به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 4 از 9 نخستنخست 123456789 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 88
  1. #31
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    دیروز [ 09:52]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,293
    سطح
    100
    Points: 325,293, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: میخوام ازدواج موقت کنم، چجور با خانواده مطرح کنم؟!!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohat
    تا آنجا که من می دانم در قرآن به جوانهایی که نیاز به ازدواج دارند و شرایط برایشان مهیا نیست، خطاب شده که تقوا پیشه کنند تا خدا به فضل خود بی نیازشان کند. کجا گفته که ازدواج موقت کنند؟ احادیث را که استناد نکن که یا جعلی هستند و یا موردی که فقط در شرایطی خاص و به فردی خاص گفته شده است و در مورد همه قابل ارجاع نیست. مثل خطبه 80 نهج البلاغله که فقط خطاب به عایشه است.

    پسر خوب بهتر است به ورزش رو ببری و انرژیت را آنجا تخلیه کنی. و از طرفی فکرت را معطوف مسائل دیگر کنی. مطمئن باش جواب می دهد.
    صبور باش و در آینده به خاطر صبرت به خودت افتخار کن.
    با تشکر از دوستانمان که در کنار تجزیه تحلیل خود به راه حلهای فوق نیز اشاره کردند
    دوستان خواهش می کنم، روی راه حلها بیشتر متمرکز بشوید، شاید بتوانیم مجموعه مفیدی از آن استخراج کنیم.
    همچنین اگر بتوانید راه حلها را بسط دهید، جزئی کنید و محدودیتها، شرایط و نقاط مثبت ومنفی آنها را نیز در کنارش بیاورید، در جمعبندی بهتر می توانیم تصمیم گیری کنیم.

  2. کاربر روبرو از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده است .

    مدیرهمدردی (یکشنبه 14 تیر 88)

  3. #32
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 16 تیر 89 [ 23:20]
    تاریخ عضویت
    1387-1-14
    نوشته ها
    140
    امتیاز
    4,643
    سطح
    43
    Points: 4,643, Level: 43
    Level completed: 47%, Points required for next Level: 107
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    12

    تشکرشده 12 در 9 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: میخوام ازدواج موقت کنم، چجور با خانواده مطرح کنم؟!!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط wem
    سلام
    محمد جان
    به نظر من ازدواج موقت هم هست ولي
    شرايطي دارد كه هر دو طرف نفع ببرند و اگر خودخواهي هر طرف باشد مردود است.
    به نظر من كه نمي خواهم در سنتهاي اسلامي نظري بدهم
    دين اسلام دين كاملي است.
    البته وم گرامی
    نفرهای سومی هم وجود دارند؛
    مثل همسر احتمالی مردهایی که تز هر گل یه بوئی داره را به کار می برند.
    بچه های ناخواسته این ازدواج ها
    ما در مقابل دیگران مسئولیم و هیچ گاه حق نداریم موجود دیگری را بخاطر رسیدن به خواسته های خود قربانی کنیم!

    راستی می دانید سرپرستی فرزند حاصل صیغه به عهده زن است.
    دوستی که این کار را کمک مالی به یک زن نامیده بود، اگر پای فرزندی پیش بیاید، قضیه کمک مالی چگونه توجیه می شور؟!

  4. 3 کاربر از پست مفید hemayat تشکرکرده اند .

    hemayat (یکشنبه 14 تیر 88)

  5. #33
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 دی 91 [ 21:11]
    تاریخ عضویت
    1387-2-21
    نوشته ها
    338
    امتیاز
    4,957
    سطح
    45
    Points: 4,957, Level: 45
    Level completed: 4%, Points required for next Level: 193
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    277

    تشکرشده 286 در 92 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: میخوام ازدواج موقت کنم، چجور با خانواده مطرح کنم؟!!!

