به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 4 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 62
  1. #31
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 19 فروردین 90 [ 20:01]
    تاریخ عضویت
    1389-3-10
    نوشته ها
    115
    امتیاز
    2,896
    سطح
    32
    Points: 2,896, Level: 32
    Level completed: 98%, Points required for next Level: 4
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    119

    تشکرشده 119 در 54 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: +خانوم هایی که دو سال از همسرشان بزرگترند زندگی با دوام تری دارن

    سلام و ممنون از جوابتون.
    روش تحقیق رو در مقاله یا مقاله هایی که بعد از تحقیق نوشته می شه کاملا توضیح می دن که مثلا تعداد شرکت کنندگان، گروه سنی، وضعیت شغلی تحصیلیشون و ... چی بوده و مثلا با پرسش نامه بوده یا روش دیگه، معمولا کسی رو دعوت نمی کنن که بببینه!
    تعریفمون از منبع معتبر هم به کلی متفاوته، باز هم ممنون

  2. #32
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 04 اسفند 94 [ 11:19]
    تاریخ عضویت
    1387-7-01
    نوشته ها
    1,949
    امتیاز
    22,799
    سطح
    93
    Points: 22,799, Level: 93
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 551
    Overall activity: 6.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,205

    تشکرشده 4,460 در 1,179 پست

    Rep Power
    212
    Array

    RE: +خانوم هایی که دو سال از همسرشان بزرگترند زندگی با دوام تری دارن

    امیدوار جان....اصولا توضیحاتی که شما می گویید در اکثر مقاله ها ذکر نمی شود تنها نتیجه کار نشان داده می شود... ومعمولا ریز و درشت کار و نوع تحقیق توسط تحقیق کننده آنهم نه در مقالات بلکه در ارجاع به صحت این تحقیقات در اختیار صاحب نظران قرار می گیرد نه افراد عادی.

    نمونه اش شما می توانید دو منبعی که ذکر کردم را مطالعه کنید متوجه خواهید شد تنها نتیجه و نام نویسنده ذکر می شود.

  3. #33
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 17 فروردین 92 [ 14:56]
    تاریخ عضویت
    1388-11-12
    نوشته ها
    32
    امتیاز
    2,491
    سطح
    30
    Points: 2,491, Level: 30
    Level completed: 28%, Points required for next Level: 109
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    77

    تشکرشده 83 در 21 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: +خانوم هایی که دو سال از همسرشان بزرگترند زندگی با دوام تری دارن

    با سلام!
    به نظر من صحبت های دکتر افروز ، بیشتر نظرات شخصی ایشون هست. و هر نظر یک سری موافقین و مخالفینی داره. من ضمن احترام ویژه ای که برای ایشون قائلم،اما صحبتهاشون رو در این باره اصلاً قبول ندارم.
    من کمتر روانشناس و مشاوری دیدم که دیدگاهای ایشون رو درباره ی ازدواج داشته باشه.
    من که خودم رشتم مشاوره هست، هیچ وقت هیچ کدوم از اساتیدمون همچین نضراتی درباره ی ازدواج ندادن.
    بنده ی خدا، این آقای دهنوی هم چندین بار تو برنامه گلبرگ دلایل رد کردن این نوع ازدواج ها رو گفتن..
    از شکسته شدن خانومها و پایین اومدن اعتماد به نفسشون گرفته تا بالاتر بودن درک خانومها و پیروی نکردن اونها از همسر کوچیکتر از خودشون و زیر سئوال رفتن حس مردانگی و و مدیر بودن آنها در خانه و عوض شدن نقش پدری و مادری در خانه وووو.............
    باز هر جور خودتون صلاح می دونید ..!

  4. 4 کاربر از پست مفید bek تشکرکرده اند .

    bek (دوشنبه 29 آذر 89)

  5. #34
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 04 اسفند 94 [ 11:19]
    تاریخ عضویت
    1387-7-01
    نوشته ها
    1,949
    امتیاز
    22,799
    سطح
    93
    Points: 22,799, Level: 93
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 551
    Overall activity: 6.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,205

    تشکرشده 4,460 در 1,179 پست

    Rep Power
    212
    Array

    RE: +خانوم هایی که دو سال از همسرشان بزرگترند زندگی با دوام تری دارن

    ممنون از همکار عزیز bek

    بله سخن شما بجاست... بنده خود برای اثبات سخنان اقای دکترافروز بارها با استادان و مشاوران دیگر بحث کردم و آنان هم با دلایلی من را قانع کرده اند و من هم می پذیرم اکثر روان شناسان سخن دکتر افروز را باور ندارند.

