به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 13

Threaded View

  1. #4
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1387-10-24
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    146
    امتیاز
    13,263
    سطح
    75
    Points: 13,263, Level: 75
    Level completed: 4%, Points required for next Level: 387
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکرها
    285

    تشکرشده 346 در 110 پست

    Rep Power
    33
    Array

    RE: با این همه ترس چطور انتخاب کنم؟؟

    سلام

    به کلبه ی همدردی وجمع دوستان خوش آمدید




    نقل قول نوشته اصلی توسط مدیرهمدردی
    با سلام
    قبل از اينكه شما دچار تعارض بين مقوله عقلاني و احساسي شده باشيد. به خاطر شيوه رفتارتون تحت فشار هستيد.
    در بعد عقلاني، شناخت و جمع آوري نظام دار داده ها از روش رسمي و مشخص و مستمر لازمه كار هست.
    گمانه زني و ذهن خواني و انتزاعي فكر كردن جزء شناخت دقيق و عيني نيست.

    پس در واقع اولين فاز اينست كه خواستگاري رسمي انجام شود (حتي اگر فاميل باشد وتبعات احتمالي داشته باشد)، خواستگاري به معني اتمام كار نيست به معني شروع شناخت هست. پس از خواستگاري و شناخت ممكن است نظر شما بلي يا خير شود.

    اما حتي قبل از ادواج صحيح نيست كه بي خيال احساس بود و آن را ذبح كرد.
    آنچه مهم هست اينست كه نبايد تصميم گيرنده اصلي احساس باشد، ‌و نبايد تنها معيار نيز احساس و هيجانات باشند.

    همچنين بايد توجه داشت كه گاهي احساسات ما مي تواند بعد عقلاني را دچار تحريف كرده و ما داده هاي شناختي خود را سوگيرانه به نفع احساس تعبير كنيم. در اين گونه موارد نظرات مشورتي با تجربه ها و مشاوره با يك مشاور خانواده به صورت حضوري مي تواند بسيار موثر باشد.

    خلاصه:
    يكم:

    بايد به صورت رسمي خواستگاري انجام شده و همه اطلاعات دقيق كه براي شما مهم هست كسب شود.

    دوم:
    نبايد بي خيال احساسات شد ، احساس هم در كنار ساير معيارهاي شما براي ازدواج بايد ضريب قابل قبولي داشته باشد.

    سوم:
    مي توانيد (طبق توضيحاتي كه در اين تاپيك داديم: حل تعارض از طريق شيوه حل مسئله) به جمع بندي در مورد معيارهاي خود بپردازيد.

    چهارم:
    براي اينكه دچار خطاي شناختي آن هم تحت تاثير احساسات نشويد،‌حتما يك مشاوره پيش از ازدواج با يك مشاوره خانواده داشته باشيد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط مدیرهمدردی
    نقل قول نوشته اصلی توسط voovoo85
    راستش منظور از "به خاطر شيوه رفتارتون تحت فشار هستيد" را درست درک نمیکنم یا بهتر بگم نمی دونم به چه رفتاری اشاره میکنه!
    سلام
    منظورم از شيوه رفتارتون اين هست كه بدون شروع به خواستگاري رسمي، و تعامل با ايشون و بدون جمع آوري اطلاعات دقيق و عيني شروع به گمانه زني در مورد ايشون كرديد.
    در واقع يك طرفه سعي كرديد مسائل را بررسي كنيد. و اين هم منجر به از دست دادن فرصت خواستگاري شده و هم ممكن است بعضي مسائل را كه مورد ايشون گمان مي كرديد، صحيح نباشد.
    من در پست قبلي مسائل مرتبط و مكمل در خصوص شيوه صحيح رفتار در موارد مشابه را نيز مطرح كردم .
    توجه داشته باشيد من منظورم اصلا اين نبود كه كلا شيوه شما اشتباه بوده است. بلكه به قسمتي از رفتار شما اشاره كردم كه منشاء‌فشار شما شده است. و گرنه بحث تحليل شما از مسائل عقلاني و احساسي و بررسي آنها كاملا صحيح هست با تكميلاتي كه من در پست قبلي داشتم.

    تصور مي كنم لينك ذيل هم براي حل تعارضات شما مفيد باشد. اگر اطلاعات كافي و صحيح را در مورد ايشون داشته باشيد:
    انتخاب صحيح، شيوه حل مسائله و تعارضهاي ما




  2. 3 کاربر از پست مفید ساقی تشکرکرده اند .

    ساقی (یکشنبه 25 مهر 89)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. من برگشتم و یه کار خلاف قوانین تالار کردم.چیکار کنم؟؟
    توسط Somebody20 در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: جمعه 16 خرداد 93, 18:23
  2. نمی دونم دوسش دارم یانه!؟؟ و البته اونم منو دوست داره!؟؟
    توسط ramin_ad در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: سه شنبه 22 بهمن 92, 00:16
  3. رفتارهاي كلي من در برابر خانواده ي شوهرم چه جوري باشه؟؟
    توسط مريم.م در انجمن اختلاف و دعوا با خانواده همسر
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: چهارشنبه 13 مهر 90, 00:51
  4. آیا به یه خاین حق میدین؟؟
    توسط sogand در انجمن تعدد زوجات، چند همسری، صیغه موقت
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: چهارشنبه 16 شهریور 90, 23:01
  5. چکار کنم شوهرم یار و همراهم بشه؟؟
    توسط مهسان-م در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 21
    آخرين نوشته: شنبه 10 مهر 89, 21:22

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 18:02 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.