودم بود+ (بیشترش)نظر دکتر فرهنگ که خیلی تاکید کردن نباید بپرسید.

  6. 7 کاربر از پست مفید دختر مهربون تشکرکرده اند .

    دختر مهربون (جمعه 10 شهریور 91)

  7. #14
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array

    RE: دوست دختر داشتن خواستگار رو بپرسم یا نه ؟

    دکتر فرهنگ کیه؟

    ببین رفتارش در مقابلت چطوره؟راحت حرفشو می زنه؟خجالت زده نمی شه؟دست و پاشو گم نمی کنه؟

  8. کاربر روبرو از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده است .

    فرهنگ 27 (سه شنبه 23 فروردین 90)

  9. #15
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 08 تیر 98 [ 05:40]
    تاریخ عضویت
    1389-9-30
    نوشته ها
    1,362
    امتیاز
    19,687
    سطح
    88
    Points: 19,687, Level: 88
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 25.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger Second Class1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    7,910

    تشکرشده 7,657 در 1,487 پست

    Rep Power
    153
    Array

    RE: دوست دختر داشتن خواستگار رو بپرسم یا نه ؟

    :) فرهنگ27 جان فکر نمیکنم دکتر فرهنگ با شما نسبتی داشته باشن:) دارن؟

    روانشناسن که راجع به مسائل ازدواج هم صحبتای زیادی کردن. من تاحدی قبولشون دارم.خیلی از حرفاشون از روی منطقه.

    یه سرچ بزنی توی google سخنرانی هاشون رو هم پیدا میکنی.

    راستی ستاره جون به حرفای flag هم خوب فکر کن چون یه تجربه ی عینیه.

  10. 4 کاربر از پست مفید دختر مهربون تشکرکرده اند .

    دختر مهربون (شنبه 20 فروردین 90)

  11. #16
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 21 دی 91 [ 16:34]
    تاریخ عضویت
    1389-10-21
    نوشته ها
    42
    امتیاز
    2,152
    سطح
    28
    Points: 2,152, Level: 28
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 148
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    63

    تشکرشده 63 در 31 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: دوست دختر داشتن خواستگار رو بپرسم یا نه ؟

    دوستان از راهنمایی های همتون ممنونم
    اما فرشته مهربون اگه الان قبل از ازدواج هم نپرسم و بعد در زندگی مسئله ای دیدم میگه میخواستی چشمات رو باز کنی و درست انتخاب کنی .
    البته به نظرم ایشون صداقت در گفتار رو تا حالا داشتن .

  12. 2 کاربر از پست مفید setaree11 تشکرکرده اند .

    setaree11 (جمعه 10 شهریور 91)

  13. #17
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 16 اردیبهشت 90 [ 19:30]
    تاریخ عضویت
    1389-7-26
    نوشته ها
    46
    امتیاز
    1,989
    سطح
    26
    Points: 1,989, Level: 26
    Level completed: 89%, Points required for next Level: 11
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    118

    تشکرشده 118 در 30 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: دوست دختر داشتن خواستگار رو بپرسم یا نه ؟

    دانش، نگرش و رفتار آدمها الزاما یکسان نیست.

    شما نمی تونید با پرسیدن نظرشون راجع به روابط دختر و پسر خارج از چارچوب ازدواج، رفتار گذشته ی ایشون یا حتی آینده ی ایشون را بسنجید.

    چون ممکن است بر اساس دانش یا حتی نگرش به شما جواب بدهند، نه رفتارشون!

    ضمن اینکه ممکن است تجربیاتی داشته اند و حالا بر اساس اون تجربیات به این نتیجه رسیده باشند. پس در جواب تحلیل اینگونه روابط به شما بگویند که به هزار و صد دلیل نمی پسندند. اما معنیش این نیست که تجربه نکرده اند.

    و دست آخر اینکه، اگر خواستگار شما فرد سالمی باشد ( انشالله ) که مشکلی نیست، ولی اگر خدای ناکرده گیر آدم زرنگ و ناتویی افتاده باشید، هیچکدام از راههای دوستان به جواب نمی رسد. با تجربه ها خوب بلدند چه مدلی جواب بدهند و کجا مکث کنند و کجا لبخند بزنند که شما فکر کنید آخر معصومیت هستند!

    بهتر است چند جلسه بروید مشاوره. از مشاورتون بخواهید که نگرش و باور ایشون را نسبت به این مساله هم براتون بسنجند و در این زمینه کمکتون کنند.

  14. 6 کاربر از پست مفید رهایش تشکرکرده اند .

    رهایش (جمعه 10 شهریور 91)

  15. #18
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array

    RE: دوست دختر داشتن خواستگار رو بپرسم یا نه ؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط رهایش
    دانش، نگرش و رفتار آدمها الزاما یکسان نیست.

