به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 28 , از مجموع 28
  1. #21
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 21 آذر 89 [ 09:45]
    تاریخ عضویت
    1389-2-18
    نوشته ها
    117
    امتیاز
    2,270
    سطح
    28
    Points: 2,270, Level: 28
    Level completed: 80%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    137

    تشکرشده 139 در 78 پست

    Rep Power
    28
    Array

    RE: جواب مثبت بدم یا نه؟ به دلم ننشسته!!

    باز هم ميگم با يكي دو برخورد نه مي تونيد به اون دوس داشتن اعتماد كنيد و نه به دوست نداشتن
    به نظرم حتما با اين آقا چند جلسه ايي صحبت كنيد تا راحت تر بتوانيد تصميم بگيريد

    و با نظر آگرين موافقم نه زود بگين بله و نه خيلي زود بگين نه
    موفق باشيد

  2. 4 کاربر از پست مفید نعمت يعني ما تشکرکرده اند .

    نعمت يعني ما (شنبه 01 خرداد 89)

  3. #22
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 10 آبان 00 [ 00:10]
    تاریخ عضویت
    1388-2-15
    نوشته ها
    532
    امتیاز
    15,820
    سطح
    80
    Points: 15,820, Level: 80
    Level completed: 94%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience PointsSocial
    تشکرها
    2,510

    تشکرشده 2,961 در 521 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    80
    Array

    RE: جواب مثبت بدم یا نه؟ به دلم ننشسته!!

    اولویت اول : ( یعنی جلسه ی اول ) : ظاهر، تحصیل ، وضعیت کار ، وضعیت مالی و خونه و ماشین و سن ( اخلاق در این جا جایی نداره چون با یه جلسه که اخلاق طرف دستت نمیاد ، همین چیزها رو میفهمی پس باید با همین چیزهایی که فهمیدی ، تشخیص بدی طرف مورد پسندت هست یا نه !!!!)
    اولویت دوم : ( جلسات بعدی همراه با خانواده ) : توی این جلسات هم که خانواده طرف رو میبنی و تا کمی میتونی از موقعیت خانوادگی و فرهنگی و مذهبی و اعتقاداتشون و .... با خبر بشی
    اولویت سوم : این اولویت هم که واسه دوران نامزدی هستش که همون بررسی اخلاقی طرف هستش و شناخت بیشتر خانواده و اعتقادات و ......
    بعدشم که اگه دیگه واقعا طرف رو پسندیدی ، میره سراغ عقد و عروسی !!!! بدبختانه شناخت اخلاقیات فرد همیشه در آخر صورت میگیره چون نیازمند زمان بیشتر و رفت و آمد بیشتره !!!!
    سلام،

    این روندی که اشاره کردین، به نظر منطقی‌ تر به نظر میرسه،

    اگرچه باید دید، که آیا قدرت نه گفتن رو در هر یک از این مراحل دارین یا نه....

    من شخصاً با نظر خانوم فرشته مهربان موافقم، شما هنوز آمادگی ازدواج نداری...

    در مورد مادیات هم با شما موافقم، اما تا جایی‌ که مسائل اساسی‌ تر رو فدای مادیات نکنین...

    و منطق رو تنها در سنجش دارایی‌های مالی فرد در نظر نگیرین...بلکه به ویژگی‌‌های اخلاقی‌ فرد هم با منطق نگاه کنین و سعی‌ در اکتشاف و سنجش اونها هم داشته باشین...

    با توجه به معیار‌هایی‌ که شما نوشته بودین، معیار‌های مادی شما کاملا بر معیار‌های کیفی میچربید و این بزرگترین خیانتی است که می‌تونین در حق خودتون و احتمالا فرد مقابل بکنین...

    برای مثال، فرض کنین یک خواستگار بسیار پولدار داشته باشین که تمام معیار‌های مادی و کمی‌ شما رو داشته باشه و تنها یک عیب کوچک اخلاقی‌ داره مثل خساست...

    همین کافیه تا بقیه عمرتون رو تو کشمکش و حسرت بگذرونین!

    البته فکر نمیکنم لازم به تذکر باشه، با این دید منطقی‌ به مادیات، نباید از طرف مقابلتون هم انتظاری جز این داشته باشین...

