به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: آیا تا بحال برخورد فیزیکی با خانمتان یا از سوی شوهرتان

رأی دهندگان
7. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • بله

    5 71.43%
  • خیر

    2 28.57%
صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 40
  1. #11
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,075
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,568 در 3,447 پست

    Rep Power
    428
    Array

    RE: چرا یک مرد همسرش را کتک می زند؟

    کتک زدن ( فرد نوازش منفی می دهد ) و کتک خوردن ( نوازش منفی دریافت می کند ) نوعی نوازش منفی به حساب می آید .

    ضمن اینکه هر دو فرد متقابل ( کتک زننده - کتک خورنده ) بازی روانی یکدیگر را کامل می کنند

    اما منطقی و درست این است که به عقب نگاه کرد و پیش نویسهای این دو فرد را بازبینی کرد که به چه علت و چرا این بازی روانی در انها شکل گرفته و با چه هدف پنهانی برای کسب نوازش این بازی روانی کلید می خورد و...


    آنچنان علتها و کسب لذتها درونی و از درون ضمیر ناخودآگاه است که ریشه یابی آن کار هر کسی نیست ضمن اینکه بحث مهارت و تغییر عادت و دست کشیدن از بازی در ادامه ی ریشه یابی درونی و....باید مورد بررسی قرار بگیرد .


  2. 5 کاربر از پست مفید ani تشکرکرده اند .

    ani (جمعه 02 مهر 89)

  3. #12
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 06 آبان 89 [ 10:39]
    تاریخ عضویت
    1389-6-23
    نوشته ها
    55
    امتیاز
    2,045
    سطح
    27
    Points: 2,045, Level: 27
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 105
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    32

    تشکرشده 35 در 16 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چرا یک مرد همسرش را کتک می زند؟

    به نظر من کتک زدن فقط یه مدل ذهنیه
    اگه کتک زدن در خانواده پدری یک شخص وجود داشته باشه مطمئنا در ذهن شخص این مدل و روش ابراز خشم وجود داره و موقعی که عصبانی میشه و کنترلشو از دس میده حتی اگه این کار رو بد بدونه انجام میده
    دخترا موقع خواسگاری ببرای بررسی این موضوع، به خانواده شخص رجوع کنن،
    مگه اینکه این مدله با تحصیلات و رشد فکری و... تغییر کرده باشه البته خیلی احتمالش کمه، چون تو اعصبانیت جواب نمیده
    و در پایان:
    ای آقایانی که همسرتونو میزنید میتونی تحمل کنی یکی هم کتکت بزنه هم بهت تجاوز کنه؟؟؟؟؟؟
    پس از همسر کتک خوردن خیلی حس بدیه.


  4. 4 کاربر از پست مفید MAJID-1 تشکرکرده اند .

    MAJID-1 (جمعه 02 مهر 89), zorijooon (دوشنبه 19 فروردین 92)

  5. #13
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array

    RE: چرا یک مرد همسرش را کتک می زند؟

    موضوع کتک زدن مردها همانطور که مرتضی هم اشاره ای داشت ، باید موردی بررسی بشه و علت یابی ( می توان از بررسی موارد به صورت یک پژوهش نتیجه ای کلی مطابق آمار ارائه داد ) .

    با موردی مواجه بودم که همسرش دست بزن داشت و وقتی زمینه فراهم می شد ( زمینه ای برای عصبانیت ) همسرش را تاجایی کتک می زد که حتی گاهی راهی درمانگاه و بیمارستانش می کرد . مسئله مورد بررسی قرار گرفت ، دیگر رفتارهای فرد نیز مورد بررسی قرار گرفت و نوع رابطه اش با همسر در همه زمینه ای ، و رد اختلال جنسی آشکار شد و در پیگیریهای بالینی تایید شد و فرد هم به هیچ وجه حاضر نبود در جهت درمان قدم برداره ، خانم از او جدا شد ، او بعد از مدتی کوتاه مشاوره ای با یکی از دوستان ما را آغاز کرد اما هرگز حاضر نشد حضوری ادامه دهد و مشاوره را قطع و ادامه نداد و وارد ازدواج دوم شد که هنوز به عروسی نرسیده مشکل پیدا کرده (و خانم دوم هم حاضر نشده با زیر یک سقف قرار بگیره ) .

