باز هم ميگم با يكي دو برخورد نه مي تونيد به اون دوس داشتن اعتماد كنيد و نه به دوست نداشتن
به نظرم حتما با اين آقا چند جلسه ايي صحبت كنيد تا راحت تر بتوانيد تصميم بگيريد
و با نظر آگرين موافقم نه زود بگين بله و نه خيلي زود بگين نه
موفق باشيد![]()
تشکرشده 139 در 78 پست
باز هم ميگم با يكي دو برخورد نه مي تونيد به اون دوس داشتن اعتماد كنيد و نه به دوست نداشتن
به نظرم حتما با اين آقا چند جلسه ايي صحبت كنيد تا راحت تر بتوانيد تصميم بگيريد
و با نظر آگرين موافقم نه زود بگين بله و نه خيلي زود بگين نه
موفق باشيد![]()
نعمت يعني ما (شنبه 01 خرداد 89)
تشکرشده 2,961 در 521 پست
سلام،اولویت اول : ( یعنی جلسه ی اول ) : ظاهر، تحصیل ، وضعیت کار ، وضعیت مالی و خونه و ماشین و سن ( اخلاق در این جا جایی نداره چون با یه جلسه که اخلاق طرف دستت نمیاد ، همین چیزها رو میفهمی پس باید با همین چیزهایی که فهمیدی ، تشخیص بدی طرف مورد پسندت هست یا نه !!!!)
اولویت دوم : ( جلسات بعدی همراه با خانواده ) : توی این جلسات هم که خانواده طرف رو میبنی و تا کمی میتونی از موقعیت خانوادگی و فرهنگی و مذهبی و اعتقاداتشون و .... با خبر بشی
اولویت سوم : این اولویت هم که واسه دوران نامزدی هستش که همون بررسی اخلاقی طرف هستش و شناخت بیشتر خانواده و اعتقادات و ......
بعدشم که اگه دیگه واقعا طرف رو پسندیدی ، میره سراغ عقد و عروسی !!!! بدبختانه شناخت اخلاقیات فرد همیشه در آخر صورت میگیره چون نیازمند زمان بیشتر و رفت و آمد بیشتره !!!!
این روندی که اشاره کردین، به نظر منطقی تر به نظر میرسه،
اگرچه باید دید، که آیا قدرت نه گفتن رو در هر یک از این مراحل دارین یا نه....
من شخصاً با نظر خانوم فرشته مهربان موافقم، شما هنوز آمادگی ازدواج نداری...
در مورد مادیات هم با شما موافقم، اما تا جایی که مسائل اساسی تر رو فدای مادیات نکنین...
و منطق رو تنها در سنجش داراییهای مالی فرد در نظر نگیرین...بلکه به ویژگیهای اخلاقی فرد هم با منطق نگاه کنین و سعی در اکتشاف و سنجش اونها هم داشته باشین...
با توجه به معیارهایی که شما نوشته بودین، معیارهای مادی شما کاملا بر معیارهای کیفی میچربید و این بزرگترین خیانتی است که میتونین در حق خودتون و احتمالا فرد مقابل بکنین...
برای مثال، فرض کنین یک خواستگار بسیار پولدار داشته باشین که تمام معیارهای مادی و کمی شما رو داشته باشه و تنها یک عیب کوچک اخلاقی داره مثل خساست...
همین کافیه تا بقیه عمرتون رو تو کشمکش و حسرت بگذرونین!
البته فکر نمیکنم لازم به تذکر باشه، با این دید منطقی به مادیات، نباید از طرف مقابلتون هم انتظاری جز این داشته باشین...
موفق باشین،
کامران
پینوشت:
این قسمت مربوط به این تاپیک نیست!
قابل توجه خانومهایی که میگن چرا آقایون ۳۵ ساله این اجازه رو به خودشون میدن که به خواستگاری دخترهای ۲۰ ساله برن!
دلیلش واضحه، چون اون موقع که این آقا ۲۵ سالشه از نظر مالی وضعیت خوبی نداره و همین خانومهایی که در سنو سال خودش هستن، با او ازدواج نمیکنند، بنابرین وقتی به تمکن مالی رسید(مثلا در ۳۰-۳۵ سالگی) الزامی نمیبینه که با دختری در رده سنی خودش ازدواج کنه...
من این رو شخصاً به منطق تعبیر میکنم نه به خود خواهی آقایون!
kamran2007 (سه شنبه 18 خرداد 89), sepanta1990 (جمعه 17 مهر 94)
تشکرشده 1,123 در 399 پست
سلام
اقای kamran 2007
اگه بیشتر درمورد نوشته من فکر میکردین این جواب عجولانه رو نمیدادین
من نگفتم ظاهر برای خانما اصلا مهم نیست.گفتم مهمترین معیار نیست
شما میگین فرد مورد نظر باید حداقلی از جذابیت ظاهری رو داشته باشه.
