به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 4 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 48
  1. #31
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 02 بهمن 91 [ 17:06]
    تاریخ عضویت
    1389-6-31
    نوشته ها
    22
    امتیاز
    1,840
    سطح
    25
    Points: 1,840, Level: 25
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 60
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    23

    تشکرشده 24 در 14 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: آیا باید همه چیز رو به خواستگارها گفت؟

    سلام از کاری که کردی پیش خدا توبه کن به خواستگارها هم چیزی نگو اگر کسی پرسید درحد کلی جواب بده من 20 سال ازدواج کردم دراین خصوص نه پرسیدم نه کنجکاوی کردم خانم من هم نپرسیده . این سوالها بچگانست ومشکل درست کن.

  2. 2 کاربر از پست مفید حامد14 تشکرکرده اند .

    حامد14 (شنبه 25 دی 89)

  3. #32
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 10 آبان 00 [ 00:10]
    تاریخ عضویت
    1388-2-15
    نوشته ها
    532
    امتیاز
    15,820
    سطح
    80
    Points: 15,820, Level: 80
    Level completed: 94%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience PointsSocial
    تشکرها
    2,510

    تشکرشده 2,961 در 521 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    80
    Array

    RE: آیا باید همه چیز رو به خواستگارها گفت؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط بهار خانوم
    خودمون رو جای اون پسر (خواستگار) قرار بدیم....

    اگر بعد از ازدواج به هر طریقی متوجه بشن،فکر نمیکنید خیلی بدتره؟؟؟؟


    سلام خدمت همه دوستان،

    راستش به عنوان یک پسر، اگر این شرایط برای من اتفاق بیفته،

    اگر در ابتدای مراحل شناخت اشاره کنن به این مساله، ممکن هست دختر خانوم را انتخاب بکنم یا نکنم!

    اما اگر پس از ازدواج متوجه این مساله‌ بشوم و دروغی که به من گفته شده بدون شک راه حلی جز جدایی و طلاق در نظر نخواهم گرفت!

    نه صرفاً به این علت که این دختر خانوم قبل از من با کسی‌ بوده، بیشتر به این علت که این دختر خانوم با این کارش کاملا به من ثابت کرده قابل اعتماد نیست!

    خیلی‌ راحت بگم، در مورد مشکلی‌ که اینجا مطرح شده، تصمیم نهایی‌ به عهده خود این دختر خانوم هست اما شدیدا توصیه می‌کنم تصمیمشون هرچه که هست، به عواقبش هم فکر کنن!

    موفق باشین،

    کامران

    پی‌‌نوشت:

    به نظر شما، تا زمانی‌ که دختر خانومهایی در جامعه هستند که چه به صورت شرعی( با همین سیستم صیغه‌های جعلی) و غیر شرعی خدمات رایگان به پسر‌ها ارائه میدهند، چه دلیل منطقی‌ دارد که یک پسر بخواهد ازدواج کند؟!

    به نظرم بد نیست، افرادی که این تاپیک رو می‌خونن به خصوص دختر خانم‌ها به این مساله هم فکر کنن تا متوجه بشن جدا از مسائل اقتصادی، مسائل دیگری هم وجود دارند که تمایل پسرها به ازدواج را کاهش داده اند و نتیجه اش شده بالا رفتن سنّ دختر‌هایی‌ که ازدواج نکرده اند!

    بطور خلاصه می‌خوام بگم که: خانومهای محترم، از شماست که بر شماست!

  4. 3 کاربر از پست مفید kamran2007 تشکرکرده اند .

    kamran2007 (چهارشنبه 22 دی 89)

  5. #33
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 آذر 90 [ 12:01]
    تاریخ عضویت
    1387-6-24
    نوشته ها
    8
    امتیاز
    3,590
    سطح
    37
    Points: 3,590, Level: 37
    Level completed: 60%, Points required for next Level: 60
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    3

    تشکرشده 3 در 3 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: آیا باید همه چیز رو به خواستگارها گفت؟

    با تشکر از همه دوستان
    اول باید عنوان کنم که صیغه صحیح هست چون به سنی هستند که نیاز به اجازه پدر ندارند.بعد شرایط براشون طوری بوده که به همین راحتی موافق با صیغه نبودند که به قول دوستمون خدمات رایگان داده باشند.به نظر شما همه در زمان خواستگاری تمام گذشتشون رو میگن؟اینجا فقط عذاب وجدان مطرح هست.از نظر شرعی آیا حقی ضایع میشه؟از آقایون سوال دارم چند درصد گفتن این مسئله براشون مهمه؟

  6. #34
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    جمعه 30 مرداد 94 [ 18:18]
    تاریخ عضویت
    1387-8-04
    نوشته ها
    1,150
    امتیاز
    16,194
    سطح
    81
    Points: 16,194, Level: 81
    Level completed: 69%, Points required for next Level: 156
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    1,211

