به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 41
  1. #11
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 24 آبان 90 [ 16:44]
    تاریخ عضویت
    1389-11-09
    نوشته ها
    27
    امتیاز
    2,024
    سطح
    27
    Points: 2,024, Level: 27
    Level completed: 16%, Points required for next Level: 126
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    17

    تشکرشده 17 در 10 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: موضوع تکراری بزرگتر بودن دختر در ازدواج

    سلام
    ممنون بابت نظرتون
    سوالتون رو از کی پرسیدید؟

  2. #12
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 13 تیر 90 [ 14:12]
    تاریخ عضویت
    1389-11-05
    نوشته ها
    349
    امتیاز
    2,831
    سطح
    32
    Points: 2,831, Level: 32
    Level completed: 54%, Points required for next Level: 69
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1,381

    تشکرشده 1,389 در 345 پست

    Rep Power
    50
    Array

    RE: موضوع تکراری بزرگتر بودن دختر در ازدواج

    ببخشید که این سوال رو اینجا مطرح میکنم ، برام دوگانگی به وجود اومده که سن مثلا ۲۰سالگی اگر مناسب ازدواج و حتی آشنایی نیست چرا به کسی که ۲۶سالش هست و میگه ۶ساله که بادختری به قصد ازدواج دوستم میگید باید خیلی زودتر اقدام به ازدواج میکرد با اینکه حتی او شاید در سن ۲۶ سالگی شرایط ازدواج رو کمتر از این آقا داشته باشه؟؟؟
    سلام.

    حق با شماست.اين دوگانگي در نظرات وجود داشت.همه اين طور نظر ندادند.اينكه 20 سالگي براي آشنايي زود است نظر يكي از دوستان و اينكه آن 26 ساله بايد زودتر ازدواج مي كرد نظر يكي ديگر از دوستان بود

    موفق باشيد


  3. کاربر روبرو از پست مفید arix تشکرکرده است .

    arix (دوشنبه 11 بهمن 89)

  4. #13
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 24 آبان 90 [ 16:44]
    تاریخ عضویت
    1389-11-09
    نوشته ها
    27
    امتیاز
    2,024
    سطح
    27
    Points: 2,024, Level: 27
    Level completed: 16%, Points required for next Level: 126
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    17

    تشکرشده 17 در 10 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: موضوع تکراری بزرگتر بودن دختر در ازدواج

    من خودم به شخصه فکر می کنم هرچه ازدواج زودتر باشه بهتره، ولی در این سن باید حمایت خانواده ها باشه

  5. کاربر روبرو از پست مفید mohammadshp تشکرکرده است .

    mohammadshp (چهارشنبه 13 بهمن 89)

  6. #14
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 24 فروردین 90 [ 17:10]
    تاریخ عضویت
    1389-7-12
    نوشته ها
    19
    امتیاز
    1,776
    سطح
    24
    Points: 1,776, Level: 24
    Level completed: 76%, Points required for next Level: 24
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    23

    تشکرشده 23 در 13 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: موضوع تکراری بزرگتر بودن دختر در ازدواج

    قال رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم: ما مِن شابٍ تَزَوَّجَ فى حَداثَةِ سِنِّهِ اِلاّ عَجَّ شَيطانُهُ : يا وَيلَهُ ، يا وَيلَهُ! عَصَمَ مِنّى ثُلُـثَى دينِهِ ، فَليَتَّقِ اللّه العَبدُ فِى الثُّـلُثِ الباقى؛



    نوادر راوندى ، ص 112



    «هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر من! دو سوم دينش را از دستبرد من ، مصون نگه داشت . پس بنده بايد براى حفظ يك سومِ باقى مانده دينش ، تقواى الهى پيشه سازد. »




  7. 3 کاربر از پست مفید Barunak تشکرکرده اند .