    موفق باشین،

    کامران

    پی‌نوشت:

    این قسمت مربوط به این تاپیک نیست!

    قابل توجه خانوم‌هایی‌ که میگن چرا آقایون ۳۵ ساله این اجازه رو به خودشون میدن که به خواستگاری دختر‌های ۲۰ ساله برن!

    دلیلش واضحه، چون اون موقع که این آقا ۲۵ سالشه از نظر مالی وضعیت خوبی‌ نداره و همین خانوم‌هایی‌ که در سن‌و سال خودش هستن، با او ازدواج نمیکنند، بنابرین وقتی‌ به تمکن مالی‌ رسید(مثلا در ۳۰-۳۵ سالگی) الزامی نمیبینه که با دختری در رده سنی‌ خودش ازدواج کنه...

    من این رو شخصاً به منطق تعبیر می‌کنم نه به خود خواهی‌ آقایون!



  4. 6 کاربر از پست مفید kamran2007 تشکرکرده اند .

    kamran2007 (سه شنبه 18 خرداد 89), sepanta1990 (جمعه 17 مهر 94)

  5. #23
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 27 دی 92 [ 02:28]
    تاریخ عضویت
    1389-2-06
    نوشته ها
    513
    امتیاز
    5,622
    سطح
    48
    Points: 5,622, Level: 48
    Level completed: 36%, Points required for next Level: 128
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    1,129

    تشکرشده 1,123 در 399 پست

    Rep Power
    68
    Array

    RE: جواب مثبت بدم یا نه؟ به دلم ننشسته!!

    سلام
    اقای kamran 2007
    اگه بیشتر درمورد نوشته من فکر میکردین این جواب عجولانه رو نمیدادین
    من نگفتم ظاهر برای خانما اصلا مهم نیست.گفتم مهمترین معیار نیست
    شما میگین فرد مورد نظر باید حداقلی از جذابیت ظاهری رو داشته باشه.
    من خلاف عرض شما نگفتم.من هم با این موافقم که باید طرف مقابل ظاهر خوشایندی براتون داشته باشه
    حرفی که زدم شعار نیست
    بازم میگم:
    نسبت به خانما.برای آقایون ظاهر طرف مقابل مهمتره و از مهمترین معیارهای انتخابشونه
    و حنان عزیز
    ببین.مسئله شما همونطور که خودت داری میگی فقط ظاهر ایشون نیست.پس بیشتر دقت کن.ما دورادور تا اندازه ای میتونیم شرایطتو درک کنیم.
    درضمن.میتونین یکی دو جلسه هم درخواست کنین ایشونو بببینید.اما مجبور نیستین بگین با خانوادهشون بیان و رسمی باشه این امد و رفت ها.میتونین با حضور یکی دو نفر از اعضای خانواده(چون گفتین سنتی هستین) بیرون ایشونو ببینید.باهم قدم بزنین.اگه هم نپسندیدین مجبور نیستین بگین ظاهرش به دلتون ننشسته.درواقع هم تنها دلیلتون این نیست.بگین معیارهای دیگتون باهم جور نیست.نه اینکه ایشون کمبودی دارن.خلاصه اینجور زبون بازیها رو باید مادرتون بلد باشن.
    زندگی شوخی نیست که بخاطر رودربایستی کم بذاری از تلاشت.نباید هیچ شانسی رو الکی از دست بدی.
    منظورم این نیست که جواب مثبت بدی عزیزم.
    سعیتو بکن بیشتر باهاش اشنا بشی تا اگه ردش هم کردی دلیل قانع کننده ای واسه خودت داشته باشی.


  6. کاربر روبرو از پست مفید lvlahtab تشکرکرده است .

    lvlahtab (یکشنبه 02 خرداد 89)

  7. #24
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 20 فروردین 90 [ 14:21]
    تاریخ عضویت
    1388-2-09
    نوشته ها
    25
    امتیاز
    3,245
    سطح
    35
    Points: 3,245, Level: 35
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 105
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    27

    تشکرشده 28 در 15 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: جواب مثبت بدم یا نه؟ به دلم ننشسته!!