    اما هیچ روان شناسی نباید نظرات شخصی خود را در تحقیق وارد سازد.....و در اینجا می خواهم بگویم دکتر افروز با نظر شخصی این مطلب را نمی گوید بلکه با تحقیق در سه کشور ایران،،آمریکا،،ژاپن....و بررسی پرنده های طلاق این حرف را زده است.


    به هر حال قصد من هم از ایجاد این تاپیک(فکر کنم یکسالی میشه ایجاد شده) بررسی نظر دکتر افروز با داشتن دلایل منطقی بود و هست.

    آنچه مشخص است تحقیقات و دلایل دکتر افروز منطقی است واز روی دلایل سایر روان شناسان مخالف هم همین طور!!!
    ! :(

    نمونه اش اینکه ما خود هرگز در تالار همدردی وراهنمایی ها روند دکترافروز را پیش نمی گیریم..چون برای خود من صد درصد ثابت شده نیست....اما لوزوم ازدواج با دختری که سن پایین تری هم دارد هنوز برایم مبهم است!

  6. کاربر روبرو از پست مفید حسین پور تشکرکرده است .

    حسین پور (پنجشنبه 04 شهریور 89)

  7. #35
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 06 مهر 90 [ 10:04]
    تاریخ عضویت
    1388-10-03
    نوشته ها
    269
    امتیاز
    3,717
    سطح
    38
    Points: 3,717, Level: 38
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    890

    تشکرشده 902 در 220 پست

    Rep Power
    43
    Array

    RE: +خانوم هایی که دو سال از همسرشان بزرگترند زندگی با دوام تری دارن

    سلام آقای بک

    من واقعاً نمی دونم که این صحبت که "خانم هایی که دو سال از همسرشان بزرگترند ..." چقدر درست یا غلط باشه.

    ولی خیلی برام عجیب بود که حرف دکتر افروز رو با استناد به حرف آقای دهنوی (که اصلاً هیچ تخصص علمی در زمینه ازدواج نداره و معلوم نیست چطور شده مشاور خانواده) رد می کنید.
    [size=medium]فراغ و وصل چه باشد، رضای دوست طلب *** که حیف باشد از او غیر از او تمنایی[/size]

  8. کاربر روبرو از پست مفید green تشکرکرده است .

    green (پنجشنبه 04 شهریور 89)

  9. #36
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 17 فروردین 92 [ 14:56]
    تاریخ عضویت
    1388-11-12
    نوشته ها
    32
    امتیاز
    2,491
    سطح
    30
    Points: 2,491, Level: 30
    Level completed: 28%, Points required for next Level: 109
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    77

    تشکرشده 83 در 21 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: +خانوم هایی که دو سال از همسرشان بزرگترند زندگی با دوام تری دارن

    نقل قول نوشته اصلی توسط green
    سلام آقای بک

    من واقعاً نمی دونم که این صحبت که "خانم هایی که دو سال از همسرشان بزرگترند ..." چقدر درست یا غلط باشه.

    ولی خیلی برام عجیب بود که حرف دکتر افروز رو با استناد به حرف آقای دهنوی (که اصلاً هیچ تخصص علمی در زمینه ازدواج نداره و معلوم نیست چطور شده مشاور خانواده) رد می کنید.
    جناب green من حرف دکتر افروز رو با صحبت های اقای دهنوی رد نکردم، با دلیل و منطق های عقلانی که از زبان آقای دهنوی مطرح شده ، رد کردم.
    در ضمن ،من که خودم تو این رشته در حال تدریس هستم این حرف رو میزنم، که تخصص تو این رشته، الزاماً با دانشگاه رفتن و مدرک گرفتن بدست نمی آد.
    من خیلی مشاورهای موفقی میشناسم که رشته ی دانشگاهیشون روانشناسی و یا مشاوره نبوده، اما این توانایی رو داشتن و خودشون از این قبیل کتابهارو مطالعه کردن.