    Barunak (چهارشنبه 04 اسفند 89)

  8. #15
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 20 شهریور 90 [ 17:58]
    تاریخ عضویت
    1389-8-28
    نوشته ها
    40
    امتیاز
    1,813
    سطح
    25
    Points: 1,813, Level: 25
    Level completed: 13%, Points required for next Level: 87
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    95

    تشکرشده 94 در 27 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: موضوع تکراری بزرگتر بودن دختر در ازدواج

    سلام دوست عزیز به نظر من که یک یا دو سال تفاوت سنی مشکلی ایجاد نمی کنه.مشکل اینه که شما شرایط ازدواج را ندارین ونامزدی طولانی هم مشکلات بسیاری دارد که کسانی که تجربه اش کرده اند میدونن.مخصوصا که سربازی هم دارین.

    به نظر من شما دورادور دختر مورد علاقتون را زیر نظر داشته باشین و زمانی که شرایط ازدواج را داشتین اگر اون دختر هنوز مجرد بودن به خاستگاریشون برین به نظر من منطقی ترین راه اینه.

    امیدوارم موفق باشین.

  9. 5 کاربر از پست مفید goolnaz تشکرکرده اند .

    goolnaz (سه شنبه 03 اسفند 89)

  10. #16
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 24 آبان 90 [ 16:44]
    تاریخ عضویت
    1389-11-09
    نوشته ها
    27
    امتیاز
    2,024
    سطح
    27
    Points: 2,024, Level: 27
    Level completed: 16%, Points required for next Level: 126
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    17

    تشکرشده 17 در 10 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: موضوع تکراری بزرگتر بودن دختر در ازدواج

    نقل قول نوشته اصلی توسط goolnaz
    سلام دوست عزیز به نظر من که یک یا دو سال تفاوت سنی مشکلی ایجاد نمی کنه.مشکل اینه که شما شرایط ازدواج را ندارین ونامزدی طولانی هم مشکلات بسیاری دارد که کسانی که تجربه اش کرده اند میدونن.مخصوصا که سربازی هم دارین.

    به نظر من شما دورادور دختر مورد علاقتون را زیر نظر داشته باشین و زمانی که شرایط ازدواج را داشتین اگر اون دختر هنوز مجرد بودن به خاستگاریشون برین به نظر من منطقی ترین راه اینه.

    امیدوارم موفق باشین.
    ببینید تئوری اش خیلی خوبه! ولی به نظرتون اگر مثلا من یکی دو سال دیگه شرایط ازدواج داشتم:

    1- از کجا پیداش کنم؟ (آخه یه شهر دیگه اس، من یه شهر دیگه)

    2- اگر پیداش کردم و ازدواج کرده بود، بعدا حسرت نمیخورم که چرا گذاشتم به همین سادگی از دستم بره؟

    مرسی بابت وقتی که گذاشتید

  11. 2 کاربر از پست مفید mohammadshp تشکرکرده اند .

    mohammadshp (چهارشنبه 04 اسفند 89)

  12. #17
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 15 اسفند 89 [ 20:35]
    تاریخ عضویت
    1389-11-24
    نوشته ها
    5
    امتیاز
    1,532
    سطح
    22
    Points: 1,532, Level: 22
    Level completed: 32%, Points required for next Level: 68
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    5

    تشکرشده 4 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: موضوع تکراری بزرگتر بودن دختر در ازدواج

    نقل قول نوشته اصلی توسط بهشت
    دوست عزیز سلام.

    3- عروس خانم معمولا باید 5-4 سالی کوچیکتر باشند. ایشون یکسال و خورده ای بزرگترند. پس اختلاف یکسال نیست. اختلاف با حالت ایده آل 6-5 سال است.

    مشکل سر این نیست که صورت ایشون به شما می آد یا نه. حتی اگر ایشون از نظر ظاهر تفاوت سنی چندانی با شما نداشته باشند از نظر بلوغ جسمی و ... از شما چندین سال بزرگترند.