    اینرا به عنوان نمونه عرض کردم تا به دوستان بگویم با یک بحث کلی در این موضوع نمیشه نتیجه جزئی گرفت ، لذا بررسی موردی مواردی که مطرحه نیازه ( با بررسی موارد به صورت پژوهشی می توان به نتایجی کلی رسید که بشه در یک جامعه آماری خاص که مورد مطالعه بوده مطرح کرد ) .



    .

  6. کاربر روبرو از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده است .

    فرشته مهربان (شنبه 03 مهر 89)

  7. #14
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 06 آبان 89 [ 10:39]
    تاریخ عضویت
    1389-6-23
    نوشته ها
    55
    امتیاز
    2,045
    سطح
    27
    Points: 2,045, Level: 27
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 105
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    32

    تشکرشده 35 در 16 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چرا یک مرد همسرش را کتک می زند؟

    به نظرم ما 2 تا بحث داریم یکی عصبانیت یکی ابراز عصبانیت، طبیعتا عصبانیت ریشه های مختلفی میتونه داشته باشه که بحث چرایی قضیه هست اما ابراز خشم و تخلیه آن بحث چگونگی هست سئوال ما اینه که چرا اینگونه خشمتان را بروز میدهید؟

  8. 3 کاربر از پست مفید MAJID-1 تشکرکرده اند .

    MAJID-1 (شنبه 03 مهر 89)

  9. #15
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 06 آبان 89 [ 10:39]
    تاریخ عضویت
    1389-6-23
    نوشته ها
    55
    امتیاز
    2,045
    سطح
    27
    Points: 2,045, Level: 27
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 105
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    32

    تشکرشده 35 در 16 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چرا یک مرد همسرش را کتک می زند؟

    اصلا بگذارید انواع روشهای ابراز خشم را برشماریم
    1-داد زدن
    2-سکوت کردن
    3-شکستن ظرف و ظروف
    4-خود زنی مثلا کوبیدن سر به دیوار
    5-ناسزا گویی و فحاشی
    6-گریه کردن
    7-ترک کردن محل
    8-زدن یک کشیده آبدار
    9- و...
    همچنین میتوانیم خشم و عصبانیت را درجه بندی کنیم مثلا 25درصد 50 درصد 75 درصد و 100 درصد
    میتوان گفت شخص بسته به درجه عصبانیت یکی از روشهای فوق را بصورت ناخداگاه انتخاب و انجام میدهد
    سئوال اینه که چه چیزی سبب این انتخاب ناخود آگاه میشه ؟؟؟؟
    ایا جواب این سئوال رو نباید در خانوتده شخص جستجو کرد؟ جایی که الگوهای ذهنی شکل گرفته اند؟؟؟

  10. 4 کاربر از پست مفید MAJID-1 تشکرکرده اند .

    MAJID-1 (شنبه 03 مهر 89), zorijooon (دوشنبه 19 فروردین 92)

  11. #16
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 25 مهر 92 [ 09:18]
    تاریخ عضویت
    1388-10-19
    نوشته ها
    1,262
    امتیاز
    11,056
    سطح
    69
    Points: 11,056, Level: 69
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 194
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکرها
    4,891

    تشکرشده 4,928 در 1,071 پست

    Rep Power
    144
    Array

    RE: چرا یک مرد همسرش را کتک می زند؟

    با تشکر از آقا مجید و دوستان دیگر، اگر امکان دارد بحث به سمت موضوع خشم و چگونگی نحوه بروز آن نرود.
    صرفا در این تاپیک موضوع "کتک زدن یا همان برخورد فیزیکی" مرد نسبت به زن بررسی شود.
    چون خود این قضیه به اندازه کافی پیچیده بنظر می رسد. و تنها یک عده از مردان هستند که موقع بروز خشم و جهت تخلیه آن به این حرکت زشت پناه می برند. عده دیگری هم هستند که بدون خشمگین شدن و برای ثابت کردن برتری شان و به کرسی نشاندن حرف غیر منطقی شان و .... اینکار را انجام می دهند.

    کلا هدف من از این بحث اینست که آیا می توان این عادت یا عکس العمل یا حربه را در مرد از بین برد؟
    اگر نمی شود، اصلا چطور از همان اول بفهمیم که یک آقا دست بزن دارد؟

    خواهشا بحث پیرامون موارد فوق انجام گیرد.
    یک دنیا ممنون از همگی

  12. کاربر روبرو از پست مفید هستی تشکرکرده است .

