به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 3 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 67
  1. #21
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    سه شنبه 04 اسفند 94 [ 11:19]
    تاریخ عضویت
    1387-7-01
    نوشته ها
    1,949
    امتیاز
    22,799
    سطح
    93
    Points: 22,799, Level: 93
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 551
    Overall activity: 6.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,205

    تشکرشده 4,460 در 1,179 پست

    Rep Power
    212
    Array

    RE: مشكل وابستگي من و دوست پسرم(درخواست راهنمایی)

    flag نوشته است: یعنی شما این موضوعو قبول ندارین که میشه توی دوستیها دیدگاهمون جنسیتی نباشه،وبا طرف مقابل مثل یه انسان برخورد کنیم،دوسش داشته بشیم ،کمکش کنیم،باهم باشیم،بدون در نظر گرفتن جنسیت طرف ؟!
    البته مطمعنا داشتن همچین دوستی ای ،رابطه مستقیم داره با جنبه دو طرف ،که هردوطرف از رفتارهای هم برداشت های دیگه نکنن وحس خاصی هم درکار نباشه
    "دوست خود را چندان دوست بدار که اگر روزی دشمن تو شد از او هراسناک نباشی"

    designعزیز در این دنیا هر کس به فکر منافع شخصی خود است و حفظ این منافع با چشم داشت و توقع همراه است.
    گاهی افراد فکر می کنند هنگامی که به یکدیگر ابراز عشق و علاقه می کنند بی نظرند و قصدی ندارند در حالی که ممکن است (بطورغیرمستقیم) احتیاج به محبت داشته باشند و تا حدی پیش روند که به خودپسندی رسند.
    خودپسندی به این معنی که ما از کسی چه مستقیم چه غیرمستقیم(مانند جریان شما) بخواهیم ما را حمایت کند گاهی ستایش کند گاهی رد کند و گاهی ابراز علاقه....

    اما آنچه نشانگر یک دوستی سالم و رابطه اجتماعی است پی بردن به ارزش ایثار نفس است اما این بدین معنا نیست تمام نیرو و ارزش خود را برای مقاصدی ذخیره کرد که در راستای این مقاصد اصول ایمانی و اخلاص و شرف و ارزش های انسانی فراموش شود.

    در یک رابطه سالم .... دهنده و گیرنده هر دو غنی و پربار و توانگر می شوند
    و هیچ گونه حسرت و افسوس و غمی باقی نمی ماند که اگر باشد هم متعلق بر هر دو آنان است هر دو یکسان.

    اما اوج ایثار نفس می دانی چیست؟؟؟


    این است که گاهی خواسته و درخواست کسی را که برایش مناسب و خوب نیست، رد کنیم

    و بدان بدترین و آزاردهنده ترین نوع ارتباط ها و دوستی ها....زمانی است که انسان همه هستی و ارزش های اخلاقی خود را در آن سرمایه گذاری کند و این آغاز وابستگی است.
    ........................

    قضاوت ها با تو است دوست عزیزم.آیا تعادلی در این رابطه می بینی؟؟
    .

  2. 8 کاربر از پست مفید حسین پور تشکرکرده اند .

    حسین پور (یکشنبه 24 مرداد 89)

  3. #22
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 19 بهمن 89 [ 15:48]
    تاریخ عضویت
    1389-5-22
    نوشته ها
    38
    امتیاز
    2,678
    سطح
    31
    Points: 2,678, Level: 31
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 72
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    44

    تشکرشده 44 در 21 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشكل وابستگي من و دوست پسرم(درخواست راهنمایی)

    من عنوان تاپیک رو درخواست راهنمایی گذاشته بودم،ولی الان میبینم تغییر پیدا کرده تا گویای موضوع باشه،
    ولی از اونجاییکه کلا با واژه دوست پسر مخالفم وضمن اینکه اصلا اون آقا واسه دوست پسر من نیست ،خواهش میکنم

    یا عنوانو به این تغییر بدین :آیا دوستی معمولی با جنس مخالف امکان پذیره؟
    اگه موافق این عنوان نیستین واژه دوست پسرو حذف کنین
    ممنونم

  4. #23
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 19 بهمن 89 [ 15:48]
    تاریخ عضویت
    1389-5-22
    نوشته ها
    38
    امتیاز
    2,678
    سطح
    31
    Points: 2,678, Level: 31
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 72
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    44