    سلام, آقا/خانم بهشت میشه لطفا بفرمایید این فرمول اختلاف سن رو از چه روش علمی و اثبات شده ای بدست آوردید؟ و دیگه اینکه اگه مشکل این نیست که صورت ایشون بهم میاد یا نه, چرا مدام به این امر که خانومها از نظر ظاهری به خاطر زایمان شکسته میشند رو مثل پتک توی سر خانومها میزنند؟ و البته 100% که بلوغ فکری و جسمی که عرض کردید مهمه ولی شما این بلوغ رو با توجه به سن ایشون در نظر گرفتین!

  13. #18
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 27 آذر 91 [ 18:02]
    تاریخ عضویت
    1389-8-28
    نوشته ها
    725
    امتیاز
    3,175
    سطح
    34
    Points: 3,175, Level: 34
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 25
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    2,056

    تشکرشده 2,054 در 617 پست

    Rep Power
    88
    Array

    RE: موضوع تکراری بزرگتر بودن دختر در ازدواج

    سلام خانم / آقای ممول،

    پستی که من گذاشتم پایان نامه دانشجویی یا تحقیقاتی نبود که تاریخچه ی تحقیقات و تئوریهای پایه ای و چارچوب نظری و ... بیارم. متاسفانه چندین بار دوستان در این زمینه اشاراتی داشته اند. مثلا وقتی می گوییم بیشتر مردم ... سریع یکی پست می زندکه نمونه ی شما از کدام جامعه انتخاب شده؟ با کدام روش نمونه گیری؟ فرضیه هاتون چی بودند؟ ....

    دوستان محترم،
    همه ی ما کم و بیش یکی دو واحد روش تحقیق گذرانده ایم. اینجا فضای ارائه ی یافته های تحقیقات من و شما نیست.
    فضای صحبت و همدردی است. مطلبی هم که من گفتم از مباحث مختلف روانشناسی و تربیتی خوانده و شنیده ام. ادعایی هم برای اثباتش ندارم.
    کاملا هم مشخصه که یک خانم 40 ساله با یک آقای 40 ساله در این زمینه قابل قیاس نیست. آقای 40 ساله راحت می تونن با یک خانم 35-30 ساله ازدواج و زندگی کنند. خانم 40 ساله را یک آقای 30 ساله جای مادر خودش می بیند و اصلا به ایشون به عنوان گزینه ی ازدواج نگاه نمی کند.
    تفاوت سن بلوغ دختر و پسر هم که نیاز به یادآوری ندارد.
    اینجا صحبت از استثنائات نیست.
    متاسفانه نوشته ام انسجام لازم را ندارد. چون بحث مفصل است و فرصت کوتاه.


  14. 3 کاربر از پست مفید بهشت تشکرکرده اند .

    بهشت (دوشنبه 25 بهمن 89)

  15. #19
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 15 فروردین 90 [ 12:52]
    تاریخ عضویت
    1389-12-01
    نوشته ها
    14
    امتیاز
    1,566
    سطح
    22
    Points: 1,566, Level: 22
    Level completed: 66%, Points required for next Level: 34
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    15

    تشکرشده 15 در 9 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: موضوع تکراری بزرگتر بودن دختر در ازدواج

    سلام

    من تجربه شخصی خودم رو مطرح میکنم و شما هم فقط به عنوان یک نمونه بهش نگاه کنید و نه یک قانون کلی ، من حدود یک سال از همسرم بزرگترم و موقعی که با هم آشنا شدیم خانواده هامون روی این یک سال خیلی تاکید کردن ولی ما قبول نداشتیم و فکر میکردیم که یک سال که چیزی نیست ولی من الان کاملا متوجه شدم که سن خیلی مهم هست مثلا من از همسرم انتظار دارم که منو درک کنه و یا ازم خمایت کنه دیگه ریاد حوصله شیطنتهای بچه گونه یا... رو ندارم ولی همسر من برعکس دوست داره همسرش کسی بود که مثلا با هم یه چمدون بر میداشتن و میرفتن به مسافرت دور دنیا و از این فکرای بچگونه و غیر عملی .من بیشتر به فکر آینده هستم و اون بیشتر به فکر حال. اون تو هر مشاجره ای بیان میکنه که من تو سن ازدواج نبودم و بچه بودم و ...تازه اون موقع من 28 و اون 27 سالش بود و خوب این مسائل مسائلی هست که تو دوران دوستی نمایان نمیشه.به نظر من تواناییهای خودتون رو برای تشکیل زندگی بیشتر محک بزنید که انتخاب مطمئنی داشته باشید و هیچ وقت افسوس نخورید.
    در هر صورت امیدوارم که انتخاب درستی داشته باشی.

