به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5

Threaded View

  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 08 دی 91 [ 21:04]
    تاریخ عضویت
    1387-10-14
    نوشته ها
    768
    امتیاز
    18,761
    سطح
    86
    Points: 18,761, Level: 86
    Level completed: 83%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    2,477

    تشکرشده 2,462 در 461 پست

    Rep Power
    94
    Array

    آزادي واقعي !!

    <p align="center">
    <object classid="clsid:6BF52A52-394A-11D3-B153-00C04F79FAA6" id="WindowsMediaPlayer1" width="480" height="40" style="border: 1px dotted #999">
    <param name="URL" value="http://www.safireaseman.com/sounds/musicfa/88_Zensual.mp3">
    <param name="autoStart" value="-1">
    <param name="volume" value="100">
    <param name="rate" value="1">
    <param name="balance" value="0">
    <param name="currentPosition" value="0">
    <param name="defaultFrame" value>
    <param name="playCount" value="1">
    <param name="currentMarker" value="0">
    <param name="invokeURLs" value="-1">
    <param name="baseURL" value>
    <param name="mute" value="0">
    <param name="uiMode" value="full">
    <param name="stretchToFit" value="0">
    <param name="windowlessVideo" value="0">
    <param name="enabled" value="-1">
    <param name="enableContextMenu" value="-1">
    <param name="fullScreen" value="0">
    <param name="SAMIStyle" value>
    <param name="SAMILang" value>
    <param name="SAMIFilename" value>
    <param name="captioningID" value>
    <param name="enableErrorDialogs" value="0">
    </object></font></body>


    راستي چطور مي‌شه آزاد بود و به آزادي دست يافت؟

    آزادي يكي از آرمان‌ها و آرزوهاي بسياري از انسان‌هاست. ما آدم‌ها اصولاً آزادي رو دوست داريم، دوست داريم آزاد باشيم و آزاد زندگي كنيم.

    اما براي اين‌‌كه بتونيم به اين آرزوي آرماني‌مون برسيم بايد راه رسيدن به اون رو پيدا كنيم؛ گام به گام. و براي اين‌‌كه بتونيم راه رو به درستي پيدا كنيم اول بايد كاملاً درست و دقيق بدونيم كه آزادي چيه و كجاست؟


    پس از خودمون بپرسيم آزادي چيه؟



    معمولاً اولين جوابي كه به ذهن مي‌‌رسه اينه كه ما در زندگي آزاد باشيم و بتونيم هر كاري كه خواستيم انجام بديم.

    خُب،‌ فقط قبل از اين كه گام‌هاي رسيدن به اين آزادي رو برداريم ببينيم اگه اين آزادي واقعاً محقق بشه اوضاع و احوال ما چه‌طوري مي‌شه؟



    اگه همه آزاد باشن كه هر كاري دلشون خواست انجام بدن، بعيد نيست كه قبل از اين كه بتونيم آزادي رو مزه مزه كنيم، يكي از كساني كه از ما بدش مي‌ياد يا چندان خوشش نمي‌ياد يا به ما حسودي‌اش مي‌شه دلش بخواد كه بزنه و ما رو بكشه!!! اون وقت راستي راستي كه خيلي بد مي‌شه!

    براي همين هم هست كه بعضي‌ها آزادي آدم رو محدود مي‌كنن! و مي‌گن هر آدمي تا جايي آزاده كه به آزادي ديگران لطمه نزنه. هر چند كه اگه خوب فكر كنيم مي‌بينيم كه با اين تعريف بايد دور اون آزادي‌ آرماني رو به كلي خط بكشيم و فراموشش كنيم! در اين صورت مرزهاي آزادي ما اون قدر محدود مي‌شه كه حتي نمي‌تونيم صداي راديومون رو بلند كنيم، مگه جز اينه كه بلند كردن صداي راديوي ما، يك جورايي يعني محدود كردن آزادي كسي كه اون موقع نمي‌خواد راديو گوش بده؟



    تازه از اين هم كه بگذريم، ‌اگه آدم آزاد باشه كه هر كاري انجام بده، مثلاً آزاد باشه كه مشروبات الكلي و مواد مخدر مصرف كنه، عملاً يعني آزاد بوده تا بدون داشتن دانش كافي از علوم ظاهري و باطني، به جسم و روح خودش صدمه بزنه!(1) در اين صورت آدم بي‌شباهت به بچه‌اي نيست كه آزاد باشه كه هر طرفي خواست بره و كسي مانع از اين نشه كه او از پشت بوم‌ به پايين بيفته! و يا...

    با اين وصف ديگه آزادي چيز چندان مثبت و جالبي به نظر نمي‌رسه، به اين ترتيب آيا عجيب نيست كه در اكثر مكاتب معنوي و الهي يكي از آرمان‌هاي مطرح شده رسيدن به آزادي باشه؟ پس تناقض در كجاست؟



    متفكران با تعمق در موضوع پاسخ رو اين طور مي‌دن كه اون آزادي‌اي كه آرمان مكاتب الهيه، آزادي روح انسانه و نه آزادي نفس او!

    اين كه آدم آزاد باشه كه هر كاري كه دلش (و به بيان درست‌تر نفسش) خواست انجام بده، آزادي نفسه. يعني انسان نفسش رو آزاد بگذاره كه در وجودش فرمانروايي كنه! كه افسار خودش رو بده به دست نفسش! آزادي اون طور كه در ذهن اغلب ما معني شده، چيزي نيست جز به بند و اسارت نفس در اومدن!!! اما آيا آرمان ما واقعاً اينه؟



    اون آزادي آرماني، دقيقاً برعكسه، آزادي حقيقي، آزاد شدن روح انسان از بند نفسشه، راه رسيدن به اون هم دادن افسار نفس به دست روح و كنترل هر چه بيشتر و مهار اونه و نه پرو بال دادن بهش و آزاد رها كردنش! به قول ديوژن:


    "تسلط بر نفس تنها آزادي قابل ذكر است."(2)



    1- تمام احكام و حدود الهي در واقع چيزي نيستند جز راه‌هاي ايمني و سلامتي جسم و روان و روح انسان. حكمت و چرايي بعضي از اين احكام، حتي از طريق علوم ظاهري هم بر انسان آشكار شده.

    2- برگرفته از كتاب گنجينه‌ي ما و شما، ص 30.

  2. 8 کاربر از پست مفید آرمان 26 تشکرکرده اند .

    آرمان 26 (یکشنبه 17 خرداد 88)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. دوري از همسر به طور مقطعي
    توسط ارغوان62 در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: یکشنبه 20 مهر 93, 20:27
  2. ضعف روابط اجتماعي = تنهايي = افسردگي
    توسط m1000 در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: شنبه 06 آبان 91, 22:00
  3. وجه ي اجتماعي شغل
    توسط aramesh_1390 در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: یکشنبه 30 مرداد 90, 17:10
  4. عشق واقعي
    توسط tina_62 در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: پنجشنبه 17 بهمن 87, 13:27
  5. معناي واقعي زندگي
    توسط erfan25 در انجمن تجربه های فردی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: سه شنبه 17 اردیبهشت 87, 12:48

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 03:03 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.