    تشکرشده 44 در 21 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشكل وابستگي در ارتباط با جنس مخالف(درخواست راهنمایی)

    نقل قول نوشته اصلی توسط 'مدیرهمدردی'
    به اشتباه تصور مي كنيد كه بدون وابستگي خواهيد توانست به اين رابطه ادامه دهيد.
    چطور اون تونسته همین دوستی معمولی رو باچند نفر دیگه داشته باشه؟ (واگه اون تونسته چرا من نتونم؟)-فکر میکنم ارزش امتحان کردنشو داشته باشه

    نقل قول نوشته اصلی توسط 'مدیرهمدردی'
    اشتباه راه دوم اينه كه بياييد دليل قطع رابطه را براي او توضيح دهيد. در حاليكه به گفته شما براي او مهم نيست. و اهميتش براي شما از ناخوداگاهتان نشات مي گيرد كه وابسته هستيد.
    اتفاقأ خیلی واسش مهمه وتا ته وتوه جریانو در نیاره ول نمیکنه،بعدم که جریانو میفهمه، توجیحم میکنه(تا حالا که از چیزی دلخور میشدم اینکارو میکرده)

    نقل قول نوشته اصلی توسط 'مدیرهمدردی'
    راه صحيح: قطع يكباره ارتباط و تحمل آن.
    چرا باید یه ادمو که قبولش دارم،بهش اعتماد دارمو از دست بدم؟
    ضمن اینکه به نظرم داشتن یه دوست معمولی ازجنس مخالف میتونه مفید باشه ،نیست؟
    به عنوان کسی که راحت میتونم باهاش صحبت کنم ودر مورد مسائل ایجاد شده ازش مشورت بخوام-چون یه موضوعاتی تو زندگی واسه ادم پیش میاد(مثلا رابطه باکسی یاخواستگار) که خیلی خوبه که ادم در شناخت یه پسر از همجنسش مشورت بخوای،چون بالاخره مردا همدیگرو بهتر میشناسن(وایشونم تو این مسائل ادعاش میشه)، وچون دید ونظر خاصی بهم نداره راحت باهام صحبت میکنه.




    واقعا ممونم که اینقدر تو این سایت به ادم جواب میدن ونظرشونو میگن ،این سایت واقعا در مشاوره حرف اول رو میزنه-دست همتون درد نکنه

  5. کاربر روبرو از پست مفید design تشکرکرده است .

    design (یکشنبه 24 مرداد 89)

  6. #24
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 19 بهمن 89 [ 15:48]
    تاریخ عضویت
    1389-5-22
    نوشته ها
    38
    امتیاز
    2,678
    سطح
    31
    Points: 2,678, Level: 31
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 72
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    44

    تشکرشده 44 در 21 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشكل وابستگي من و دوست پسرم(درخواست راهنمایی)

    نقل قول نوشته اصلی توسط 'نقاب'
    designعزیز در این دنیا هر کس به فکر منافع شخصی خود است و حفظ این منافع با چشم داشت و توقع همراه است.
    دقیقأ تو این رابطه این منم که چشمداشت داشتم ومیدونم اشتباه میکنم،واسه همین سعی میکنم توقعمو به حداقل برسونم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط 'نقاب'
    اما اوج ایثار نفس می دانی چیست؟؟؟
    این است که گاهی خواسته و درخواست کسی را که برایش مناسب و خوب نیست، رد کنیم

    اتفاقأ اون همینکارو کرد و ازوقتی شک کرد که بهش حس خاص پیدا کردم-ازم فاصله گرفت-چون نمیخواد ضربه بخورم.


    نقل قول نوشته اصلی توسط 'نقاب'
    قضاوت ها با تو است دوست عزیزم.آیا تعادلی در این رابطه می بینی؟؟

    دقیقأ موضوع همینه که من تعادل رابطه رو ازبین بردم،مشکل از منه-وباید انتظارمو-احساسمو-وابستگیمو بیارم پایین تا تعادل ایجاد شه.


