دوست گرامی کاری که نباید میشده ،شده
2 راه داری:
1- چشمت رو به اشتباه خودت ببندی و خودتو توجیح کنی که حق داشتی باهاش رابطه داشته باشی واون فرد قبلی حق نداشته و همش استرس وفاداری در آینده رو داشته باشی و در آخر رابطه رو کات کنی
2-اینکه بمونی و با گذشته هاتون کنار بیای،و اینو بدونی که تو این مورد هم پایه ی هم هستید و هر وقت که گذشتش به یادت اومد سریع به یاد کارای خودتون بیفت و هیچ وقت به خاطر اینکه اون زن و تو مرد به خودت اجازه نده که تبعیض قائل بشی. در حقیقت به طور مسالمت آمیزی کنار بیا ،به این فکر نکن که در آینده چی میشه و چی نمیشه ! هردو در یک رده هستید
چون 2 حق انتخاب داری که اگر اولی رو انتخاب کنی در آینده باید عذاب وجدان کار کرده ی خودتو داشته باشی.به نظر من راه دوم انسانی تر به نظر میرسه
مثالی از خودم میزنم
من قبل از ازدواج با یک آقایی به مدت کوتاه دوست بودم(بماند که همه چیز از خواستگاری شروع شد) متاسفانه مسیر کمی منحرف شد وبه خاطر صحبت های تلفنی آنچنانی که باهاش داشتم و تماس کوچیکی که با این آقا پیدا کردم( گرفتن دست) هم مجبور شدم رابطه رو قطع کنم،هم اینکه بعد از اون ماجرا برای ازدواجم از معیار گذشته طرف کوتاه بیام
یعنی وجدانم قبول نمیکرد که زیاد تو روابط گذشته طرف ریز بشم وبه خودم اینو میگفتم که حالا که خلاف اعتقادم این گناه رو مرتکب شدم حق ندارم که آرزوی یه شوهر پاک به تمام معنا رو داشته باشم. ولی اینو هم بگم که انتظار داشتم که طرفم وقتی میاد جلو از گذشتش (اگر گناهی کرده) پشیمون باشه و مثل خودم بر این باور باشه که این جور روابط اشتباهه محضه و خلاصه اینکه با اختیار خودش زندگی سالم رو انتخاب کرده و به نتیجه رسیده باشه
حالا شما هم همین طور اصلا به خودت حق نده،ما همه انسانیم و مثلا زن یا مرد حق ندارند که بیش از اون چیزی که بودند وهستند از طرفشون انتظار داشته باشن و به اصطلاح باید اول از همه روی خودشون ذره بین بذارن و خودشونو بسنجند
مثلا وقتی من افرادی مثل کامران رو میبینم که این قدر زیبا و مستحکم قبل از ازدواج پایبند به اصولشون هستند بهشون حق میدم که قبل از ازدواج تاریخچه ی جنسی طرفشون رو زیرو رو کنند و بهشون حق میدم اگر فقط و فقط طرفو به خاطر رابطه گذشتشون بذارن کنار(هرچند میدونم که بیشتر وقتا گذشت و انصاف این گونه افراد مانع از این میشه که فقط گذشته طرف براشون مهم باشه) ولی اگر در این زمینه متوقع باشند جای تعجب نداره...
ولی دوست گرامی به شما و به افرادی مثل شما،این حق رو نمیدم که گذشته طرف رو زیرو رو کنید ،با تمام وجودم میگم هرچه هستیم ،با هر مقدار اشتباه و گناه، بیاید عادل باشیم و عادلانه رفتار کنیم
بیایم و با این بی عدالتی ها دامن بر تکرارهای تلخ نزنیم
اگر بخوام از درد دلهام بگم خیلی وقتتون رو میگیرم ولی در آخر بهت بگم که اگر من به خاطر اون گناهم که به چشم بیشتر جوون های هم نسلمون هیچ میومد از گذشته نادرست طرفم کوتاه اومدم ولی...
ولی طرفم حق رو بر من تموم کرد وبه خودش این اجازه رو داد که بیشترین کنجکاوی وحلاجی را در گذشته من بکنه و بی انصافی و بی عدالتی رو در حق من تموم کرد و گذشته خودشو به یاد نیاورد و در آخر به بدترین شکل ممکن اشتباهاتمو به روم آورد و آزارم داد...
شما این کار رو نکن
حالا گذشته دوست شما خیلی جای تاسف داره ولی حواستون باشه که اونو با رفتارهای دخترای پاک مقایسه نکنید ، رفتارای اونو به عنوان یک انسان با رفتار خودتون مقایسه کنید
موفق باشید






.............و خودتو روی مسائل دیگر زوم کن ....نه فقط مسائلی که بین هر دوتاتون حله .....شاد باشی

علاقه مندی ها (Bookmarks)