به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 37
  1. #21
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 15 خرداد 91 [ 09:14]
    تاریخ عضویت
    1389-6-05
    نوشته ها
    152
    امتیاز
    3,248
    سطح
    35
    Points: 3,248, Level: 35
    Level completed: 32%, Points required for next Level: 102
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    286

    تشکرشده 286 در 114 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: آیا آقایون واقعا فقط به همین فکر میکنند؟؟؟؟؟؟

    اول اینکه یقین داشته باشین که بهترین و منطقی ترین عکس العمل را داشته این ، این اصلا سخت گیری نیست که به یه پیشنهاد بیجا جواب رد بدین .
    اینکه می فرمایین این افراد جزو اون دسته از پسرای آنجوری نیستند ، متین ، ولی باور کنین پیشنهاد شون شباهت بسیار زیادی به پیشنهاد کسایی داره که پی طعمه خیابانی هستن( حالا گیرم که مدرک فوق یا دکترا هم داشته باشن .)
    به خدا امروز ساعت 2 که از سر کار اومدم بیرون تارسیدن به خونه ( تو اتوبوس و تاکسی )حدود 45 دقیقه به موضوعی که واست پیش اومده فکر می کردم . هر چی به مخم فشار آوردم که چه جوری می شه که یه پسری (حتی با موجه ترین شرایط )به قصد ازدواج تو چشم طرفش نگاه کنه و این انتظارا تو از طرفش بیان کنه ، به نتیجه ای نرسیدم .
    ببین به فرض من به دختری چنین پیشنهادی بدم ، اگه که قصدم ازدواج نباشه و پی کام گرفتن از طرفم باشم که بحث تمومه . ولی اگه با نیت ازدواج و با توجه به فشارات جنسی که بهم تحمیل می شه ، یا اینکه بخوام طرفم رو امتحان کنم ،حالا جرات کردم و خواسته ام را بیان کردم ، طرفم 2 تا جواب بیشتر نداره
    1- رد کنه . ( که به نظر من بهترین و متین ترین کار ممکن است )
    2- خواسته ام را قبول کنه و خدمات ارائه کنه.( حتی در سطحی ترین حالت ممکن / با اطلاع یا بی اطلاع خانواده دختر )
    بنظرتان چند درصد احتمال داره که من بعد از اینکه 2 ، 3 ، 4 بار از طرفم کام گرفتم ، بتونم به ایشون به چشم شخصی که شایستگی ازدواج با من رو داشته باشه ( من به معنی عام کلمه ) نگاه کنم . آیا به من حق نمیدین که هزاران مرتبه با خودم کلنجار برم که : خدایا نکنه قبل و یا حین ارتباطش با من با کسای دیگه هم بوده یا نه ، من چندمین نفرم که به من خدمات جنسی ارائه کرده و ........
    در این نقطه هم من پسر 2 راه حل خواهم داشت :
    1- بهانه گیری کرده و به هزارو یک دلیل اون رو رها میکنم . ( در اینجا شدید ترین ضربه روحی وروانی را ، من بی وجدان و بی شرف ، به او که به نیت تشکیل یک زندگی ساده توام با عشق و علاقه ، که حتی وجودش رو نا آگاهانه در طبق اخلاص کسی گذاشته که کوچکترین تعهدی رو نه به لحاظ شرعی و نه به لحاظ انسانی رعایت نکرده )
    2 - با اون ازدواج کنم . ( احتمال این شاید زیر 5 % باشد . و عواقب آن : بی اعتمادی دائم ، سر به لاک فرو بردن و مقایسه اون با دخترای پاک و ملامت خود که چرا چنین و چنان ، شک و بد دلی و ........ )
    البته این مثال در خوش بینانه ترین حالت ممکنش مطرح شد .
    یقین بدونید که پسرها شاید به لحاظ مستقیم دخترای پاکدامن ( منظورم از پاکدامنی چادر و حجاب آنچنانی و رادیکال نیستش ) رو زیر نظر نداشته باشن ، ولی به لحاظ باطنی و غیر مستقیم کا ملا حواسشان جمع هستش .
    مجددا عرض میکنم به اینکه عکس العملتان صحیح بوده شکی نکنید ، در مسیری که انتخاب کرده اید ثابت قدم باشید ، مطمئن باشید که نتیجه می گیرید.