  16. 3 کاربر از پست مفید bita-rad تشکرکرده اند .

    bita-rad (یکشنبه 01 اسفند 89)

  17. #20
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 13 بهمن 90 [ 01:46]
    تاریخ عضویت
    1388-12-03
    نوشته ها
    202
    امتیاز
    2,945
    سطح
    33
    Points: 2,945, Level: 33
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 105
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    357

    تشکرشده 353 در 156 پست

    Rep Power
    37
    Array

    RE: موضوع تکراری بزرگتر بودن دختر در ازدواج

    سلام دست عزيز
    چون ديدم بيتا جان به عنوان نمونه شرايط خودشان را بيا كردند فكر كردم كه شايد بد نباشد من هم شرايطم را بيان كنم و شايد بتواند كمكي كند البته حتما در نظر داشته باشيد كه من هم تنها يك نمونه هستم و بسته به نوع فرهنگ و سليقه و اعتقادات افراد ممكن است اختلاف سني مشكل ساز بشود يا نشود.
    من يكسال از همسرم بزرگتر هستم اما از نظر درك متقابل هيچ مشكلي با هم نداريم و حتي با اينكه همسر من از من كوچكتر است از نظر هوش و فهم خيلي وقت ها بهتر و سنجيده تر از من فكر مي كند.
    من خودم به شخصه هيچوقت فكر نميكردم كه با فردي ازدواج كنم كه از من كوچكتر باشد ولي وقتي توي اين مسير افتادم به نظرم اختلاف سن مشكل ساز نيست و ما اختلاف نظرهايي كه در اول زندگي داشتيم بيشتر از نظر فرهنگي بود و نه سني و تونستيم با بحث و صحبت هاي بسيار به يك تعادلي برسيم.
    البته باز هم همه ي اين ها بستگي به شما و طرفتان دارد مثلا من به شخصه بسيار علاقه مند هستم كه كمتر از سنم عمل كنم و كارهايي انجام بدهم كه نو و متفاوت و خاص باشد و همسرم به دليل روش زندگي و سختي هايي كه در زندگيش داشته مسئوليت پذيرتر از سنش است و به نظر من چند سالي بزرگتر از سنش فكر و عمل مي كند

    با همه ي اين احوال من و همسرم وقتي مي خواستيم ازدواج كنيم ساعت ها در مورد اين اختلاف سن و عواقبش و حرف ها و برداشت هاي ديگران و ..و...صحبت كرديم و به توافق رسيديم

    اما نظر شخصي من در مورد شما دوست عزيزم من فكر مي كنم كه الان براي ازدواج سن شما كم است و ممكن است كه از نظر مالي و مسئوليت هاي زندگي به شما فشار بيايد به نظرم اگر مدتي صبر كنيد تا شرايطتان براي ازدواج بهتر شود خيلي كمتر تحت فشار قرار خواهيد گرفت.
    موفق باشيد

  18. 3 کاربر از پست مفید mahsa_mhmh تشکرکرده اند .

    mahsa_mhmh (یکشنبه 01 اسفند 89)


 
صفحه 2 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. رابطه نامشروع (موضوع فراگیر، راه حلی هست؟)
    توسط رامتین 777 در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: پنجشنبه 13 اردیبهشت 97, 00:08
  2. عشق ممنوع
    توسط فرشته درون در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: یکشنبه 23 فروردین 94, 23:59
  3. پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: چهارشنبه 18 تیر 93, 04:32

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:23 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.