من خلاف عرض شما نگفتم.من هم با این موافقم که باید طرف مقابل ظاهر خوشایندی براتون داشته باشه
حرفی که زدم شعار نیست
بازم میگم:
نسبت به خانما.برای آقایون ظاهر طرف مقابل مهمتره و از مهمترین معیارهای انتخابشونه
و حنان عزیز
ببین.مسئله شما همونطور که خودت داری میگی فقط ظاهر ایشون نیست.پس بیشتر دقت کن.ما دورادور تا اندازه ای میتونیم شرایطتو درک کنیم.
درضمن.میتونین یکی دو جلسه هم درخواست کنین ایشونو بببینید.اما مجبور نیستین بگین با خانوادهشون بیان و رسمی باشه این امد و رفت ها.میتونین با حضور یکی دو نفر از اعضای خانواده(چون گفتین سنتی هستین) بیرون ایشونو ببینید.باهم قدم بزنین.اگه هم نپسندیدین مجبور نیستین بگین ظاهرش به دلتون ننشسته.درواقع هم تنها دلیلتون این نیست.بگین معیارهای دیگتون باهم جور نیست.نه اینکه ایشون کمبودی دارن.خلاصه اینجور زبون بازیها رو باید مادرتون بلد باشن.
زندگی شوخی نیست که بخاطر رودربایستی کم بذاری از تلاشت.نباید هیچ شانسی رو الکی از دست بدی.
منظورم این نیست که جواب مثبت بدی عزیزم.
سعیتو بکن بیشتر باهاش اشنا بشی تا اگه ردش هم کردی دلیل قانع کننده ای واسه خودت داشته باشی.
![]()
lvlahtab (یکشنبه 02 خرداد 89)
تشکرشده 28 در 15 پست
بنظر من دو سه جلسه ديگه باهاش صحبت كن ببين نظرت عوض ميشه يا نه !!
وقتي به يه نتيجه اي رسيدي و مطمئن شدي كه خوشت نمياد بعد تصميم بگيري اينجوري بعدها پشيمون نميشي
negar20 (یکشنبه 02 خرداد 89)
تشکرشده 476 در 164 پست
حالا به اصرار اونها و مامانم یه بار دیگه میبینمش با خانواده اش ، ولی بعید میدونم نظرم عوض بشه
ممنون![]()
حنان (دوشنبه 03 خرداد 89)
تشکرشده 1,247 در 437 پست
به نظرم تصمیم خوبی گرفتی . شما خیلی جوون هستی و میتونی دهها خواستگار داشته باشی . اون آقا هم میتونه جاهای دیگه بره و با کسی ازدواج کنه که هماهنگی بیشتری باهاش داشته باشه . موفق باشی
تشکرشده 657 در 204 پست
حنان عزیز اگه به دلت ننشسته پاسخ منفی بده چون اگه با این دید ایشونو قبول کنید چون از قبل آمادگی دارید بعدا هم به دنبال عیب های ایشسون هستید و مطمئنا هم پیدا میکنید
نکات مثبت رو هم نبینید چون دلتون باهاتون همراه نیست
بهتر بگی نه
من فکر میکنم شما تو انتخاب وارد باب مقایسه میشی و این انتخاب رو برات سخت میکنه
bloom (سه شنبه 04 خرداد 89)
تشکرشده 190 در 107 پست
سلام عزیزم
زود تصمیم نگیر به نظرم بیشتر بشناسش
من و شوهرم هم همینطور بودیم زمانی که ایشون به من ابراز علاقه کرد راستش اصلا از قیافش خوشم نیومد و با خودم می گفتم عمرا زن این آدم بشم ولی هر چه بیشتر می شناختمش بیشتر بهش علاقه مند شدم و الان با هم ازدواج کردیم و واقعا خوشحالم که تصمیم عجولانه نگرفتم به وجودش افتخار می کنم وباهاش خوشبختم چون واقعا نمیتونی شخصیت و سرشت آدمها رو از قیافه بسنجی. سعی کن نامزد کن بدون اینکه اقوام بفهمن و خوب از همه نظر روش شناخت پیدا کن. به خودش هم بگو که هدف شناخت هست اگر دیدی نیمه گم شدت بله رو بگو تندی که قعطی شوهره![]()
همون شادزی (جمعه 07 خرداد 89)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)