  2. 13 کاربر از پست مفید larg.62 تشکرکرده اند .

    larg.62 (سه شنبه 30 شهریور 89)

  3. #22
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 26 فروردین 91 [ 08:43]
    تاریخ عضویت
    1388-6-08
    نوشته ها
    92
    امتیاز
    3,261
    سطح
    35
    Points: 3,261, Level: 35
    Level completed: 41%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    97

    تشکرشده 97 در 49 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: آیا آقایون واقعا فقط به همین فکر میکنند؟؟؟؟؟؟

    جناب LARG.62
    ممنون از پاسخ کاملتون
    من میدونم که راهم اشتباه نیست و جوابی که به هرکدام از اون ها دادم درست بوده و هیچ وقت هم از موضع خودم کوتاه نمی آم
    اما من از ازدواج سنتی متنفرم و دوست ندارم بدون عشق زندگی کنم هرچند که بعد از اتفاقی که برام افتاد فهمیدم عشق هیچ جایگاهی تو روابط آدما نداره و باید دوست داشتن رو جایگزینش کنم
    من نمی خوام سنتی ازدواج کنم چون شناخت خلق و خوی طرف قبل از ازدواج برام خیلی مهمه
    از اینکه طرف مادرش منو بپسنده و به پسرش پیشنهاد بده بی زارم
    پدر و مادرم منو برای انتخاب کاملا آزاد گزاشتن و به من این آزادی عمل رو دادن که طرفم رو بشناسم و من همه چیز رو با اونا در میون میزارم و اون در جریان هستن ولی دلیل نداره از این اعتماد و آزادی که اونا برام قائلن سو استفاده کنم چون مادرم به من اعتماد کامل داره و منو دختر عاقلی میدونه پس کار من سخت تره چون اونا همه چیز رو به بره خودم گذاشتن
    از این تنهایی خسته شدم و از نظر روحی به یک نفر نیاز دارم ولی متاسفانه نیاز افرادی که به من پیشنهاد میشه با من کاملا متفاوته

  4. #23
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 11 آذر 96 [ 10:48]
    تاریخ عضویت
    1389-5-14
    نوشته ها
    376
    امتیاز
    8,441
    سطح
    61
    Points: 8,441, Level: 61
    Level completed: 97%, Points required for next Level: 9
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    1,178

    تشکرشده 1,175 در 313 پست

    Rep Power
    53
    Array

    RE: آیا آقایون واقعا فقط به همین فکر میکنند؟؟؟؟؟؟

    ببین hamishegi عزیز
    من که گفتم بهتره همه چیز زیره نظر خانواده باشه، منظورم این نبود که خدایی نکرده خانواده ی شما بی اطلاع هستن، منظورم این بود که همیشه، روی یه پسر، با خانوادش حساب کن. مثلاً وقتی پیشنهاد ازدواج می ده، روی این پیشنهاد وقتی حساب کن که خانوادش به خانواده ی شما این پیشنهاد رو بدن.

    در اصل، وقتی پای خانواده ی پسر می یاد جلو، دیگه مطمئن هستی که طرف هدفش ازدواجه. بعد از تقاضای خواستگاری، می تونین یه دوران آشنایی رو طی کنین و همدیگه رو بهتر بشناسین. به نظر من این ازدواج، یه ازدواج سنتی نیست که فقط مادره بپسنده، بلکه جواب شماها بعد از شناختتونه که باعث می شه این ازدواج سر بگیره یا نگیره.

  5. 4 کاربر از پست مفید ایوب تشکرکرده اند .

    ایوب (چهارشنبه 31 شهریور 89)

  6. #24
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 18 مرداد 94 [ 14:38]
    تاریخ عضویت
    1387-6-12
    محل سکونت
    همدردی
    نوشته ها
    2,297
    امتیاز
    31,060
    سطح
    100
    Points: 31,060, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 10.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    11,614

    تشکرشده 12,544 در 2,270 پست

    Rep Power
    258
    Array

    RE: آیا آقایون واقعا فقط به همین فکر میکنند؟؟؟؟؟؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط hamishegi

    اما من از ازدواج سنتی متنفرم و دوست ندارم بدون عشق زندگی کنم هرچند که بعد از اتفاقی که برام افتاد فهمیدم عشق هیچ جایگاهی تو روابط آدما نداره و باید دوست داشتن رو جایگزینش کنم
    من نمی خوام سنتی ازدواج کنم چون شناخت خلق و خوی طرف قبل از ازدواج برام خیلی مهمه
    نتیجه ازدواج سنتی ، نبود عشق نیست ، بسیاری از ازدواجهای سنتی هست که دوز محبت و دوست داشتن حتی با گذشت زمان ، کم که نمیشه هیچ ، بیشتر هم میشه.