    سلام، من تازه وارد هستم ولی مطالب شما دوستان را خوندم . محمد آقا پیشنهاد من به شما اینکه می تونید از این قانون ساده ی فیزیک یک نکته ای را یاد بگیرید (انرژی از بین نمی رود ولی از حالتی به حالت دیگه ای تبدیل میشود) ما میتونیم انژری که صرف فکر کردن راجع به این مسائل میکنیم را صرف چیزای متعالی کنیم(همون چیزایی که خودتونم گفتید).باور کنید در حد یک حرف نیست که میگم خودم خیلی سعی دارم این راه رو ادامه بدم تا وقتی که خدا بخواد و مسیر اصلی زندگیم مشخص بشه.باید ایمان بیارید که میشه. البته شرایط هم داره ها، اونم اینه که خودمونو در مسیر تحریک شدن نندازیم که بعدش با دشواری بخواهیم جلوی نفس اماره خودمونو بگیریم. باید باور کنیم که اگر به موضوعی زیاد فکر کنیم مهمترین اصل تو زندگیمون میشه،پس راهه سالمتر اونیه که اگر شرایطه ازدواج دائمو ندارین به ازدواج موقت فکر نکنین، من در این مورد تحقیق کردم به این نتیجه رسیدم،امیدوارم شما هم به نتیجه ی مطلوب که صلاحتون در آنست برسید.
    [align=justify][align=center]
    [size=large]عشق یکسان ناز درویش و توانگر میکشد
    این ترازو سنگ و گوهر را برابر می کشد[/size][/align]
    [/align]

  6. 5 کاربر از پست مفید lمریم تشکرکرده اند .

    lمریم (سه شنبه 05 مهر 90)

  7. #34
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    دیروز [ 09:52]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,293
    سطح
    100
    Points: 325,293, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: میخوام ازدواج موقت کنم، چجور با خانواده مطرح کنم؟!!!

    سلام امریم
    به کلبه همدردی خوش آمدید.
    پاسخ قشنگ شما در پست 33 در مورد ازدواج موقت را مطالعه کردم. جواب شما غنی ، جالب و تحسین بر انگیز است. بی شک فعالیت شما در این تالار برای همه ما مثمر ثمر و سازنده خواهد بود.
    همچنین با توجه به اینکه اشاره کردید در این مورد تحقیق کردید، خیلی خوشحال می شویم برامون بیشتر در این زمینه هم بگوئید.

    در ضمن با توجه به اینکه الحمدالله مشکل محمد به همت خودشان فروکش کرد، و این تاپیک به صورت بررسی این مسئله در آمده است، خوشحال می شویم بیشتر در این بحث شرکت کرده و نظراتتون را برای ما بگوئید.

  8. 3 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    مدیرهمدردی (یکشنبه 14 تیر 88)

  9. #35
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 دی 91 [ 21:11]
    تاریخ عضویت
    1387-2-21
    نوشته ها
    338
    امتیاز
    4,957
    سطح
    45
    Points: 4,957, Level: 45
    Level completed: 4%, Points required for next Level: 193
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    277

    تشکرشده 286 در 92 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: میخوام ازدواج موقت کنم، چجور با خانواده مطرح کنم؟!!!

    سلام به دوستان دلسوز و مهربانم، جناب مدیر از لطف شما ممنونم.حدود 1 سال و نیم پیش از طرف یه بنده خدایی پیشنهاد عقد موقت به من شد،در اون موقع من خواستگار هایی داشتم ولی میدونستم که فرد مورد علاقه ی من نیستن،تا اینکه سرو کله ی این آقا پیدا شد،اون اصلا موقعیت ازدواج نداشت،پیش خودم میگفتم خوب اگه ارزششو داره براش صبر میکنم تا موقعییتش جور بشه ، یه جورایی قبولش داشتم.اول فکر کردم دلیل توجهش به من برای ازدواج دائمه(حتی 1% هم فکر نمی کردم پیشنهاد ازدواج موقتو بده) وقتی اینو گفت بدترین حسی رو که تابه اون موقع حس نکرده بودمو تجربه کردم،سعی کردم خودمو کنترل کنم تا حرکت ناشایست انجام ندم فقط بهش گفتم که حاضر نیستم به این موضوع فکر کنم سعی کردم به خدا پناه ببرم از این شکی که بهم وارد شده بود،چشتون روز بد نبینه اوضاع روحیم بهم خورد،پیش خدا کلی شکایت کردم.پیش خودم میگفتم آخه چرا به من اینو گفت.خلاصه چند ماهی گذشت و آتیش من کم شد،بعدش کنجکاو شدم بفهمم اسلام در این مورد چی گفته با چند نفر روحانی در این زمینه صحبت کردم،بعضی میگفتن که اگه دختر بالای 30-35 باشه وخواستگار نداشته باشه و ... بدون اجازه پدر میشه.بعضی میگفتن اگه سنه پایینتر هم باشه ولی اصلا شرایط نداشته باشه میتونه... خلاصه هر کی یه چیز میگفت،ولی اکثر به این موضوع اعتقاد داشتن که دختر با کره تا حدودی حقش ضایع میشه.در مورد آقایون هم که ازدواج نکردن میگفتند که اگر به خدا توکل کنند و صبر داشته باشن به نعفشونه که برای ایجاد خانواده اقدام کنن... خیلی تبصره داشتن.و مهم ترین موضوع این بود که عقد موقت در فرهنگ ما جا نیفتاده و احتیاج به فرهنگ سازی چندین ساله داره.عقد موقت فلسفه های زیادی داره،نتیجه گیری من در کل همون نوشته ی قبلیم هست که براتون گذاشتم. مدیر ارجمند و همراهان عزیز اگر در این زمینه سوال خاصی دارید که در اطلاعات من میگنجه بپرسین اگر افتخار داشته باشم و جوابشو بدونم دریغ نمیکنم.
    [align=justify][align=center]
    [size=large]عشق یکسان ناز درویش و توانگر میکشد
    این ترازو سنگ و گوهر را برابر می کشد[/size][/align]
    [/align]