    حالا سئوالی که من از جناب نقاب دارم، اینه که چه دلایل منطقی می تونه واسه این نوع ازدواجها وجود داشته باشه؟

  10. #37
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 04 اسفند 94 [ 11:19]
    تاریخ عضویت
    1387-7-01
    نوشته ها
    1,949
    امتیاز
    22,799
    سطح
    93
    Points: 22,799, Level: 93
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 551
    Overall activity: 6.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,205

    تشکرشده 4,460 در 1,179 پست

    Rep Power
    212
    Array

    RE: +خانوم هایی که دو سال از همسرشان بزرگترند زندگی با دوام تری دارن

    امیدوارم از حاشیه ها دور بمانیم...زیرا تنها قصد داریم با دلایل منطقی بحث کنیم.

    دلیل یکم::
    نقل قول نوشته اصلی توسط نقاب
    دکتر افروز بار دیگر تاکید می کند اگر دختر از پسر بزرگتر باشد مشکلی در ازدواج پدید نخواهد آمد.

    دکترافروز با جدیت تمام اظهار می دارد:: دست از خرافه ها و سخنان شیطانی بردارید هیچ دلیل محکم....شرعی...قانونی..عرفی ....و علمی وجود ندارد که ثابت نماید دختر باید کوچک تر از پسر باشد.

    ایشان در ادامه می گویند:

    اغلب افرادی که با بزرگ بودن دختر از پسر مخالف هستند چند دلیل را مطرح می کنند از جمله اینکه::

    بلوغ جسمی و فکری دختر زودتر از پسران جامعه شکل می گیرد و این را مهم ترین دلیل مخالفت خود می دانند.

    اما باید بگوییم برخلاف باورهای غلط همینک در جامعه ایرانی رشد دختران و پسران در حال برابری است و تنها یک سال اختلاف بین دختران و پسران جامعه در رسیدن به بلوغ جسمی و عقلی مشاهده می شود که آنهم رفته رفته رو به کاهش است.
    .................................................. .....

    دلیل دوم>>>
    پیك جنسی (اوج تمایلات جنسی) در مردان در سن ۱۸ سالگی و در زنان در سنین ۳۵ تا ۴۰ سالگی میباشد. یكی دیگر از تفاوتهای فاحش
    دلیل سوم>> حتی آن دسته از روان شناسی که مخالف سخن دکتر افروز هستند با آوردن تبصره های از جمله>> اگر دختر در سایر معیارها بالاتر باشد،،،اگر خانواده ها راضی باشند،، اگر شادابی و نشاط در دختر کافی باشد و غیره.......... می گویند این ازدواج مشکل آفرین نخواهد بود.

    در واقع دلیل اصلی مخالفت روان شناسان با سخن دکترافروز این است که سن بارداری در خانم ها محدود است و شاید این مشکلی ایجاد نماید.

    البته دکترافروز خود بارها ذکر کردند تفاوت سن نباید فاحش و زیاد باشد بلکه منظور ما تفاوت های سنی اندک مانند 2 یا 4 سال است.


    اما همکار عزیز اگر دقت کنید هیچ کدام از دلایل موافقان چه مخالفان قطعی نیست زیرا موفقیت ازدواج بستگی به عوامل بسیاری دارد در واقع انتخاب همسر یک مسئله چند بعدی است.


    ما هم قصد نداریم دیدگاهی را برتر جلوه دهیم هدف تنها نقل قول است و ذکر دلایل منطقی و هیچ گاه نظر قطعی نخواهیم داد

    دلیل آخر هم>> بررسی چندین پرونده طلاق در کشورهای اروپایی و ایران نشان داده است در ازدواج هایی که سن خانم دو سال بیشتر بوده روابط بین زوجین بهتر بوده و افراد زندگی بادوام تری داشته اند.


    در ضمن سخن شما بجاست فن مشاوره یک متدد است و در واقع بیشتر شامل توانایی مشاوره دادن است نه اطلاعات علمی لازم... سوء برداشتی که بین من و عضو دیگر ایجاد شد این بود که پنداشتیم فردی که شما از او نام بردید صاحب سبک و تخصص در روان شناسی است
    موفق باشید

  11. 2 کاربر از پست مفید حسین پور تشکرکرده اند .