    تشکرشده 1,247 در 437 پست

    Rep Power
    134
    Array

    RE: آیا باید همه چیز رو به خواستگارها گفت؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط marziyehh
    با تشکر از همه دوستان
    اول باید عنوان کنم که صیغه صحیح هست چون به سنی هستند که نیاز به اجازه پدر ندارند.بعد شرایط براشون طوری بوده که به همین راحتی موافق با صیغه نبودند که به قول دوستمون خدمات رایگان داده باشند.به نظر شما همه در زمان خواستگاری تمام گذشتشون رو میگن؟اینجا فقط عذاب وجدان مطرح هست.از نظر شرعی آیا حقی ضایع میشه؟از آقایون سوال دارم چند درصد گفتن این مسئله براشون مهمه؟

    سلام
    اتفاقا صیغه کاملا باطل هست و ربطی به سن نداره . لطفا به دلخواه خودتون قوانین اسلام رو تغییر ندین .
    فکر میکنم واسه همه ( هم اقایون و هم خانومها ) صداقت یک معیار مهم و اصلی باشه .

  7. 4 کاربر از پست مفید digitalman تشکرکرده اند .

    digitalman (پنجشنبه 23 دی 89)

  8. #35
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 25 مهر 92 [ 09:18]
    تاریخ عضویت
    1388-10-19
    نوشته ها
    1,262
    امتیاز
    11,056
    سطح
    69
    Points: 11,056, Level: 69
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 194
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکرها
    4,891

    تشکرشده 4,928 در 1,071 پست

    Rep Power
    144
    Array

    RE: آیا باید همه چیز رو به خواستگارها گفت؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط marziyehh
    از نظر شرعی آیا حقی ضایع میشه؟
    دوست عزیز اگر حکم شرعی این مساله را می خواهید بدانید که باید مستقیما به سایت مرجع تقلید دوستتان مراجعه کنید و سوالتان را آنجا مطرح کنید.

    اما اگر از دید عرف عمومی می خواهید بدانید که بنظرم دوستان نقطه نظراتشان را راجع به این مساله گفتند. احتمالا نظر خواستگار ایشان هم به یکی از این نظرات شباهت خواهید داشت.
    در کل خود دوستتان باید تصمیم نهایی را بگیرد. گفتنی ها را ما گفتیم.

  9. 3 کاربر از پست مفید هستی تشکرکرده اند .

    هستی (جمعه 24 دی 89)

  10. #36
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 19 بهمن 89 [ 23:53]
    تاریخ عضویت
    1389-10-10
    نوشته ها
    16
    امتیاز
    1,733
    سطح
    24
    Points: 1,733, Level: 24
    Level completed: 33%, Points required for next Level: 67
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    14

    تشکرشده 14 در 7 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: آیا باید همه چیز رو به خواستگارها گفت؟

    اگه طرف من که قراره باهاش ازدواج کنم قبلا چنین رابطه ای داشته باشه (حالا صیغه یا هرچی) اگه بهم راستشو بگه و بهم قول بده که دیگه این قضایا در آینده (چه تا زمانی که رسما ازدواج میکنیم و چه بعدش) اتفاق نمیفته برای من قابل اغماضه! اما انتظارم اینه که بدونم رابطش تا کجاها بوده

    برای من صداقت خیلی زیاد مهمه و اگه طرفم باهام صادق باشه و اینارو بهم بگه صداقتش برام خیلی مهمتر از گذشتشه چون اکثر ماها در گذشتمون چنین چیزایی رو ممکنه داشته باشیم!

  11. کاربر روبرو از پست مفید Hamed-santouri تشکرکرده است .

    Hamed-santouri (جمعه 24 دی 89)

  12. #37
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 27 آذر 91 [ 18:02]
    تاریخ عضویت
    1389-8-28
    نوشته ها
    725
    امتیاز
    3,175
    سطح
    34
    Points: 3,175, Level: 34
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 25
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    2,056

    تشکرشده 2,054 در 617 پست

    Rep Power
    88
    Array

    RE: آیا باید همه چیز رو به خواستگارها گفت؟

    حرفی که می زنم هیچ دلیلی بر صحت کار این خانم یا تشویقی برای سایرین نیست. فقط یک نظر است که از یک جنبه به مساله نګاه کرده. از سایر جنبه ها قبح این عمل و ناپسند بودن اون به جاست و هیچ کس چنین کاری را تایید نمی کند. فقط چون اکثر دوستان متفق القول معتقدند که کار ایشون نوعی رابطه ی نامشروع بوده، خواستم نظرم را در این زمینه بګم.