  10. 4 کاربر از پست مفید lمریم تشکرکرده اند .

    lمریم (سه شنبه 05 مهر 90)

  11. #36
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 12 مرداد 88 [ 17:17]
    تاریخ عضویت
    1386-11-16
    نوشته ها
    19
    امتیاز
    4,154
    سطح
    41
    Points: 4,154, Level: 41
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 196
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    1

    تشکرشده 2 در 2 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: میخوام ازدواج موقت کنم، چجور با خانواده مطرح کنم؟!!!

    دوست عزیز سلام
    من یه خانم هستم وشاید از خیلی از احساسات شما اگاهی کافی نداشته باشم ، ولی به عنوان یک زن واینکه دیدم شما از گناه کردن می خواهید دوری کنی چند کلمه باهات صحبت دارم.
    حقیقت گناه چیه؟ ایا گناه کردن این نیست که ببینی یک انسان دیگه از سر نیاز واحتیاج مجبور می شه کاری را انجام بده وبقیه هم به خاطر منافع شخصی از اون سوئ استفاده کنند؟ به ندرت در دنیا زنی را پیدا کنی که از موقتی با کسی بودن راضی باشه واز اینکه هر روز با کسی به طور موقتی زندگی کنه خوشحال باشه . زنانی که ازدواج موقت میکنند می شه گفت فقط به خاطر نیاز مادیه وایا این گناه نیست که به خاطر ارضائ شخصی واینکه اونها راه دیگه ای به ذهنشون نرسیده از این نیاز ویا می شه گفت حماقت سوئ استفاده بشه؟
    کمی بیشتر فکر کن . کلاه شرعی روی مسائل گذاشتن کار سختی نیست. ولی چیزی که حقیقت داره خداوند خفت و خواری را برای هیچ انسانی ، چه مرد وچه زن نمی پسنده، ودر این رابطه این زنه که در حقیقت شکسته می شه و به احتمال قوی از بین میره.
    پس بهتره قبل از اینکه شرعی بودن این مسائل را از کسی بپرسی کمی در موردشون فکر کنی وبه وجدانت مراجعه کنی.
    مطمئنم با توکل به خدا مشکلت حل می شه.
    پرستو

  12. کاربر روبرو از پست مفید ma.va تشکرکرده است .

    ma.va (یکشنبه 14 تیر 88)

  13. #37
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 25 مرداد 87 [ 19:04]
    تاریخ عضویت
    1387-5-12
    نوشته ها
    50
    امتیاز
    3,761
    سطح
    38
    Points: 3,761, Level: 38
    Level completed: 74%, Points required for next Level: 39
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    18

    تشکرشده 19 در 13 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: میخوام ازدواج موقت کنم، چجور با خانواده مطرح کنم؟!!!

