به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 9 , از مجموع 9

Threaded View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 05 مرداد 90 [ 10:51]
    تاریخ عضویت
    1389-12-21
    نوشته ها
    26
    امتیاز
    1,520
    سطح
    22
    Points: 1,520, Level: 22
    Level completed: 20%, Points required for next Level: 80
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    52

    تشکرشده 52 در 23 پست

    Rep Power
    0
    Array

    Lightbulb درخواست راهنمایی معقولانه برای یک انتخاب

    سلام
    پسری 21 ساله هستم و ترم 6 دانشگاه کارشناسی-تا 1سال دیگه دانشگاهم تموم میشه و قصد دارم انشالله ارشد هم بخونم (سربازی هم که دارم)
    من تا به امروز اهل دوستی با دخترها و اینجور رابطه ها نبودم. در دانشگاه هم دوستی معمولی با همکلاسی ها داشتم (منظورم اینه که همچین هم امل نیستم!) و پیشنهاد دوستی هم داشتم که به هرحال دلم قبول نکرد چون میدونم روی آیندم اثر میزاره...

    مدتی میشه که احساس تنهایی میکنم (بیشتر از لحاظ عاطفی) و گاهی تمرکز فکریم به هم میریزه و یه جورایی این بلاتکلیفی رو دوست ندارم و نمیدونم تا کی میتونم خودم رو از آلودگی های جامعه حفظ کنم؛ بدین ترتیب یک سری تصمیمات برای آیندم گرفتم...

    از چندین سال قبل نسبت به دختر یکی از فامیل های (نسبتا) دورمون، یک حس خاصی داشتم تا اینکه چند وقت پیش بعد از 2سال ایشون رو دیدم و واقعا مطمئن شدم که دوستشون دارم ((دوست داشتنم از روی احساس و بچگی و عجولانه نیست چون قبلا اینجور دوست داشتنا رو به نوعی غیرمستقیم تجربه کردم! و شخصا هم آدم محافظه کار و واقع بینی هستم))

    ایشون فرزند اول خانواده اند و الان 18 سالشون هست و تا مهر آینده هم به احتمال زیاد به دانشگاه میرن و دارای خانواده اصیل، مذهبی و روشنفکری هستند.(تقریبا مثل خانواده خودم) و مطمئن هستم که دختر پاک و نجیبی هستند هر دو هم در یک شهر زندگی میکنیم. وضعیت مالی هم هر 2 خوب شکر خدا (البته اونا کمی بهترن)
    مادر (و پدر) ایشون بر این اعتقادند که برای جلوگیری از انحراف دخترشون، نزارن سن ایشون خیلی بالا بره و سریع تر باید ازدواج کنه. (این مطلب رو در مهمانی اخیری که رفته بودیم بشکل کلی اشاره کردند!)

    تصمیمات من:
    من با خودم فکر کردم و شرایط رو سنجیدم و با توجه به موقعیت خودم و ایشون، تصمیماتی رو گرفتم.
    چون با پدر و مادرم رابطه خیلی خوب و صمیمانه ای دارم، باهاشون مشورت کردم و شرایط رو واسشون توضیح دادم.
    چون ایشون شرایط بسیار خوبی دارن و با توجه به صحبت های مادرشون،( اگه دست نجنبونم ممکنه ایشون رو از دست بدم!) گفتم که با پدر و مادر ایشون مراتب ابراز علاقه بنده رو اعلام کنن که اوناهم در جریان باشن.یعنی در حد نشون کردن و نه بیشتر.

    در این بین، چند مسئله ذهن من رو درگیر کرده.
    ببینید من می خوام که هر دومون با دید کاملا باز و عقلانی به موضوع نگاه کنیم.
    من تا حدودی به بلوغ عقلانی و اجتماعی و... رسیدم(البته قبول دارم که هنوز به ثبات %100 نرسیدم و 2تا4سال دیگه شاید زمان ببره)؛ ولی فکر میکنم با توجه به سن ایشون، هنوز کمی برای تصمیم گیری زود خواهد بود و نگرانم از اینکه اگر ایشون الان نظر مثبت داشته باشند، فردا که به دانشگاه میرن و با اجتماع بزرگتری روبرو میشن و به بلوغ کامل میرسن، نظر و احساساتشون تغییر کنه.
    منظورم اینه که نمی خوام اون چشم بسته و با دیدی سطحی در مورد آیندش تصمیم بگیره.از طرفی هم نمیخوام از دستش بدم.
    حالا موندم باید چیکار کنم که این تعادل برقرار بشه و این موضوع جریان طبیعیش رو طی کنه.
    آیا کار دیگه ای باید انجام بدم.
    ممنون از سایت بسیار پربارتون.

  2. کاربر روبرو از پست مفید MiladR تشکرکرده است .

    MiladR (شنبه 21 اسفند 89)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. درخواست راهنمایی در خصوصی شدت بالای حساسیت بین فردیی (راه حل پرسشنامه کمالگرایی هیل)
    توسط آقای ام در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: پنجشنبه 13 خرداد 95, 19:05
  2. برای گرفتم تصمیم نهایی برای جدایی دور شدن کوتاه مدت مفید است یا مضر؟
    توسط فرخ رو در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: چهارشنبه 21 خرداد 93, 22:39
  3. پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: جمعه 22 فروردین 93, 19:19
  4. استفاده از سایت همسریابی برای آشنایی و ازدواج درست هست
    توسط شمیم بهار در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 18
    آخرين نوشته: پنجشنبه 14 فروردین 93, 17:30

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:38 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.