به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 42

Threaded View

  1. #24
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 13 بهمن 90 [ 01:46]
    تاریخ عضویت
    1388-12-03
    نوشته ها
    202
    امتیاز
    2,945
    سطح
    33
    Points: 2,945, Level: 33
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 105
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    357

    تشکرشده 353 در 156 پست

    Rep Power
    37
    Array

    RE: لطفا خانمهاي حاضر جواب راهنمايي كنن...

    سلام به همه ي دوستان
    راستش من هم مدت هااين مشكل را داشتم ولي به نظر خودم الان نسبت به قبل اين مشكل برايم كمرنگ تر شده است.به نظر من براي 95 درصدي كه بدون غرض حرفي يا تيكه اي مي اندازند بهترين راه اين است كه ازشون توضيح بخواهيم و با آرامش و لبخند بخواهيم كه منظورشان را بگويند
    اما در مورد 5 درصدي كه از روي غرض حرف مي زنند اين راه حل را شوهر من به من ياد داد و براي من واقعا جواب داده است و احساس مي كنم كه حس كينه ي من را كم كرده است.
    معمولا كسي كه با غرض تيكه مي اندازد تمركزش بر روي مسئله اي است كه براي شما از ديدگاه خودتان يا ديگران "نقطه ضعف" محسوب مي شود
    مثلا كسي كه آشپزيش بد است در مورد آشپزيش تيكه مي اندازندچون مي خواهند آشپزي او را به عنوان يك نقطه ضعف او نشان بدهند و .. و مثال هايي از اين قبيل. به نظر من بدترين واكنش اين است كه شما در برابر اين متلك ها و تيكه هاي با غرض ناراحت شويد و سكوت كنيد و يا اينكه شما هم با تيكه جواب بدهيد چون با اين كار شما هم تاييد خواهيد كرد كه آن مسئله(مثلا آشپزي) يك نقطه ضعف براي شما است و زمينه ي تيكه هاي بعدي و ادامه دادن موضوع را فراهم مي كنيد.

    مناسب ترين واكنشي كه از نظر من مي توانيد نشان بدهيد اين است كه به آن متلك بخنديد.خنده اي از ته دل و بدون استرس و كاملا صادقانه و حتي خودتان (اگر جنبه ي بالايي داريد)خودتان را در مورد آن موضوع مسخره كنيد و بخنديد باور كنيد بارها اين اتفاق براي من افتاده و بارها هم با اين كار جواب گرفتم. البته منتظر نباشيد كه همان لحظه جواب دهد ولي در طولاني مدت باعث مي شود كه ديگر آن موضوع به عنوان نقطه ضعف شما مطرح نشود.

    خنده به احتمال خيلي زياد طرفتان را ناراحت مي كند چون تيرش به سنگ خورده و شما با نشان دادن جنبه ي بالا از خودتان آن مسئله را كمرنگ مي كنيد و ديگر نقطه ضعف شما به چشم نمي آيد و ديگر ضربه پذير نخواهيد بود
    و نكته ي ديگر اينكه به طور مستقيم باعث ناراحتي طرف مقابلتان نمي شود و موضوع ادامه پيدا نمي كند
    و در آخر اينكه خنده ي بدون استرس و صادقانه هم باعث عوض شدن موضوع مي شود هم به نوعي جوابي بدون دردسر به طرف مقابل داده ايد و در دلتان كينه ي كمتري شكل خواهد گرفت.

    اميدوارم كه برايتان مفيد واقع شود
    موفق باشيد

  2. 7 کاربر از پست مفید mahsa_mhmh تشکرکرده اند .

    mahsa_mhmh (شنبه 06 آبان 91)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. رهايي از وابستگي(انسان رهايي يافت
    توسط fateme71 در انجمن نامزدی و عقد
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: پنجشنبه 13 تیر 92, 17:27
  2. پاسخ ها: 31
    آخرين نوشته: سه شنبه 22 اسفند 91, 16:21
  3. تنهايي
    توسط عسل بانو در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: پنجشنبه 02 شهریور 91, 22:29
  4. راهنمايي براي شروع تلاش براي فردايي بهتر
    توسط roz_zard در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: سه شنبه 07 دی 89, 12:45
  5. منو راهنمايي كنيد تنهايي وبي كسي دارد مرا از پادرمي اورد
    توسط تابي در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: چهارشنبه 04 دی 87, 09:18

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 02:54 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.