سلام
مطلب یا مطالبی در مورد گمالگرایی رو خوشبختانه مطالعه کردید .
خودتون تشخیصتون چیه ؟
بنظرم این رفتار کمالگرایی غیر نرمال هست حتی در کارهایی که خودمون مایل به انجامش هستیم .
یه مساله مهم اینه که اصلا بدونیم کمال چیه و ما دنبال چه کمالی هستیم .( اگر جواب این مساله رو بتونیم پیدا کنیم مطمئنن راه رسیدن بهش رو هم پیدا میکینم ) .
کمال یعنی حرکت به سمت بالا یا یه پله بالاتر رفتن . کمال عمودی هست نه افقی .
کمالگرایی میشه گفت یه نوع اوج رو در نظر گرفتن و حرکت به سمتش . اوجی که شاید ساخته خودمون باشه یا اوجی که دیگران برامون میسازن و . . .
مثلا تصمیم میگیریم دیگه به هیچ وجه عصبانی نشیم ! ولی عصبانیت جزئی از رفتارهای انسانی هست و بعضی مواقع به صورت غیر ارادی ( ناخودآگاه ) عصبانی میشیم و یا حتی به درستی و بجا ( خودآگاه ) عصبانی میشیم . بعد عصبانیت یه احساس شکست میکنیم که مثلا من 5 روز بود عصبانی نشده بودم و الان کل زحمتم به باد رفت .
به این میگن رفتار کمالگرایانه ( کمال گرایی غیر نرمال ) .








علاقه مندی ها (Bookmarks)