سلام دوست عزیز
این پاسخ شاید خیلی دیر باشه شاید شما اصلا نخونیش اما من هم با چند اختلاف وضعیتی شبیه به شما دارم من در ایران وبا خانواده همسرم زندگی میکنم (در طبقه دوم منزل آنها) و مادر همسرم رفتارهایی دقیقا مانند مادرهمسر شمادارد شاید خیلی هم بدتر از ایشان و تا حالامشکلات زیادی هم داشتم اما دوست عزیز شاید فکر کنی که همسرت مقصره و این باعث دور شدن شما بشه اما اینطور نیست من تجربه شخصی خودم روبهت میگم طوری رفتار کنید که مادر همسرتون اگر هم سعی در بهم زدن روابط شما داره با درایت شما تیرش به سنگ بخوره و از این کار نا امید بشه مثلا در برابر حرفاش صبر کنید و بی تفاوت باشید و اصلا حرفهاش براتون اهمیتی نداشته باشه با همسرتون مهربانتر از همیشه برخورد کنید ودرک کنید که اون هم در قلبش حق رو به شما میده اما نمیتونه مادرش رو هم ناراحت کنه اینکه شما از هم دورید یک نطقه مثبته هیچ وقت از مادر همسرتون پیش همسرتون بدگویی نکنید.و بهش بی احترامی نکنیدهمسرتون به گفته خودتون فرد عاقلیه و خودش درک میکنه که حق با کیه تنها به عشق زندگیتون یعنی همسرتون فکر کنید و به هیچ چیز و هیچ کس اجازه ندید آرامشتون رو سلب کنه با کمی خودداری بیشتر.