    کی گفته ازدواج سنتی بمعنای بسته بودن چشم و گوش در موقع انتخابه ؟؟!!

  7. 8 کاربر از پست مفید baby تشکرکرده اند .

    baby (چهارشنبه 31 شهریور 89)

  8. #25
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 26 فروردین 91 [ 08:43]
    تاریخ عضویت
    1388-6-08
    نوشته ها
    92
    امتیاز
    3,261
    سطح
    35
    Points: 3,261, Level: 35
    Level completed: 41%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    97

    تشکرشده 97 در 49 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: آیا آقایون واقعا فقط به همین فکر میکنند؟؟؟؟؟؟

    IVI195 و baby عزیز
    ممنون از پاسختون
    شما درست میگید ولی این قضیه در شناخت در مورد آقاییون هم هست یعنی اونا ترجیح میدن اول به تفاهم و نتیجه برسن بعد خانواده رو برای مراحل رسمی کردن بیارن جلو یعنی مرحله خواستگاری دیگه زمانی اتفاق میافته که همه چیز بین خوده دختر و پسر حل شده باشه
    حداقل دورو بر من ازدواج هاا این مدلیه
    در مورد ازدواج سنتی هم باید بگم راستش من دیدم همنیه که گفتم و شاید دارم اشتباه میکنم

  9. #26
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array

    RE: آیا آقایون واقعا فقط به همین فکر میکنند؟؟؟؟؟؟

    دقیقا"اشتباه همنجاست که بعضی فکر می کنن خواسگاری ینی همه چیز تموم شدست فقط می خوان بهش جنبه

    رسمی بدن.در صورتی که خواسگاری شروع یه دوره ی شناخته که هر چی بعدش پیش بیاد وابسته به این دورست.

    به نقل مدیر

    تو این راهی که میاری بازم به چنین پیشنهاداتی برخورد می کنی.

  10. 6 کاربر از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده اند .

    فرهنگ 27 (چهارشنبه 31 شهریور 89)

  11. #27
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 18 آبان 91 [ 14:58]
    تاریخ عضویت
    1389-5-30
    نوشته ها
    101
    امتیاز
    2,299
    سطح
    28
    Points: 2,299, Level: 28
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 1
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    204

    تشکرشده 205 در 64 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: آیا آقایون واقعا فقط به همین فکر میکنند؟؟؟؟؟؟

    شدیدا حرفای فرهنگ و IVI و LARG رو می تاییدم.

    خواهر خوبم،
    همه پسرهام اینجوری نیستند. ببین، اگه واقعا قصدش ازدواجه، با خونواده میاد، وگرنه قصدش ازواج نیست. یعنی اگه واقعا قصدش ازدواج باشه، مشکلی نخواهد داشت با خونوادش مطرح کنه و از طریق اونا اقدام کنه.

    روال ازدواج سنتی رو هم احتمالا باهاش آشنا نیستید، فرهنگ کاملا توضیح داد. خواستگاری آغاز آشناییه نه پایانش.
    مسلما خیلی وابسته به فرهنگ خونواده ها هم هست ای قضیه، ولی در کل جامعه و عقلانی و شرعیش:

    راهی که میروی به ترکستان است!

  12. 3 کاربر از پست مفید morteza-m تشکرکرده اند .

    morteza-m (چهارشنبه 31 شهریور 89)

  13. #28
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 15 خرداد 91 [ 09:14]
    تاریخ عضویت
    1389-6-05
    نوشته ها
    152
    امتیاز
    3,248
    سطح
    35
    Points: 3,248, Level: 35
    Level completed: 32%, Points required for next Level: 102
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    286

    تشکرشده 286 در 114 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: آیا آقایون واقعا فقط به همین فکر میکنند؟؟؟؟؟؟