    اګر دختری بخواد ازدواج کنه و پدرش اجازه ندهند و سن دختر هم مناسب باشه ( دقیقا نمی دونم چه سنی )، می تونه به قانون مراجعه کنه و اجازه ی ازدواج بګیره.
    سوال من اینه. مګه قانون می تونه حکم خدا یا مراجع تقلید را عوض کنه؟ طبق فتوای مراجع تقلید ( به ګفته ی شما دوستان ) عقد باطل است و ګناه کرده اند. پس حتما در این موضوع همه ی فقها فتوای یکسانی ندارند و جایی برای بحث و تبصره و ... دارد.

    من به بحث های شرعی و حقوقیش وارد نیستم و الان هم صدای مدیر درمی آد که اینجا سایت مشاوره خانوادګی است نه قانونی. ولی این نکته را برای این ګفتم که همه متفق القول به این خانم می ګید که ګناه کرده. در صورتی که من فکر می کنم جای بحث داره.
    به قول دوستشون ته دل یه بنده ی خدا را اینجوری خالی کردن و حس ګناهکار بودن بهش دادن و تکرار و تکرار و تکرار این که کارشون بخاطر عدم اجازه ی پدر ګناه بوده .... خیلی کار خوبی نیست.
    ضمن اینکه سوال ایشون این نیست که ګناه کرده ام یا نه؟ سوالشون در مورد رابطه ی بعدی است.

    در ضمن نظر امریم و فرشته مهربان را در این پست بخوانید. در مورد اقرار به ګناه و بردن آبروی خود و توبه و غیره است.
    http://www.hamdardi.net/thread-11130.html

  13. #38
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 04 اسفند 90 [ 12:21]
    تاریخ عضویت
    1389-8-21
    نوشته ها
    235
    امتیاز
    3,440
    سطح
    36
    Points: 3,440, Level: 36
    Level completed: 60%, Points required for next Level: 60
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    761

    تشکرشده 743 در 207 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: آیا باید همه چیز رو به خواستگارها گفت؟

    سلام .
    دوست خوبم من گمان میکنم باید پیشامد های احتمالی رو هم در نظر گرفت:
    اولیش اینکه: اگر ایشون گفتن و خواستگار نپذیرفت چی؟ اونوقت ایشون یه مسئله شخصی رو پیش یه نا محرم افشا کردند. همچنین آیا اعتماد کامل دارن که اگر خواستگار نپذیرفت، آبروی دختر رو حفظ کنن و جایی بازگو نکنن؟
    ثانیا: ممکنه خواستگار بپذیره و بعد از ازدواح شکاک و بدبین بشه!
    از اونجایی که گذشته ی هر کس متعلق به خودشه، نظر شخصی من اینه که فرد در این مورد سکوت کنه اما به شرطی که برای خواستگار روشن کنه که گذشته اش خالی از اشتباه هم نبوده.
    شاید خیلی ها با نظر من مخالفت کنند، اما از نظر شرعی هم اعتراف به هر چیز جایز نیست و تنها شاهد گرفتن خداوند و توبه کافیه.
    موفق باشید.

  14. 3 کاربر از پست مفید hamishetanha تشکرکرده اند .

    hamishetanha (جمعه 24 دی 89)

  15. #39
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 10 آبان 00 [ 00:10]
    تاریخ عضویت
    1388-2-15
    نوشته ها
    532
    امتیاز
    15,820
    سطح
    80
    Points: 15,820, Level: 80
    Level completed: 94%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience PointsSocial
    تشکرها
    2,510

    تشکرشده 2,961 در 521 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    80
    Array

    RE: آیا باید همه چیز رو به خواستگارها گفت؟

    حرفی که می زنم هیچ دلیلی بر صحت کار این خانم یا تشویقی برای سایرین نیست. فقط یک نظر است که از یک جنبه به مساله نګاه کرده. از سایر جنبه ها قبح این عمل و ناپسند بودن اون به جاست و هیچ کس چنین کاری را تایید نمی کند. فقط چون اکثر دوستان متفق القول معتقدند که کار ایشون نوعی رابطه ی نامشروع بوده، خواستم نظرم را در این زمینه بګم.

    اګر دختری بخواد ازدواج کنه و پدرش اجازه ندهند و سن دختر هم مناسب باشه ( دقیقا نمی دونم چه سنی )، می تونه به قانون مراجعه کنه و اجازه ی ازدواج بګیره.
    سوال من اینه. مګه قانون می تونه حکم خدا یا مراجع تقلید را عوض کنه؟ طبق فتوای مراجع تقلید ( به ګفته ی شما دوستان ) عقد باطل است و ګناه کرده اند. پس حتما در این موضوع همه ی فقها فتوای یکسانی ندارند و جایی برای بحث و تبصره و ... دارد.

