سلام دوستان امروز چند تا سئوال ذهنم رو درگير خودش كرد كه دوست دارم نظر شما رو هم بدونم ، ما آدم ها تو دنیای واقعی چقدر نقاب به چهره می زنیم ؟ چقدر خودمون رو اسیر قید و بندهای اجتماعی می کنیم .... توی زندگی واقعی ، چقدر خودمون هستیم ؟ خود واقعی . بدون هیچ نقابی ... چقدر پیش آمده تو زندگیت ، توی یک جمع دوست داشتنی قرار بگیری که خود خودت باشی ، اون جوری که دلت می خواد ، اون جوری که هستی.... نقش بازی نکنی ... بخندی از ته دل .... با تمام وجودت احساس راحتی کنی و لذت ببری . چرا ما آدم ها خودمون رو اینقدر مقید می کنیم ؟ چرا ازخودمون فاصله میگیریم ؟ تا کی باید برامون مهم باشه قضاوت دیگران ؟ اصلا آيا مقيد بودن خوبه يا نه ؟
خود من تا حالا مواردی بوده که خلاف جهت جریان آب حرکت کردم . شاید ، گهگاهی سد ها رو شکسته باشم ، سنت ها رو ، کاری کردم که عقلم و شعورم تشخیص داده درست ترین کار ممکنه و " بی عیبه "، هر چند از دید عموم اون کار خلاف عرف و قانون پذیرفته شده و نانوشته ی مردم بوده باشه ، البته تو يك مورد هم ضربشو خوردم ولي به هر حال .... امیدوارم تونسته باشم درست منظورم رو برسونم . خواه نا خواه ما مجبوریم کمی هم همسو با عرف عمل کنیم ، نمی شه از کل جامعه و قوانین موجود در اون برید . اما ممکنه تو زندگیت در شرایطی قرار بگیری که بهترین انتخاب برات ، انتخابیست که باعث می شه کمی هم از عرف فاصله بگیری ، باعث می شه خلاف جریان آب شنا کنی ...بارها تو شرایطی قرار گرفتم که قضاوت شدم . اما این قضاوت ها که اکثراً بی مورد و گاهی هم از روی تعصب هست چه اثری در زندگی شخصی شما داره ؟ گرچه تو هم "جزئی " از این " کل " هستی .... عضوی از این جامعه هستی ، اما غیر ممکن هم نیست که تو زندگیت شرایطی پیش بیاد که مجبور باشی کمی دور از عرف عمل کنی .... کاری که در نوع خودش "عیب" محسوب نمی شه ، اما جامعه عادت کرده که مطابق اون قانون نوشته شده ی قبلی عمل کنه ....
به من بگید ، شمایی که همين الان اين نوشته رو می خونین . تو زندگی واقعیت چقدر خودت هستی ؟ حرف و قضاوت دیگران چقدر برات اهمیت داره ؟ مطابق عرف عمل کردن ، چه جایگاهی در زندگیت داره ؟ ترجیح می دی در جهت جریان آب حرکت کنی یا گاهی هم مطابق میلت ، هرچند خلاف جریان آب حرکت کنی ؟ واقعاً دلم می خواد بدونم آدم ها چقدر علاقمند هستند که سد ها رو بشکنند ، نقاب رو بردارند و اونی باشند که دلشون می خواد .... حتی اگرنگران قضاوت شدنید و راحت نیستید نظرواقعیتون رو در اين تاپيك بنويسيد .![]()








پاسخ با نقل قول
علاقه مندی ها (Bookmarks)