    حسین پور (جمعه 05 شهریور 89)

  12. #38
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 17 فروردین 92 [ 14:56]
    تاریخ عضویت
    1388-11-12
    نوشته ها
    32
    امتیاز
    2,491
    سطح
    30
    Points: 2,491, Level: 30
    Level completed: 28%, Points required for next Level: 109
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    77

    تشکرشده 83 در 21 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: +خانوم هایی که دو سال از همسرشان بزرگترند زندگی با دوام تری دارن

    نقل قول نوشته اصلی توسط نقاب

    دلیل یکم::
    دکتر افروز بار دیگر تاکید می کند اگر دختر از پسر بزرگتر باشد مشکلی در ازدواج پدید نخواهد آمد.

    دکترافروز با جدیت تمام اظهار می دارد:: دست از خرافه ها و سخنان شیطانی بردارید هیچ دلیل محکم....شرعی...قانونی..عرفی ....و علمی وجود ندارد که ثابت نماید دختر باید کوچک تر از پسر باشد.

    ایشان در ادامه می گویند:

    بلوغ جسمی و فکری دختر زودتر از پسران جامعه شکل می گیرد و این را مهم ترین دلیل مخالفت خود می دانند.

    اما باید بگوییم برخلاف باورهای غلط همینک در جامعه ایرانی رشد دختران و پسران در حال برابری است و تنها یک سال اختلاف بین دختران و پسران جامعه در رسیدن به بلوغ جسمی و عقلی مشاهده می شود که آنهم رفته رفته رو به کاهش است.


    به فرض هم اگر این صحبت درست باشه، پس هنوز بین دخترو پسر، از نظر عقلی حداقل 1 سال فاصله هست و هنوز این اختلاف بر طرف نشده و به گفته ایشون در آینده رو به کاهش است. بنابراین، این نظریه هم باید "خانوم هایی که دو سال از همسرشان بزرگترند زندگی با دوام تری دارن" بعدها مطرح می شد.
    اما برای رد صحبت ایشون، کافیه یه نظر سنجی کوچیک درباره ی این جمله"در جامعه ایرانی رشد دختران و پسران در حال برابری است" از دختران ایرانی بشه.
    شاید به قول ایشون هیچ دلیل منطقی نباشه(که هست) اما حداقلش اینه که ما دخترها خودمون این تفاوت شایان رو متوجه میشیم.واقعاً هم صحبت شدن با یه پسر همسن و یا حتی 1-2 سال بزرگتر، برای اکثر ما دخترها خسته کنندس.مگر اینکه اون پسر چقققققققققققققققدر پخته تر و با تجربه تر از سنش باشه.



    دلیل دوم>>>
    پیك جنسی (اوج تمایلات جنسی) در مردان در سن ۱۸ سالگی و در زنان در سنین ۳۵ تا ۴۰ سالگی میباشد. یكی دیگر از تفاوتهای فاحش
    لطفاً منبع علمی این حرف رو ذکر کنین.!!!

    [/quote]
    دلیل سوم>>[حتی آن دسته از روان شناسی که مخالف سخن دکتر افروز هستند با آوردن تبصره های از جمله>> اگر دختر در سایر معیارها بالاتر باشد،،،اگر خانواده ها راضی باشند،، اگر شادابی و نشاط در دختر کافی باشد و غیره.......... می گویند این ازدواج مشکل آفرین نخواهد بود.[/quote]



    در واقع دلیل اصلی مخالفت روان شناسان با سخن دکترافروز این است که سن بارداری در خانم ها محدود است و شاید این مشکلی ایجاد نماید.

    [/quote]دلیل آخر هم>> بررسی چندین پرونده طلاق در کشورهای اروپایی و ایران نشان داده است در ازدواج هایی که سن خانم دو سال بیشتر بوده روابط بین زوجین بهتر بوده و افراد زندگی بادوام تری داشته اند.[/quote]
    منبع؟؟!!!

