به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 5 از 5 نخستنخست 12345
نمایش نتایج: از شماره 41 تا 49 , از مجموع 49
  1. #41
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 18 مرداد 94 [ 14:38]
    تاریخ عضویت
    1387-6-12
    محل سکونت
    همدردی
    نوشته ها
    2,297
    امتیاز
    31,060
    سطح
    100
    Points: 31,060, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 10.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    11,614

    تشکرشده 12,544 در 2,270 پست

    Rep Power
    258
    Array

    RE: فایده خوب بودن در این اوضاع بد جامعه چیه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط design
    مگه نگفتن:
    خواهی نشوی رسوا
    همرنگ جماعت شو[/color]
    این دقیقا یکی از ضرب المثلهای فرهنگ ماست که بار معنائی منفیش بسیار بیشتر از مثبتش هست. برا همین همیشه باهاش مشکل داشتم.

    اون تیکه مثبتش بنظر من اشاره به عرف اجتماع داره
    .

  2. 2 کاربر از پست مفید baby تشکرکرده اند .

    baby (چهارشنبه 24 شهریور 89)

  3. #42
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    جمعه 30 مرداد 94 [ 18:18]
    تاریخ عضویت
    1387-8-04
    نوشته ها
    1,150
    امتیاز
    16,194
    سطح
    81
    Points: 16,194, Level: 81
    Level completed: 69%, Points required for next Level: 156
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    1,211

    تشکرشده 1,247 در 437 پست

    Rep Power
    134
    Array

    RE: فایده خوب بودن در این اوضاع بد جامعه چیه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط design
    نقل قول نوشته اصلی توسط فرشته مهربان
    پس با تصوری که از وضعیت حاضر داری ، پسر خوب و بی ارتباط را استثنایی می دونی که ممکنه نصیب تو نشه ، من می گم پس تو هم استثنایی هستی که یه پسر استثناء از این اوضاع و احوال آرزوشو داره ، پس این حقه که این دو به هم برسند . منتها شرط داره ، اونم اینه که چشمهامونو وقت انتخاب نبندیم که نشناسیم و انتخاب کنیم .


    پس خودتونم قبول دارین که اونقدر احتمال وجود همچین ادمهایی اونقدر کم هست که اسم استثنا رو براش گذاشتین.
    منم اونقدر احتمال نصیب شدن همچین ادمی رو برای خودم کم میبینم که فقط شانس میتونه همچین احتمالی رو واسم رقم بزنه.احتمالی که داره به سمت صفر میره!
    یاد یکی از خواستگارام افتادم،جریان اینطوری بود که پسره (خواستگار محترم!)از خانمی که رابطمون بود پرسیده بود که این دختره(من)ازبابت رفتاری،ارتباطی تو دانشگاه چطور بوده(منظور همون دوستیه)،رابط هم بهش اطینان داده از این بابت و پرسیده باید این سوالم از خودتونم پرسید،که پسره پررو پررو برداشته گفته:ولا همچین بیکارم نبودیم(یعنی بعله).

    منظورم در کل اینه که دیگه اینکارا داره عادی میشه ملت این رابطه رو حق خودشون میدونن، پس ناچارأ منم رابطه رو واسه خودم عادی کنم.این نتیجه گیری منه.
    (البته هرکس با توجه به اعتقادات و اخلاقیاتش این رابطه رو ایجاد میکنه،منم مستثنا نیستم)
    مگه نگفتن:
    خواهی نشوی رسوا
    همرنگ جماعت شو

    شما واسه همچین کارهایی لازم نبود تاپیک بزنید و همه جامعه و انسانهای شریف و سالم جامعه رو متهم کنید و زیر سوال ببرید . شما آزادید و میتونید هر طور میخواهید زندگی کنید .

    جالبه دوستان اینهمه دلایل خوب و منطقی برای خوب بودن آوردن اونوقت شما نتیجه میگیرید که باید همرنگ جماعت شد ؟

    واقعا شما فکر میکنید کسانی که به اصول اخلاقی پایبندند و حریم خانواده را حفظ میکنند و برای وجود و شخصیت خودشون ارزش قائلند رسوا هستند ؟ اگر اینطور فکر میکنید واقعا برای شما متاسفم . بنظر من این افراد سربلند ترین و سعادتمند ترین افراد هستند .