    از پاسخگوییتون بینهایت سپاسگذارم

  7. کاربر روبرو از پست مفید design تشکرکرده است .

    design (یکشنبه 24 مرداد 89)

  8. #25
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array

    RE: مشكل وابستگي در ارتباط با جنس مخالف(درخواست راهنمایی)

    شما در این رابطه به هیچ وجه نمیتونی احساست رو نادیده بگیری ، ایشونو قبول داری و طبیعیه که جذبش میشی ، خانمها هم که احساساتشون مقدمه و کم هستند اونهایی که جلوی احساسشون محکم بایستند و اذیت هم نشند و کاملاً عقلایی عمل کنند .

    با قاطعیت به شما میگم که ادامه این ارتباط وابستگی شما را بیشتر در نتیجه عزت نفستون را آسیب زده و عاقبت هم همینجا خواهی اومد و خواهی گفت چه کنم ؟ من اونو دوست دارم ، همون مرد ایدآلمه ، اون به ازدواج فکر نمیکنه ، نمیخوام از دستش بدم و ..... .

    پس رابطه معمولی نخواهد بود . یکباره و بی هیچ توضیحی رابطه را قطع کن و راه های ارتباطی را ببند و توقف فکر را در راطه با او در پیش بگیر یعنی بهش فکر نکن ، اگر میخواهی به آنچه گفتم دچار نشوی .



    .
    خودت را با تصور رابطه معمولی گول نزن عزیزم

  9. 6 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    فرشته مهربان (یکشنبه 24 مرداد 89)

  10. #26
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 دی 91 [ 00:17]
    تاریخ عضویت
    1389-5-09
    نوشته ها
    212
    امتیاز
    2,617
    سطح
    31
    Points: 2,617, Level: 31
    Level completed: 12%, Points required for next Level: 133
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    491

    تشکرشده 492 در 162 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: درخواست راهنمایی

    نقل قول نوشته اصلی توسط 'مدیرهمدردی'
    دقت كنيد دوستي دختر و پسر جوان قبل از ازدواج بدون ايجاد احساسات و وابستگي از نظر تئوري و ذهني انجام پذير هست. ليكن در اكثر قريب به اتفاق اين دوستي ها در عالم عمل و واقعيت توام با احساسات و وابستگي هايي هست كه هم دوستي ساده را از مسير خود خارج مي كند و هم شناخت براي ازدواج را مختل مي سازد.
    نمونه اش همين تاپيك كه ...
    یعنی شما هرگونه ارتباطی رو نفی میکنین؟
    چرا دو جنس نمیتونن با هم دوست باشن بدون در نظر گرفتن جنسیت طرف؟
    اگر ادمها تو دوستیشون جنسیت طرف زیاد فرق نداشته باشه،میتونن باهم دوست باشن،تعامل داشته باشن ،اینطوری همدیگرو هم بیشتر میشناسن واز طرفی یه جورایی تمایلشون به جنس مخالفشون ارضاء میشه و دنبال دوستیهای بی هدف و آسیب زا نمیرن،ضمن اینکه میتونن توی این دوستیهای معمولی اشخاصی رو در نظر بگیرن واسه ازدواج
    که البته در این نوع دوستی حدود کاملأ باید رعایت بشه و صمیمیت زیادی ایجاد نشه.


    حالا در این تاپیک دوستمون design تا الان که نتونسته همچین تعادلی رو در ارتباطش به وجود بیاره ولی ظاهرأ داره سعیشو میکنه برای از بین بردن وابستگیش، امیدوارم موفق بشه

  11. 2 کاربر از پست مفید flag تشکرکرده اند .

    flag (یکشنبه 24 مرداد 89)

  12. #27
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    جمعه 30 مرداد 94 [ 18:18]
    تاریخ عضویت
    1387-8-04
    نوشته ها
    1,150
    امتیاز
    16,194
    سطح
    81
    Points: 16,194, Level: 81
    Level completed: 69%, Points required for next Level: 156
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    1,211

    تشکرشده 1,247 در 437 پست

    Rep Power
    134
    Array

    RE: مشكل وابستگي در ارتباط با جنس مخالف(درخواست راهنمایی)

    که البته در این نوع دوستی حدود کاملأ باید رعایت بشه و صمیمیت زیادی ایجاد نشه.
    flag جان اگر بشه چی میییشششه ؟ ولی حیف که نمیشه .