    ببین خواهر عزیزم
    اگه واسه فرار از گذشته ات بخوای برا تشکیل آیندت عجله کنی خدای نکرده شکست بزرگتری رو میخوری .
    بهتره یه 3- 4 - 5 ماهی زمان طی بشه تا عشق قبلی از وجودت تصعید بشه ، تا اینکه بتونی موقعیت های پیش اومده رو بررسی کنی ، نه اینکه برا فرار از تنهایی به موقعیت های پر خطر لبیک بگی .
    اینکه میگی از عشق خیری ندیدی و " دوست داشتن " رو می پسندی رو متوجه نشدم. مگه نه اینه که عشق واقعی بعد از طی 1- بدست آوردن شناخت نسبی 2- علا قه 3- دوست داشتن و ......... و n - عشق و علاقه مطلق بدست میاد.
    یقین بدون در مورد قبلی ات یا دچار خطای شناختی شده ای و یا اینکه عشق لحظه ای و کور حادث شده .حال خودت در مورد عشق قبلی ات قضاوت کن .
    اینکه والد ین ات چنین شرایطی مهیا کردن قابل تحسین است و عدم سو استفاده تو قابل تحسین تر ؛ شاید این از ضعف های جامه ایران باشه که دختر باید انتخاب بشه . ولی یقین بدون که موقعت های بیشماری در انتظارت هستند .

  14. 2 کاربر از پست مفید larg.62 تشکرکرده اند .

    larg.62 (پنجشنبه 01 مهر 89)

  15. #29
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array

    RE: آیا آقایون واقعا فقط به همین فکر میکنند؟؟؟؟؟؟

    یک تکنیک برای دخترانی که با اینجور خواستگارانی مواجه میشوند


    هر وقت به شما گفتند که می خواهند از نظر جنسی هم سنخیت را بدانند و لذا تقاضای رابطه جنسی کردند ، بپرسید :
    یعنی شما معتقدید که راه درک سنخیت از نظر جنسی همینه و لا غیر ؟

    اگر گفت آری بگویید:

    پس به نظر شما این راهیه که باید خواستگارا در پیش بگیرند با این اوصاف ، در مورد خواهر شما هم چنین باید بشود ، و یا دختری را هم که بسیار مورد توجه و علاقه شما قرار گرفت برای زندگی و دونستید که خواستگاران زیادی داشته و دارد را باید بدانی که به همه اجازه ارتباط جنسی برای تشخیص سنخیت داده یعنی روبط جنسی متعدد با افراد مختلف داشته ، آیا اینها مورد پذیرش شما هست ؟ و شدنی و انسانی و عقلانیه ؟

    شما راحت می پذیرین خواستگار خواهر شما هم چنین بخواهد و ایشان هم باید بپذیرد ؟ و ایضاً همسر آینده شما به همه خواستگارانش در برابر چنین خواسته ای لبیک گفته باشد!؟

    در ادامه با هوش و ذکاوت در مقابل هر جواب وی شما می توانید با ظرافت و پرسشهای بعدی بفهمانید که یا هدفش ازدواج نیست و سوء استفاده است ، یا مشکل اساسی دارد ، و یا خودخواه است ( در صورتی که فقط برای خودش این مجوز را می دهد ) و خودخواهیش را لباس منطقی می پوشاند .


  16. 12 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    فرشته مهربان (سه شنبه 06 مهر 89)

  17. #30
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 12 آبان 92 [ 20:45]
    تاریخ عضویت
    1389-5-11
    نوشته ها
    232
    امتیاز
    3,474
    سطح
    36
    Points: 3,474, Level: 36
    Level completed: 83%, Points required for next Level: 26
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    346

    تشکرشده 346 در 157 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: آیا آقایون واقعا فقط به همین فکر میکنند؟؟؟؟؟؟

    :104::104:مرسی از فرشته مهربان که این قدر عالی جواب سوالات رو می دن

    واقعا ممننننننننننننننننننننننن نون

  18. کاربر روبرو از پست مفید ثمین1360 تشکرکرده است .

    ثمین1360 (شنبه 03 مهر 89)


 
صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: یکشنبه 07 اسفند 90, 23:36
  2. تنهابرم کربلا یا نه؟؟؟؟؟؟
    توسط baran-tanha در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: چهارشنبه 18 آبان 90, 00:00
  3. بکارت!!! "گذشت یا فراموشی رابطه؟؟؟؟؟؟
    توسط فرها د در انجمن دو دلی در انتخاب همسر
    پاسخ ها: 30
    آخرين نوشته: یکشنبه 17 بهمن 89, 00:23
  4. نمیدونم این کارو بکنم یا نه؟؟؟؟؟؟ از اقایون خواهش میکنم کمکم کنن
    توسط مارال در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: شنبه 28 آذر 88, 15:50
  5. چیکار کردیم واسه اخرتمون؟؟؟؟؟؟
    توسط gole maryam در انجمن اعتقادی،‌اخلاقی
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: دوشنبه 04 آبان 88, 09:23

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:31 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.