به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 15

Threaded View

  1. #3
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 14 تیر 90 [ 23:07]
    تاریخ عضویت
    1387-9-13
    نوشته ها
    246
    امتیاز
    4,251
    سطح
    41
    Points: 4,251, Level: 41
    Level completed: 51%, Points required for next Level: 99
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    51

    تشکرشده 53 در 23 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: بد یا خوب؟هیچکدام....تفاوت!

    من یه متن جالبی دارم که برات میزارم شاید بتونه کمکت کنه با یه دید دیگه به زندگیت نگاه کنی:


    در این راه طولانی كه ما بی‌خبریم
    و چون باد می‌گذرد
    بگذار خرده اختلاف‌هایمان با هم باقی بماند
    خواهش می‌كنم! مخواه كه یكی شویم، مطلقا
    مخواه كه هر چه تو دوست داری، من همان را، به همان شدت دوست داشته باشم
    و هر چه من دوست دارم، به همان گونه مورد دوست داشتن تو نیز باشد
    مخواه كه هر دو یك آواز را بپسندیم
    یك ساز را، یك كتاب را، یك طعم را، یك رنگ را
    و یك شیوه نگاه كردن را
    مخواه كه انتخابمان یكی باشد، سلیقه‌مان یكی و رویاهامان یكی.
    هم‌سفر بودن و هم‌هدف بودن، ابدا به معنی شبیه بودن و شبیه شدن نیست.
    و شبیه شدن دال بر كمال نیست، بلكه دلیل توقف است

    عزیز من!
    دو نفر كه عاشق‌اند و عشق آنها را به وحدتی عاطفی رسانده است، واجب نیست كه هر دو صدای كبك، درخت نارون، حجاب برفی قله علم كوه، رنگ سرخ و بشقاب سفالی را دوست داشته باشند.
    اگر چنین حالتی پیش بیاید، باید گفت كه یا عاشق زائد است یا معشوق و یكی كافی است.
    عشق، از خودخواهی‌ها و خودپرستی‌ها گذشتن است اما، این سخن به معنای تبدیل شدن به دیگری نیست .
    من از عشق زمینی حرف می‌زنم كه ارزش آن در «حضور» است نه در محو و نابود شدن یكی در دیگری.

    عزیز من!
    اگر زاویه دیدمان نسبت به چیزی یكی نیست، بگذار یكی نباشد .
    بگذار در عین وحدت مستقل باشیم..
    بخواه كه در عین یكی بودن، یكی نباشیم..
    بخواه كه همدیگر را كامل كنیم نه ناپدید .
    بگذار صبورانه و مهرمندانه درباب هر چیز كه مورد اختلاف ماست، بحث كنیم ،اما نخواهیم كه بحث، ما را به نقطه مطلقا واحدی برساند.
    بحث، باید ما را به ادراك متقابل برساند نه فنای متقابل .
    اینجا سخن از رابطه عارف با خدای عارف در میان نیست .
    سخن از ذره ذره واقعیت‌ها و حقیقت‌های عینی و جاری زندگی است.
    بیا بحث كنیم.
    بیا معلوماتمان را تاخت بزنیم..
    بیا كلنجار برویم .
    اما سرانجام نخواهیم كه غلبه كنیم.
    بیا حتی اختلاف‌های اساسی و اصولی زندگی‌مان را، در بسیاری زمینه‌ها، تا آنجا كه حس می‌كنیم دوگانگی، شور و حال و زندگی می‌بخشد نه پژمردگی و افسردگی و مرگ، حفظ كنیم.
    من و تو حق داریم در برابر هم قدعلم كنیم و حق داریم بسیاری از نظرات و عقاید هم را نپذیریم.
    بی‌آن‌كه قصد تحقیر هم را داشته باشیم ..
    عزیز من! بیا متفاوت باشیم.

  2. 5 کاربر از پست مفید pooarot تشکرکرده اند .

    pooarot (پنجشنبه 07 بهمن 89)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 61
    آخرين نوشته: جمعه 17 اردیبهشت 95, 22:06
  2. ماموریت این دو فرشته چه بود .... ؟؟؟؟؟؟ هاروت و ماروت
    توسط parsa1400 در انجمن اعتقادی،‌اخلاقی
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: دوشنبه 17 فروردین 94, 06:46
  3. پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: جمعه 13 مرداد 91, 19:56
  4. تفاوت سنی 8 سال، آیا از یک نسلیم؟
    توسط jodiabot در انجمن تفاوت سنی در ازدواج
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: جمعه 05 فروردین 90, 23:53
  5. تشخیص تفاوت میان عشق و شهوت !!!
    توسط erfan25 در انجمن عشق
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: شنبه 16 آبان 88, 13:19

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 03:31 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.