    شما نمی تونید با پرسیدن نظرشون راجع به روابط دختر و پسر خارج از چارچوب ازدواج، رفتار گذشته ی ایشون یا حتی آینده ی ایشون را بسنجید.

    چون ممکن است بر اساس دانش یا حتی نگرش به شما جواب بدهند، نه رفتارشون!

    ضمن اینکه ممکن است تجربیاتی داشته اند و حالا بر اساس اون تجربیات به این نتیجه رسیده باشند. پس در جواب تحلیل اینگونه روابط به شما بگویند که به هزار و صد دلیل نمی پسندند. اما معنیش این نیست که تجربه نکرده اند.

    و دست آخر اینکه، اگر خواستگار شما فرد سالمی باشد ( انشالله ) که مشکلی نیست، ولی اگر خدای ناکرده گیر آدم زرنگ و ناتویی افتاده باشید، هیچکدام از راههای دوستان به جواب نمی رسد. با تجربه ها خوب بلدند چه مدلی جواب بدهند و کجا مکث کنند و کجا لبخند بزنند که شما فکر کنید آخر معصومیت هستند!

    پس تکلیف چیه؟

  16. 2 کاربر از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده اند .

    فرهنگ 27 (جمعه 10 شهریور 91)

  17. #19
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 16 اردیبهشت 90 [ 19:30]
    تاریخ عضویت
    1389-7-26
    نوشته ها
    46
    امتیاز
    1,989
    سطح
    26
    Points: 1,989, Level: 26
    Level completed: 89%, Points required for next Level: 11
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    118

    تشکرشده 118 در 30 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: دوست دختر داشتن خواستگار رو بپرسم یا نه ؟

    اگر طرف ایشون فرد سالمی باشد که با نپرسیدن این سوال هم چیزی را از دست نداده اند.

    اگر فرد زرنگی باشد هم که پرسیدنش فقط سبک کردن خودشان است. چون یا جواب دروغ می گیرند و یا به قول دوستمان ( دختر مهربون ) باز کردن روی ایشان و از بین بردن حرمتها.

    به نظر من ایشون فقط باید بپرسند که آیا همسرشون رابطه ی جدی ای ( نامزدی، رابطه ی عاشقانه ی بلند مدت نافرجام و ... ) داشته اند یا خیر. این سوال هم نیازی به پنهانی و در لفافه مطرح کردن ندارد. باید کاملا واضح سوال شود.

    روابط سطحی و معمولی مهم هستند ولی مساله اینجاست که مطرح کردن این سوال به احتمال زیاد جواب حقیقی و خوبی نخواهد داشت.

    یک مشاور حرفه ای می تواند سلامت اخلاقی ایشون و میزان توانایی شون را در مقابل وسوسه ها و هوسها تا حدودی بسنجد. اما خود ایشون با سوال کردن به جواب مناسبی نمی رسند.

  18. 4 کاربر از پست مفید رهایش تشکرکرده اند .

    رهایش (جمعه 10 شهریور 91)

  19. #20
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 28 اسفند 90 [ 00:11]
    تاریخ عضویت
    1390-1-03
    نوشته ها
    206
    امتیاز
    2,914
    سطح
    33
    Points: 2,914, Level: 33
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 136
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    248

    تشکرشده 254 در 122 پست

    Rep Power
    36
    Array

    RE: دوست دختر داشتن خواستگار رو بپرسم یا نه ؟

    به نظرم این سوال فقط و فقط حریم رو خراب می کنه.
    سعی کن توجه ایشون رو جلی کنی و اگه خواستی بدونی که دوس پسر داشته یا نه از شیوه غیر مستقیم استفاده کن. چون ممکنه مستقیما باهاش مطرح کنی، اثرات خوبی نداشته باشه.

  20. 3 کاربر از پست مفید جویای نیمه گمشده تشکرکرده اند .

    جویای نیمه گمشده (جمعه 10 شهریور 91)


 
صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 31
    آخرين نوشته: یکشنبه 18 مهر 95, 22:29
  2. دوست دارم مستقل شم چه کار باید کنم؟
    توسط دختر آریایی در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 17
    آخرين نوشته: جمعه 19 تیر 94, 20:59
  3. نامزدی هستم اما یکی دیگه رو هم دوست دارم چیکار کنم؟
    توسط zirmizi در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: یکشنبه 26 بهمن 93, 22:22
  4. وسایل برای استفاده کردن هستند و انسانها برای دوست داشتن
    توسط setareh در انجمن هیجانات و احساسات
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: دوشنبه 10 آبان 89, 01:16

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:32 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.