    جناب نقاب!
    من از شما دلیل منطقی خواستم که چرا "خانوم هایی که دو سال از همسرشان بزرگترند زندگی با دوام تری دارن"، اما صحبت های شما هیچ کدام بیان کننده ی مزایا و دلایل برتری این نوع ازدواج ها نبود، بلکه تنها نکات منفی که این نوع ازدواجها دارند رو رد کردید که در صورت اثبات شدن صحبت های شما، تنها می توان گفت که این نوع ازدواج ها می تواند خوب باشد، نه اینکه بگوییم این نوع ازدواج ها با دوام تر از ازدواجهایی هستند که خانم ها کوچکتر از آقایانند. درسته؟

    با همه ی این اوصاف، من خودم معتقدم انسانها از هیچ قانونی پیروی نمی کنند. چرا که حتی یک انسان واحد،سال به سال، ماه به ماه،روز به روز و حتی لحظه به لحظه از نظر روحی در حال تغییرو تحول هست و ما نمی تونیم به طور قطعی رفتار چند لحظه ی بعد اون رو پیش بینی کنیم، چه برسه به اینکه بخوایم زندگی یک نسل رو پیش بینی کنیم.

    هیچ چیز درباره ی انسان غیر ممکن نیست..

  13. کاربر روبرو از پست مفید bek تشکرکرده است .

    bek (شنبه 06 شهریور 89)

  14. #39
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 10 اسفند 89 [ 09:41]
    تاریخ عضویت
    1389-9-02
    نوشته ها
    1
    امتیاز
    1,641
    سطح
    23
    Points: 1,641, Level: 23
    Level completed: 41%, Points required for next Level: 59
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 0 در 0 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: +خانوم هایی که دو سال از همسرشان بزرگترند زندگی با دوام تری دارن

    منم موافقم با نظر بقیه دوستان
    اصولا چون خانم ها احساساتی تر از آقایان هستند به نظر میرسد که در سنین بالاتر منطقی تر عمل می کنند

  15. #40
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 01 اسفند 89 [ 21:45]
    تاریخ عضویت
    1389-8-25
    نوشته ها
    53
    امتیاز
    1,758
    سطح
    24
    Points: 1,758, Level: 24
    Level completed: 58%, Points required for next Level: 42
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    83

    تشکرشده 84 در 41 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: +خانوم هایی که دو سال از همسرشان بزرگترند زندگی با دوام تری دارن

    سلام

    نهايت داوري كه ميتوانيم بكنيم شايد اين باشد كه تنها بگوييم فرقي نمكند اقا بزرگ باشد يا خانوم

    مهم ان است كه انها بتوانند كنار هم خوشبخت بشوند ولي من شما رو دعوت ميكنم تا بهتر به ان بپردازيم:

    از جمله وظايف زن اين است كه تابع شوهرش باشد ولي ايا به نظر شما هر زني حاظر است از كسي كه كوچكتر از

    اوست اين چنين مواردي را هميشه رعايت كند اين تنها جز كوچكي از مسئله است

    از نظر روانشناسي اكثر خانوما به مردهاي بزرگتر از خود ميل دارند و مردها برعكس يعني به دختر هاي كوچكتر از خود

    ودر كل اين سخن يك سخن كاملا احساسي و تحقيقات اون هيچ مبناي قانع كننده ايي نداره

    و توصيه اخر تفكر عميق پيش از اظهار هر گونه نظريه اين چنيني

    موفق و مويد باشيد





  16. کاربر روبرو از پست مفید جلال تشکرکرده است .

    جلال (سه شنبه 02 آذر 89)


 
صفحه 4 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: دوشنبه 04 اردیبهشت 96, 00:33
  2. درخواست راهنمایی در خصوصی شدت بالای حساسیت بین فردیی (راه حل پرسشنامه کمالگرایی هیل)
    توسط آقای ام در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: پنجشنبه 13 خرداد 95, 19:05
  3. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: جمعه 04 مهر 93, 23:28
  4. تنهایی - 24 سالمه، نمی خواهم با کسی دوست بشم، تنهایی اذیتم می کنه
    توسط sara19 در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 30
    آخرين نوشته: پنجشنبه 23 آذر 91, 01:10

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 00:56 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.