    متاسفم متاسفم متاسف !
    شما تا حالا شده برید و ببینید یه زن بی شوهر چه مشکلاتی داره و از زبون خودش بشنوید و ببینید چجوری زندگی میکنه ؟
    ازدواج موقت بهترین روش هست و حداقل از دست این منکراتی ها و دادگاه و با غیرت ها ی . . . در امان میمونه
    هر وقت تونستید برا یه دختر مجرد با مدرک دانشگاهی کار پیدا کنید ( چه برسه به یه زن خانه دار و بدون مهارت خاص ) اونوقت بشینید سر حلال و حرام شب و روز سخنرانی کنید و مجلسمونو نورانی کنید !
    واقعا خیلی ها یا نمیبینن و یا بازم نمیبینن !
    شما واقعا از خدا نمیترسید ؟
    چرا به این راحتی میتونید هر اسمی رو زنا بزارید !
    ازدواج میکنه / طلاقش میدید !
    ازدواج موقت میکنه میگید حرامه و به خاطر پوله !
    کنار خیابون می ایسته هر اسمی دلتون خواست میزارید !
    منم اگه مثل شما میشستم تو خونه و صبح تا شب عبادت میکردم الان مثل بعضی ها هزار جور بحث فلسفی میکردم !
    شما ها خودتون برا در آوردن خرجی ( با شما نیستم . حرفو صاحبش میگیره ) هزار جور خودفروشی میکنین و خیلی وقتا هم از مردم مایه میزارید و اونا رو هم میفروشید !
    واقعا نمیترسید رو آدما هر اسمی دلتون میخواد میزارید ؟
    نگید کاسه داغ تر از آش شدم / خودمو نمیتونم بزنم به کوری و . . . !
    خوشتون اومد منم سه نقطه گذاشتم ندونید از کجا خوردید ! ( گفتم که با شما نیستم )
    ببخشید جواب بی معنی و بی ادبانه و بی ربط نوشتم / حق بعضی ها همینه که همونجور که به دیگران توهین میکنن بهشون توهین بشه !
    من دیگه یه بارم تو این سایت نمیام / چون تحمل چرت پرت شنیدن از آدمای ( کم شعور ) رو ندارم !
    با شما نیستم ( حرفو صاحبش میگیره )

  14. کاربر روبرو از پست مفید iman_1362 تشکرکرده است .

    iman_1362 (سه شنبه 22 مرداد 87)

  15. #38
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 25 مرداد 87 [ 19:04]
    تاریخ عضویت
    1387-5-12
    نوشته ها
    50
    امتیاز
    3,761
    سطح
    38
    Points: 3,761, Level: 38
    Level completed: 74%, Points required for next Level: 39
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    18

    تشکرشده 19 در 13 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: میخوام ازدواج موقت کنم، چجور با خانواده مطرح کنم؟!!!

    بدبختا شما دارید راجب یه انسان حرف میزنید / هر چقدرم کثیف و ضعیف باشه با پای خودش نیومده نیا و آوردنش و خیلی چیزا رو تحمیلش کردن / مثل این سخنرانی ها و نظر هایی که به شما تحمیل شده و حتی نمیتونید یکی از حرفاتونو با دلیل و منطق اثبات کنید !

    قبل حرف زدن فکر کن / قبل فکر کردن ببین / قبل دیدن فکر کن / قبل فکر کردن ببین ! ( حالا تو این دور باطل به قول بعضی ها بشین و راحت به نتیجه برس )

    ما را در کوی نیک نامی راه ندادن گر تو نمیپسندی تغییر کن قضا را ( گرفتی یا بازم رو حرفتی / انتظار هم نداشتم بگیری )

    نمیگم خداحافظ چون شما خدا نمیشناسید

  16. #39
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 15 شهریور 87 [ 16:43]
    تاریخ عضویت
    1387-6-15
    نوشته ها
    2
    امتیاز
    3,260
    سطح
    35
    Points: 3,260, Level: 35
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 90
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 0 در 0 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: میخوام ازدواج موقت کنم، چجور با خانواده مطرح کنم؟!!!

    فکر دل کندن بعدش رو هم بکن

  17. #40
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 15 شهریور 87 [ 16:43]
    تاریخ عضویت
    1387-6-15
    نوشته ها
    2
    امتیاز
    3,260
    سطح
    35
    Points: 3,260, Level: 35
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 90
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 0 در 0 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: میخوام ازدواج موقت کنم، چجور با خانواده مطرح کنم؟!!!

    دوما من یه مردم و اولا یه مسلمون... بنابر این گزینه shrotcut زدن از طریق تکفیر یا فمینیست خوندن رو کسی روی میز احیانا نذاره (به قول رئیس جمهورها!). اما اگر خیلی می خواد یه مردی منصفانه قضاوت کنه، ببینه همسرش هم اگر (حالا داریم صحبت می کنیم) با یه مردی ازدواج موقت کنه چه احساسی بش دست میده. عجالتا احساسات آسیب پذیرتر خانمها با جواز شرعی ادعایی ما مردها به ازدواج موقت (اخه خدا فقط انگار پسرخاله داره اما دختر خاله عمرا!)، هی به هی


 
صفحه 4 از 9 نخستنخست 123456789 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 07:18 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.