با سلام
خیلی ممنون از اینکه پاسخ دادید. اون قضیه را همون موقع تمام کردم چون با مشورتی که با دکتر داشتم احساس کردم ریسکش زیاده به خصوص اینکه من خارج از کشور هستم و شرایط زندگی اینجا (به لحاظ روحی) به مراتب سخت تر از ایران است.
واقعیت این است که من خودم هم مدت زیادی است متوجه شدم که نباید با مسائل اجتنابی برخورد کنم اما هنوز خیلی موفق نیستم. یکی از دلایلی که من از صحبت اجتناب میکنم شاید به اعتماد به نفسم برمیگرده. یعنی فکر میکنم استدلال هام قوی نیست یا اطلاعاتم کافی نیست !!!
باید بگم من ۲ خصلت اصلی خودم را کمال گرائی و تا حدودی درون گرا بودن میدانم. این کمال گرائی معمولا موجب میشه من از شرایط موجود لذت نبرم و اعتماد به نفسم هم کم میشه. یعنی خیلی ها مثل شما فکر میکنند من آدم موفقی هستم اما خودم چون نگاه کمال گرای دارم راضی نمیشم و میگم نه من باید بهتر از این حرف ها باشم !!! دوست دارم تو جایگاهی باشم که همه قبولم داشته باشند(مثلا از نظر علمی) و رو حرفام حساب کنند.
مساله زود رنجی همیشه گی نیست و خیلی به شرایط روحی بستگی داره. چیزی که تازگی داره برام اتفاق میوفته اینه که بعضی مواقع سر حالم و بعضی وقت ها نه. این یکم نگران کننده است!!!به خصوص این که شدت و تناوبش داره زیاد میشه!
به هر حال هر سه موردی که شما اشاره کردید را قبول دارم. ممنون میشم بهم بگید که چطوری میتونم خودم را اصلاح کنم.
خودم فکر میکنم یکی از زمینه هائی که هنوز خیلی باید در موردش کار کنم نحو ارتباط با دیگرانه. منظورم اینه که خیلی نمیتونم صمیمی بشم (این چیزی که ی مقدار برای ازدواج من را میترسونه). یا خیلی دوست پیدا کنم یا بتونم همکاریم را با افراد مختلف گسترش بدم. البته نه اینکه خیلی شرایط فعلی بد باشه فقط دوست دارم ارتباطاتم خیلی بهتر باشه.
همچنین ممنون میشم اگه بهم کمک کنید چطوری این خصوصیات را در طرف مقابل تشخیص بدم. همونطور که گفتم من الان ایران نیستم و کاری که دارم میکنم اینه که با دختری که از طرفه خانوادم تائید شده است اینترنتی صحبت میکنم تا اگه به توافق رسیدیم شهریور که من ایران هستم با هم بیشتر باشیم (مثلن حدود ۱ ماه) و اگه همه چیز خوب پیش رفت انشالله ازدواج کنیم. بنابرین در حال حاضر شما تنها جائی هستید که میتونم کمک بگیرم.
به هر حال باز هم از شما ممنون هستم و خیلی ممنون میشم اگه شما و دیگر دوستان بهم کمک کنید تا بهتر بتونم این مرحله را پشت سر بگذارم.
شاد باشید
سید








علاقه مندی ها (Bookmarks)