  4. #43
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 19 بهمن 89 [ 15:48]
    تاریخ عضویت
    1389-5-22
    نوشته ها
    38
    امتیاز
    2,678
    سطح
    31
    Points: 2,678, Level: 31
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 72
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    44

    تشکرشده 44 در 21 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: فایده خوب بودن در این اوضاع بد جامعه چیه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط digitalman
    شما واسه همچین کارهایی لازم نبود تاپیک بزنید و همه جامعه و انسانهای شریف و سالم جامعه رو متهم کنید و زیر سوال ببرید . شما آزادید و میتونید هر طور میخواهید زندگی کنید .
    جالبه دوستان اینهمه دلایل خوب و منطقی برای خوب بودن آوردن اونوقت شما نتیجه میگیرید که باید همرنگ جماعت شد ؟
    واقعا شما فکر میکنید کسانی که به اصول اخلاقی پایبندند و حریم خانواده را حفظ میکنند و برای وجود و شخصیت خودشون ارزش قائلند رسوا هستند ؟ اگر اینطور فکر میکنید واقعا برای شما متاسفم . بنظر من این افراد سربلند ترین و سعادتمند ترین افراد هستند .
    من نمیدونم بعضیا چه پدرکشتگی با افرادی که میان درد دل میکنن و راه چاره میخوان دارن!، کسانی که میان اینجا یه جورایی ازرده هستن،اصلا صحیح نیست اینطوری برخورد کنید.واقعا امکان داره واسه تاثیر پذیری،لحنمون یکم اروم تر باشه.
    حرفای خیلیاروهم قبول دارم،اومدن نظر دادن لطف کردن،ولی میخوام بحثو ادامه بدم،هرکی باین موضوع مشکل داره تو این تاپیک نیاد

    یه بار به جای جوابگویی مسخره میکنن،یه بار متاسف میشن.
    به نظرتون وقتی به خاطر گناه نکرده واسم متاسف میشین باعث میشه من سرعقل بیام؟!!چه فایده ای داره این تاسف خوردنتون؟!!
    بابا جان من دارم با خودم درگیری پیدا کردم منصفانه اینطوری جوابمو بدین؟
    اگه میخواستم برم هرکاری میخواستم بکنم که با خودم درگیر نبودم.

    آخه من به کی توهین کردم، دارم در مورد خودم حرف میزنم به کسی چیکار دارم! اومدم استدلالهامو اوردم تا جواب منطقی بگیرم.
    ولا خودمم پایبندم ،به همه چی،به اصول اخلاقی،شاید بیشتر از خیلیا،منم واسه خودم ارزش قائلم،اتفاقأ غرور زیادی هم داشتم (که بعضی وقتا هم چوبشو خوردم).


  5. #44
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array

    RE: فایده خوب بودن در این اوضاع بد جامعه چیه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط design
    نقل قول نوشته اصلی توسط فرشته مهربان
    پس با تصوری که از وضعیت حاضر داری ، پسر خوب و بی ارتباط را استثنایی می دونی که ممکنه نصیب تو نشه ، من می گم پس تو هم استثنایی هستی که یه پسر استثناء از این اوضاع و احوال آرزوشو داره ، پس این حقه که این دو به هم برسند . منتها شرط داره ، اونم اینه که چشمهامونو وقت انتخاب نبندیم که نشناسیم و انتخاب کنیم .


    پس خودتونم قبول دارین که اونقدر احتمال وجود همچین ادمهایی اونقدر کم هست که اسم استثنا رو براش گذاشتین.
    منم اونقدر احتمال نصیب شدن همچین ادمی رو برای خودم کم میبینم که فقط شانس میتونه همچین احتمالی رو واسم رقم بزنه.احتمالی که داره به سمت صفر میره!

    نه عزیزم این نظر من نیست ، من بر مبنای حرف خودت نتیجه گیری کردم ، روش سقراطیه مگه نه؟ ، از حرف خودت گرفتم و اون نتیجه را بیان کردم که بگم در این صورت هم نمی تونی با این احتمال که ممکنه کسی که نصیبت بشه قبلاً ارتباط داشته باشه حالا ارتباط را برای خودت مجاز بدونی .