    هستی (سه شنبه 13 مهر 89)

  13. #17
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 22 دی 92 [ 09:56]
    تاریخ عضویت
    1389-1-24
    نوشته ها
    191
    امتیاز
    3,121
    سطح
    34
    Points: 3,121, Level: 34
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 79
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    445

    تشکرشده 379 در 146 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چرا یک مرد همسرش را کتک می زند؟

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    به نظر من از همان اول نمی شه فهمید مرد دست بزن داره یا نه به دلیل اینکه:
    در مرحله آشنایی دو طرف سعی در جلب رضایت و جلب توجه طرف مقابل را دارند و کمتر این مورد رو از خود نشون می دهند اگر هم باشه 1 در هزار هست.
    اما بعد از ازدواج که به قول معروف دو نفر زیر یه سقف می روند و با مسائل و مشکلات زندگی رو به رو می شوند و مرد یا زن خسته به خونه بر می گردند تحت شرایط عصبانیت که قرار می گیرند شروع به کتکاری می کنند که عملی بسیار فبیح است و نشانه ضعف یک مرد هست

  14. کاربر روبرو از پست مفید mamosh تشکرکرده است .

    mamosh (یکشنبه 04 مهر 89)

  15. #18
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 18 اردیبهشت 92 [ 16:23]
    تاریخ عضویت
    1389-4-01
    نوشته ها
    697
    امتیاز
    4,956
    سطح
    45
    Points: 4,956, Level: 45
    Level completed: 3%, Points required for next Level: 194
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    2,162

    تشکرشده 2,174 در 573 پست

    Rep Power
    86
    Array

    RE: چرا یک مرد همسرش را کتک می زند؟

    blue sky عزیز سلام
    پس کجایی؟ نظر سنجیت نصفه مونده. به چه نتیجه ای رسیدی؟ ما رو هم در جریان بذار.
    [size=medium][size=small]اگر قلوه سنگ های ته جوی نبود ، ترنّم زیبای آب را چگونه می شنیدیم و اگر سختیها ی زندگی نبود ، چگونه خوبیهای آنرا حس می کردیم [/size][/size]

  16. کاربر روبرو از پست مفید sisili تشکرکرده است .

    sisili (یکشنبه 11 مهر 89)

  17. #19
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 04 اردیبهشت 90 [ 20:12]
    تاریخ عضویت
    1389-7-10
    نوشته ها
    51
    امتیاز
    1,985
    سطح
    26
    Points: 1,985, Level: 26
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 15
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    14

    تشکرشده 19 در 13 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چرا یک مرد همسرش را کتک می زند؟

    هاهاهاهاها.من نامزده مجیدم نسترن.تو که رفتی بالایه منبر چرامنو میزنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرافحش میدی میترسونیم داد میزنی ؟؟انصافاراس گفته که خانواده مهمه چون باباش بدجور مامانشو میزده.کاری که الان با من میکنه


  18. 2 کاربر از پست مفید nastaranadnani تشکرکرده اند .

    nastaranadnani (دوشنبه 12 مهر 89)

  19. #20
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 25 مهر 92 [ 09:18]
    تاریخ عضویت
    1388-10-19
    نوشته ها
    1,262
    امتیاز
    11,056
    سطح
    69
    Points: 11,056, Level: 69
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 194
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکرها
    4,891

    تشکرشده 4,928 در 1,071 پست

    Rep Power
    144
    Array

    RE: چرا یک مرد همسرش را کتک می زند؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط sisili
    blue sky عزیز سلام
    پس کجایی؟ نظر سنجیت نصفه مونده. به چه نتیجه ای رسیدی؟ ما رو هم در جریان بذار.
    در مورد نتیجه گیری کلی و عمومی در مورد علت کتک زدن از جانب مرد که "فرشته مهربان" در پست 13# لطف کردند و اشاره کردند که این قضیه باید موردی و فرد به فرد مورد بررسی قرار گیرد.

    خود بنده هم در پست 7# نتیجه گیری ام و سوالات تکمیلی ام را از عزیزان تالار پرسیدم که هنوز هم همچنان منتظر نظرات هستم.



    مطلب دیگری که هم به ذهنم می رسد، اینست که؛

    * آقایانی که همسرشان را می زنند، عنایت کنند و از دید خودشان علت را بگویند و راه حل هم خودشان ارائه دهند.

    * خانهمایی که چنین تجربه تلخی داشته اند و موفق به اصلاح همسرشان شده اند، لطف کنند و ما را هم مستفیض کنند.

  20. 2 کاربر از پست مفید هستی تشکرکرده اند .

    هستی (یکشنبه 11 مهر 89)


 
صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 22:09 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.