    توی همین تالار یه چرخی بزن . فراوون داشتیم که یک دختر و یا پسر فقط به خاطر یه نگاه از کسی دلباخته شده و فکرش هزار جا رفته و ...
    حالا چطور ممکنه دو نفر از جنس مخالف که در اوج نیاز به جنس مخالف هم هستند با هم صحبت کنند و رفت آمد داشته باشند ولی بینشون صمیمیت ایجاد نشه ؟!؟!؟!؟

  13. 2 کاربر از پست مفید digitalman تشکرکرده اند .

    digitalman (یکشنبه 24 مرداد 89)

  14. #28
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 دی 91 [ 00:17]
    تاریخ عضویت
    1389-5-09
    نوشته ها
    212
    امتیاز
    2,617
    سطح
    31
    Points: 2,617, Level: 31
    Level completed: 12%, Points required for next Level: 133
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    491

    تشکرشده 492 در 162 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشكل وابستگي در ارتباط با جنس مخالف(درخواست راهنمایی)

    نقل قول نوشته اصلی توسط digitalman
    که البته در این نوع دوستی حدود کاملأ باید رعایت بشه و صمیمیت زیادی ایجاد نشه.
    flag جان اگر بشه چی میییشششه ؟ ولی حیف که نمیشه .

    توی همین تالار یه چرخی بزن . فراوون داشتیم که یک دختر و یا پسر فقط به خاطر یه نگاه از کسی دلباخته شده و فکرش هزار جا رفته و ...
    حالا چطور ممکنه دو نفر از جنس مخالف که در اوج نیاز به جنس مخالف هم هستند با هم صحبت کنند و رفت آمد داشته باشند ولی بینشون صمیمیت ایجاد نشه ؟!؟!؟!؟
    جدی میگین؟!!
    پس اینهمه ادم که ادعا دارن باهم دوست معمولی اند چی؟
    خب رفت وامد رو حذف کنیم تا صمیمیت کمترشه،اونطوری امکان نداره؟

  15. کاربر روبرو از پست مفید flag تشکرکرده است .

    flag (یکشنبه 24 مرداد 89)

  16. #29
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 23 مهر 04 [ 01:08]
    تاریخ عضویت
    1388-2-21
    نوشته ها
    1,178
    امتیاز
    33,958
    سطح
    100
    Points: 33,958, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    6,023

    تشکرشده 6,302 در 1,293 پست

    Rep Power
    141
    Array

    RE: مشكل وابستگي در ارتباط با جنس مخالف(درخواست راهنمایی)

    جالبه از طرفی از شما فاصله میگیره از طرفی دلیل برای جدایی می خواد .

    تمام اینها معنیش اینه که ایشون می خواد شما رو از دست نده چون میتونه باهتون دوست باشه مثل همون کسایی که تا حالا دوست بوده باهاشون اما چون متوجه شده که شما چقدر وابسته شدی می خواد فردا که خواست تموم کنه شما آه و ناله راه نندازی و زیاد بهش گیر ندی واسه همین فاصله میگیره .

    اما دختر خوب شما گفتی چه اشکال داره یه دوستی معمولی واسه شناخت داشته باشیم . من بهت می گم چه اشکالی داره . اشکالش اینه که امروز به خاطر احساست و وابستگیت نمی خوای تمومش کنی ، فردا به خاطر احساساتت می خوای که از دستش ندی بعد هم بهش ثابت کنی که چقدر دوسش داری بعد سعی کنی که راضیش کنی که به ازدواج هم فکر کنه بعد وارد فاز احساس و عشق شدن و تو این فاز هم خیلی از همین چیزایی که امروز میگی که رعایت میشه دقیقا زیرپا گذاشته میشه و اونوقت در نهایت جدایی و یک ضربه روحی شدید...........

    تمام این چیزهایی که گفتم نمیذاره دوستی شما معمولی باشه . عزیزم شما اول راهی و این همه وابستگی داری وای به حال اینکه هی بخواد طولانی تر شه .

    شما خودتون هم متوجه نیستین اما به خاطر شدت وابستگی کاملا دارین توجیه می کنین فقط به خاطر حفظ رابطه .