    شما چرا فقط جماعتی که بیرون هستند و در ملاء عام رو می بینی ، عزیزم اینو بهش میگن تأثیر حاشیه در متن برای ادراک ، یعنی شما توجه به این نداری که کسانی که سالم زندگی می کنن ، اهل این ولو بودن تو خیابونها و رابطه برقرار کردنها و ... اینها نیستند به عبارتی جلو چشم نیستند ، برعکسشه ، یعنی اونایی جلو چشمند که می بینی اهل این روابطند اونم تازه همه اوناییی که جلو چشمند هم اینطور نیستند ، لذا شما همین را تعمیم به کل می دهی و این غلطه ، ما چندین برابر این افراد را داریم که اهل این ارتباطها نیستند اما تو نمی بینی لذا ندیدنشون برات به معنای نبودنشونه .

    ضمناً حالا که از ضرب المثل بهره می گیری ، اینم داشته باش که : " از هر دست که بدی از همون دست می گیری " .

    نهایت کلام من به شما عزیز اینه که هرآنچه بکاری درو می کنی .

    فقط مبادا روزی با این احتمال وارد ارتباطهایی شوی و بعداً اگر پسر پاکی اومد و خیلی به دلت نشست و خوب بود اما بدونی حساس رو این رابطه های قبلی است ، بخواهی از او پنهان کنی که قبلاً اونم با این دید رابطه داشته ای ، ( برای اینکه از دست ندهیش ) و یا اگر پسری اومد که بدونی رابطه ها داشته و این اعتقاد رو هم داشته که رابطه باشه اشکال نداره و به همسر آیندم ربطی نداره ، بدت بیاد و نپذیری ، بنا به راهی که در پیش گرفتی به این دلیل حق نیست ردش کنی چون حق نیست پسری را انتظار بکشی که رابطه نداشته ، و بنا به همین روند وقتی اینگونه رابطه ای را با این احتمال که همسر آینده ات ممکنه اهل رابطه بوده را در پیش بگیری ، و فردا خواستگاری که اهل رابطه بوده را پذیرفتی چون خودت هم بوده ای ، و اگر اون آقا بنا به تنوع طلبی که در او رشد کرده با وجود شما باز هم رفت سراغ رابطه و معشوقه گرفت ، شما هم این کار را می کنی ؟ یعنی به خودت حق می دهی که چون اون این کار رو می کنه منم میرم سراغ رابطه با مردان دیگر ؟ چون وقتی اصل رفتارت را بر مقابله به مثل ( در حال حاضر بر اساس احتمال گذاشتی ) ، روزی که واقعیت زندگیت اینی شد که گفتم حتماً مقابله به مثل نخواهی داشت ؟

    همه حرفم اینه که بگم عزیزم ، برای تعیین روند رفتاریت به سفسطه پناه نبر که از اون راستی بیرون نمیاد .

    در نهایت صلاح ملک خویش خسروان دانند ، ما گفتنی ها را گفتیم ، شما مختاری هر جور مایلی زندگیت را تنظیم کنی و البته مسئولیت و هزینه های اون رو هم خودت به دوش بکشی .

    موفقیت شما آرزوی ماست



  6. 4 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    فرشته مهربان (چهارشنبه 24 شهریور 89)

  7. #45
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 29 مهر 89 [ 11:04]
    تاریخ عضویت
    1389-5-10
    نوشته ها
    17
    امتیاز
    1,900
    سطح
    25
    Points: 1,900, Level: 25
    Level completed: 50%, Points required for next Level: 100
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    24

    تشکرشده 24 در 15 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: فایده خوب بودن در این اوضاع بد جامعه چیه؟

    به نظر من گلم هدفت از این پاکی فقط خودت و خدات باشه که در اینصورت خدا فردی مثل خودت رو نصیبت می کنه
    خدایا بر داده نداده و گرفته ات شکر که داده ات نعمت است ، نداده ات حکمت و گرفته ات امتحان

    ساحل دلتو بسپار به خدا خودش قشنگترین قایق رو برات می فرسته

  8. 2 کاربر از پست مفید nashmin2010 تشکرکرده اند .

    nashmin2010 (چهارشنبه 24 شهریور 89)