    من به بحث های شرعی و حقوقیش وارد نیستم و الان هم صدای مدیر درمی آد که اینجا سایت مشاوره خانوادګی است نه قانونی. ولی این نکته را برای این ګفتم که همه متفق القول به این خانم می ګید که ګناه کرده. در صورتی که من فکر می کنم جای بحث داره.
    به قول دوستشون ته دل یه بنده ی خدا را اینجوری خالی کردن و حس ګناهکار بودن بهش دادن و تکرار و تکرار و تکرار این که کارشون بخاطر عدم اجازه ی پدر ګناه بوده .... خیلی کار خوبی نیست.
    ضمن اینکه سوال ایشون این نیست که ګناه کرده ام یا نه؟ سوالشون در مورد رابطه ی بعدی است.

    در ضمن نظر امریم و فرشته مهربان را در این پست بخوانید. در مورد اقرار به ګناه و بردن آبروی خود و توبه و غیره است.
    http://www.hamdardi.net/thread-11130.html
    سلام،



    اگر ایشان اعتقاد ندارند که گناهی مرتکب شده اند و فکر می‌کنن کار درستی‌ کردن،

    به نظر من دیگه این پرسیدن نداره، خیلی‌ راحت و با افتخار با خواستگار‌هاشون این مساله رو در میان بگذارن،

    چیزی که اینجا روشن هست و همه تایید می‌کنن این هست که، این کار ایشون هیچ جای دفاع و توجیهی‌ نداره، تنها کاری که میشه برای ایشون کرد ارائه راه حل هست که کمتر از این موضوع آسیب ببینن، نه توجیه کار اشتباهشون!

    ضمنا اگر دوستانی فکر می‌کنن، چنین روابطی جای بحث داره و گناه نیست، باید خدمتشون عرض کنم از این خواستگار‌ها تو خیابون زیاد ریخته،
    اتفاقا این خواستگارها در مورد روابط گذشته شما هم سؤالی نمیپرسند!

    بهتر هست، چنین دوستانی با چنین طرز فکری سربار پسرهایی که با نیت خیر و به صورت رسمی‌ به خواستگاری میان نشن!

    کامران

  16. 3 کاربر از پست مفید kamran2007 تشکرکرده اند .

    kamran2007 (جمعه 24 دی 89)

  17. #40
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 06 مهر 90 [ 10:04]
    تاریخ عضویت
    1388-10-03
    نوشته ها
    269
    امتیاز
    3,717
    سطح
    38
    Points: 3,717, Level: 38
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    890

    تشکرشده 902 در 220 پست

    Rep Power
    43
    Array

    RE: آیا باید همه چیز رو به خواستگارها گفت؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط marziyehh
    با تشکر از همه دوستان
    اول باید عنوان کنم که صیغه صحیح هست چون به سنی هستند که نیاز به اجازه پدر ندارند.
    لازم نیست هر چیزی رو توجیه کنیم، خیلی جاها هم باید بپذیریم که اشتباه کردیم و مسئولیت اشتباهمون رو هم بر عهده بگیریم. اذن پدر دختر باکره ارتباطی به سن نداره.

    چون دوباره پرسیدین من هم دوباره می گم که به عنوان یه پسر این مسئله برام خیلی مهمه.

    اگه این دختر خانم توبه کرده و پذیرفته که اشتباه کرده و مسائل قبلی براش اونقدر کمرنگ و محو شده که کاملاً نسبت به اون پسر قبلی و ارتباطاتشون بی تفاوت شده و همچنین مطمئن هست که بعد از ازدواج شوهر آیندش به هیچ عنوان متوجه نمی شه می تونه نگه.
    ولی اگه هر کدوم از اون شرایط بالا نباشه برای اینکه حقی از پسر ضایع نشه و مشکلی براشون پیش نیاد باید بگه.

    اگه همچین موردی برای من پیش بیاد و همون اول بهم بگه، احتمالش هست که در موردش فکر کنم (هر چند احتمالش خیلی خیلی کمه) ولی اگه بعد از ازدواج متوجه بشم به هیچ عنوان نمی تونم تحمل کنم.



  18. 2 کاربر از پست مفید green تشکرکرده اند .

    green (جمعه 24 دی 89)


 
صفحه 4 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. چطوری میشه تغییرات اهسته اما پیوسته داشت؟
    توسط maryam.maryam در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: یکشنبه 14 شهریور 95, 23:22
  2. آیا میشه خواستگاری غیر رسمی داشت؟
    توسط bugatti در انجمن خواستگاری
    پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: شنبه 24 اردیبهشت 90, 14:29
  3. +دوستانی که متاهل هستند آیا ازدواج خوبه یا واقعا یک حماقت؟
    توسط گل بن در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: شنبه 27 مهر 87, 03:09

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:15 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.