    چرا می خوای به خودت آسیب بزنی ؟ من دارم میگم که شما نمیتونین دوستی معمولی داشته باشین . استثنا هستن افرادی که وابسته نشن که اون هم باید خودکنترلی قویی داشته باشن . اما شما همین الان به شدت وابسته ای .



    نقل قول نوشته اصلی توسط flag
    نقل قول نوشته اصلی توسط 'مدیرهمدردی'
    دقت كنيد دوستي دختر و پسر جوان قبل از ازدواج بدون ايجاد احساسات و وابستگي از نظر تئوري و ذهني انجام پذير هست. ليكن در اكثر قريب به اتفاق اين دوستي ها در عالم عمل و واقعيت توام با احساسات و وابستگي هايي هست كه هم دوستي ساده را از مسير خود خارج مي كند و هم شناخت براي ازدواج را مختل مي سازد.
    نمونه اش همين تاپيك كه ...
    یعنی شما هرگونه ارتباطی رو نفی میکنین؟
    چرا دو جنس نمیتونن با هم دوست باشن بدون در نظر گرفتن جنسیت طرف؟
    اگر ادمها تو دوستیشون جنسیت طرف زیاد فرق نداشته باشه،میتونن باهم دوست باشن،تعامل داشته باشن ،اینطوری همدیگرو هم بیشتر میشناسن واز طرفی یه جورایی تمایلشون به جنس مخالفشون ارضاء میشه و دنبال دوستیهای بی هدف و آسیب زا نمیرن،ضمن اینکه میتونن توی این دوستیهای معمولی اشخاصی رو در نظر بگیرن واسه ازدواج
    که البته در این نوع دوستی حدود کاملأ باید رعایت بشه و صمیمیت زیادی ایجاد نشه.

    دوست عزیز گفتن این حرف راحته اما باور کنین که فقط حرفه.....
    طرف می خواد دوستی ساده داشته باشه اما هر چی جلوتر میره وابستگی و دلبستگی و نیاز عاطفی و جنسی پیش میاد و تمام اینها دست به دست هم میدن و سبب میشن که دیگه دوستی ساده در کار نباشه .
    طبیعی هم هست چون هر دو جنس به هم کشش دارن هم از لحاظ عاطفی هم از لحاظ جنسی بنابراین نمیشه جنسیت رو نادیده گرفت و خود رو توجیه کرد که من وابسته نخواهم شد من .......... من ............. من ..........

    چند روز پیش تلویزیون برنامه ای در رابطه با اعتیاد داشت و افرادی که ترک کرده بودن صحبت می کردن و جالب بود که همه می گفتن که از روز اول و اولین بار مصرف به خودشون میگفتن من معتاد نمیشم ، من تفریحی میکشم ، من ارادم قویه ، میدونم هر موقع بخوام کنارش میذارم و بهش اعتیاد پیدا نمی کنم .

    به حرف آسونه اما در عمل...............

  17. 6 کاربر از پست مفید baran.68 تشکرکرده اند .

    baran.68 (یکشنبه 24 مرداد 89)

  18. #30
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 19 بهمن 89 [ 15:48]
    تاریخ عضویت
    1389-5-22
    نوشته ها
    38
    امتیاز
    2,678
    سطح
    31
    Points: 2,678, Level: 31
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 72
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    44

    تشکرشده 44 در 21 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشكل وابستگي در ارتباط با جنس مخالف(درخواست راهنمایی)

    اینقدر همه برداشتشون وابستگیه منه به اون ، میشه وابستگی رو تعریف کنید؟- لطفأ

    آخه من دارم میگم که ارتباطم خیلی باهاش کم شده ،حتی پیشنهاد غیر مستقیمشو واسه دیدن همدیگه رو هم رد کردم
    یکی دو ماهه شاید فقط هفته ای یک بار ارتباطی باشه (چت-sms-تلفن)


 
صفحه 3 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: یکشنبه 14 آبان 96, 13:01
  2. پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: یکشنبه 10 آبان 94, 19:18
  3. تنهایی و دست تنهایی خسته ام کرده کمکم کنید
    توسط eghlima در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: شنبه 31 خرداد 93, 16:50
  4. استفاده از سایت همسریابی برای آشنایی و ازدواج درست هست
    توسط شمیم بهار در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 18
    آخرين نوشته: پنجشنبه 14 فروردین 93, 17:30

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:10 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.