  9. #46
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 19 بهمن 89 [ 15:48]
    تاریخ عضویت
    1389-5-22
    نوشته ها
    38
    امتیاز
    2,678
    سطح
    31
    Points: 2,678, Level: 31
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 72
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    44

    تشکرشده 44 در 21 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: فایده خوب بودن در این اوضاع بد جامعه چیه؟

    چرا:
    تعداد ادمهایی که دنبال دختری باشند که اهل رابطه عاطفی باجنس مخالف نباشه در حال کم شدنه،چون وقتی خودشون اهل رابطه هستن،کم کم دارن میپذرین که طرف مقابلشون هم ممکنه رابطه هایی داشته باشه - دیگه نداشتن رابطه عاطفی با جنس مخالف ارزش نیست!
    یعنی جامعه یه جوری خودشو نشون میده که همچین چیزی ارزش نیست،اتفاقا بعضیا نداشتن رابطه رو نشون دهنده ضعف روابط اجتماعی میدونن!
    من همیشه فکرمیکردم این خصوصیتم،ارزش و نقطه مثبت خوبی واسه پسرا باشه-اینکه بدونن طرفشون کاملا عاری از هر رابطه ای حتی دوستی بوده-وهمیشه تو ذهنم به خودم افتخار میکردم-ولی الان نمیدونم این جامعه چه برسر افکارم اورده که دیگه به خودم افتخار نمیکنم-وهمش تو این فکرم که کاش اشتباه نمیکردم ویه مقدار تجربه به دست اورده بودم-این بلا رو تغییر تفکر ملت واسم پیش اورد-وقتی میبینم ارزشها،داره ضد ارزش میشه
    آخه چرا؟؟؟؟

  10. #47
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    جمعه 30 مرداد 94 [ 18:18]
    تاریخ عضویت
    1387-8-04
    نوشته ها
    1,150
    امتیاز
    16,194
    سطح
    81
    Points: 16,194, Level: 81
    Level completed: 69%, Points required for next Level: 156
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    1,211

    تشکرشده 1,247 در 437 پست

    Rep Power
    134
    Array

    RE: فایده خوب بودن در این اوضاع بد جامعه چیه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط design
    چرا:
    تعداد ادمهایی که دنبال دختری باشند که اهل رابطه عاطفی باجنس مخالف نباشه در حال کم شدنه،چون وقتی خودشون اهل رابطه هستن،کم کم دارن میپذرین که طرف مقابلشون هم ممکنه رابطه هایی داشته باشه - دیگه نداشتن رابطه عاطفی با جنس مخالف ارزش نیست!
    یعنی جامعه یه جوری خودشو نشون میده که همچین چیزی ارزش نیست،اتفاقا بعضیا نداشتن رابطه رو نشون دهنده ضعف روابط اجتماعی میدونن!
    من همیشه فکرمیکردم این خصوصیتم،ارزش و نقطه مثبت خوبی واسه پسرا باشه-اینکه بدونن طرفشون کاملا عاری از هر رابطه ای حتی دوستی بوده-وهمیشه تو ذهنم به خودم افتخار میکردم-ولی الان نمیدونم این جامعه چه برسر افکارم اورده که دیگه به خودم افتخار نمیکنم-وهمش تو این فکرم که کاش اشتباه نمیکردم ویه مقدار تجربه به دست اورده بودم-این بلا رو تغییر تفکر ملت واسم پیش اورد-وقتی میبینم ارزشها،داره ضد ارزش میشه
    آخه چرا؟؟؟؟
    این بحث دچار یه دور باطل شده . جواب این سوالات بطور مفصل و کامل در پستهای قبلی داده شده ولی شما همونهارو دوباره تکرار میکنید . فکر میکنم شما با یکبار دقیق خوندن این تاپیک میتونید اطلاعات لازم برای تصمیم گیری در مورد مشکلتون رو داشته باشید .

    موفق باشید .