    بنظر من دو سه جلسه ديگه باهاش صحبت كن ببين نظرت عوض ميشه يا نه !!
    وقتي به يه نتيجه اي رسيدي و مطمئن شدي كه خوشت نمياد بعد تصميم بگيري اينجوري بعدها پشيمون نميشي

  8. 2 کاربر از پست مفید negar20 تشکرکرده اند .

    negar20 (یکشنبه 02 خرداد 89)

  9. #25
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 09 آبان 91 [ 18:30]
    تاریخ عضویت
    1387-5-30
    نوشته ها
    535
    امتیاز
    9,023
    سطح
    63
    Points: 9,023, Level: 63
    Level completed: 91%, Points required for next Level: 27
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    450

    تشکرشده 476 در 164 پست

    Rep Power
    71
    Array

    RE: جواب مثبت بدم یا نه؟ به دلم ننشسته!!

    حالا به اصرار اونها و مامانم یه بار دیگه میبینمش با خانواده اش ، ولی بعید میدونم نظرم عوض بشه
    ممنون

  10. 2 کاربر از پست مفید حنان تشکرکرده اند .

    حنان (دوشنبه 03 خرداد 89)

  11. #26
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    جمعه 30 مرداد 94 [ 18:18]
    تاریخ عضویت
    1387-8-04
    نوشته ها
    1,150
    امتیاز
    16,194
    سطح
    81
    Points: 16,194, Level: 81
    Level completed: 69%, Points required for next Level: 156
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    1,211

    تشکرشده 1,247 در 437 پست

    Rep Power
    134
    Array

    RE: جواب مثبت بدم یا نه؟ به دلم ننشسته!!

    به نظرم تصمیم خوبی گرفتی . شما خیلی جوون هستی و میتونی دهها خواستگار داشته باشی . اون آقا هم میتونه جاهای دیگه بره و با کسی ازدواج کنه که هماهنگی بیشتری باهاش داشته باشه . موفق باشی

  12. #27
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 05 تیر 91 [ 11:23]
    تاریخ عضویت
    1387-6-17
    نوشته ها
    1,019
    امتیاز
    7,536
    سطح
    57
    Points: 7,536, Level: 57
    Level completed: 93%, Points required for next Level: 14
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    650

    تشکرشده 657 در 204 پست

    Rep Power
    119
    Array

    RE: جواب مثبت بدم یا نه؟ به دلم ننشسته!!

    حنان عزیز اگه به دلت ننشسته پاسخ منفی بده چون اگه با این دید ایشونو قبول کنید چون از قبل آمادگی دارید بعدا هم به دنبال عیب های ایشسون هستید و مطمئنا هم پیدا میکنید
    نکات مثبت رو هم نبینید چون دلتون باهاتون همراه نیست
    بهتر بگی نه
    من فکر میکنم شما تو انتخاب وارد باب مقایسه میشی و این انتخاب رو برات سخت میکنه

  13. کاربر روبرو از پست مفید bloom تشکرکرده است .

    bloom (سه شنبه 04 خرداد 89)

  14. #28
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 03 آبان 89 [ 11:14]
    تاریخ عضویت
    1388-5-20
    نوشته ها
    174
    امتیاز
    3,634
    سطح
    37
    Points: 3,634, Level: 37
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 16
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    190

    تشکرشده 190 در 107 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: جواب مثبت بدم یا نه؟ به دلم ننشسته!!

    سلام عزیزم
    زود تصمیم نگیر به نظرم بیشتر بشناسش
    من و شوهرم هم همینطور بودیم زمانی که ایشون به من ابراز علاقه کرد راستش اصلا از قیافش خوشم نیومد و با خودم می گفتم عمرا زن این آدم بشم ولی هر چه بیشتر می شناختمش بیشتر بهش علاقه مند شدم و الان با هم ازدواج کردیم و واقعا خوشحالم که تصمیم عجولانه نگرفتم به وجودش افتخار می کنم وباهاش خوشبختم چون واقعا نمیتونی شخصیت و سرشت آدمها رو از قیافه بسنجی. سعی کن نامزد کن بدون اینکه اقوام بفهمن و خوب از همه نظر روش شناخت پیدا کن. به خودش هم بگو که هدف شناخت هست اگر دیدی نیمه گم شدت بله رو بگو تندی که قعطی شوهره

  15. کاربر روبرو از پست مفید همون شادزی تشکرکرده است .

    همون شادزی (جمعه 07 خرداد 89)


 
صفحه 3 از 3 نخستنخست 123

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 04:13 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.