  11. #48
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 19 بهمن 89 [ 15:48]
    تاریخ عضویت
    1389-5-22
    نوشته ها
    38
    امتیاز
    2,678
    سطح
    31
    Points: 2,678, Level: 31
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 72
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    44

    تشکرشده 44 در 21 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: فایده خوب بودن در این اوضاع بد جامعه چیه؟

    سلام به دوستانم
    میخوام بعداز 4،5 ماه واسه این تاپیکمم نتیجه گیری رو اعلام کنم.:D
    راستش اون روزها که این حرفارو تواین تاپیک زدم خیلی ناامید بودم(الانم همچین تو اسمونا سیرنمیکنم،ولی حداقلش اینه که آرومم).

    بذارید ازاول بگم
    من بعد از فارغ التحصیل شدنم در دانشگاه یه مدت سرکار رفتم ،ولی به دلیل بیتجربه بودن دیگه اون شرکت نخواستنم،بعدش خیلی دلسردشدم ودیگه دنبال کار نرفتم:(،فکر میکردم عرضشو ندارم،نشستم توخونه وخودمو سرگرم کردم با تفریحات سالم ،بعدش اینترنت،فروم گردی،چت و این مسائل،دقیقا شروع نت گردیهام تا 2ماه پیش،یک سال طول کشید.
    دوماه پیش یه ضربه روحی خوردم که منشاء اون در اینترنت بود،واسه همین خوددرگیری پیداکردم و دیدم دقیقا یک سال از عمرم هدر رفته توی فضای مجازی(البته چندماه اخرش بازم فعالیت های مفید داشتم،باشگاه ورزشی میرفتم،ازمونهای استخدامی شرکت میکردم،دنبال کار بودم وبعضی روزا واسه پرکردن فرم واسه مصاحبه شغلی چند جارو سرمیزدم)ولی هرجا میرفتم سرم به سنگ میخورد،تادوماه پیش که از اینترنت وتمام دوستان اینترنتیم خداحافظی کردم،دقیقا سه روز بعد ازین یه کار پیدا کردم.

    فکرشو بکنین یک سال دنبال کار بودم،چرا باید دقیقا در این زمان بالاخره موفق شم؟
    به خدا که تو حکمتش موندم و به خدا گفتم خدای من تو اینقدر از نت گردی من بدت میومد که دقیقا بعدازینکه از نت خداحافظی کردم باید به ارزوم میرسیدم؟!!!!
    اتفاق عجیب این بود که من ازتمام سرگرمیهای اینترنتیم خداحافظی کردم،بعدش زندگیم روال خودشو پیدا کرد.(کاربدی هم نمیکردم،فقط وقتمو تلف میکردم که بدترین چیز بود)

    خدایا ممنون.
    (البته خدا همینطور داره منو امتحان میکنه)
    اول کاری پیدا کردم که،از نظر محیط واسه یه دخترمجرد مناسب نبودو فرار رابه قرار ترجیح دادم.
    بعدش یه کار دیگه پیدا کردم،اونجا محیطش عالی بود ،ولی تجربه وسرعت عمل من کافی نبود،واسه اون شغل پس اونا نخواستنم.
    الان چندروزه دارم سپری میکنم تا این دردم التیام پیدا کنه.
    تاباز دوباره برم یه کاردیگه پیدا کنم.
    به هرحال مهم اینه که بایدامیدمو ازدست ندم.

    و واسه خاطر رسیدن به جواب سوالهایی ودرگیری های ذهنی که تواین تاپیک با خودم داشتم بگم که:
    من خوب میمونم ،چون اینطوری حس بهتری دارم.
    من خدا رو دوست دارم و میدونم ازهر دست بدی از همون دست پس میگیری.
    من ارامشمو با یاد خدا پرمیکنم ودوسش دارم که منو میبینه وبهم توجه میکنه ودوستم داره.


    ودر پایان اینکه هنوزم امیدوارم.
    امیدوارم بازم خدا دوستم داشته باشه.
    امیدوارم به تموم ارزوهام برسم.
    امیدوارم و امیدوارم و امیدوارم.:rolleyes:
    (خدایا یاد تو چقدر ارامشم میده)

    پایان

  12. 2 کاربر از پست مفید design تشکرکرده اند .

    design (دوشنبه 13 آذر 91)

  13. #49
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array

    RE: فایده خوب بودن در این اوضاع بد جامعه چیه؟

    این تاپیک بنا بر اعلام دیزاین عزیز به نتیجه رسید


 
صفحه 5 از 5 نخستنخست 12345

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 20:52 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.