سلام عزیزان
عزیزان من یه خصلتی دارم که نمی تونم بی دلیل چیزی رو قبول کنم حتی اگه رسم باشه، از قدیم بوده باشه و...
مگه اینکه تو دینم باشه یعنی: قرآن و احادیث که در مورد احادیث باید نسبت به صحتش یه ضریب اطمینان خوبی داشته باشم!
حالا به یه نکته ای چندوقته یا شایدم چند مدت یا سال نمی دونم خیلی وقته برخوردم که:
چرا مردا نباید آرایش کنن؟
می دونید من آدم مذهبی هستم و اصلا اهل آرایش نیستم اما، کجای دین گفته مرد نباید آرایش کنه؟ می دونم سوالم مسخرست ولی یکم عمیق تر به قضیه نگاه کنید لطفا!
اگه توجه کنید در بسیاری(اکثر) از موارد زن ها اصلا زیبا نیستن! بلکه زیبا جلوه می کنن با مدل مو، چشم و... همین زلیخا رو تو فیلم حضرت یوسف ع ببینید آرایش باهاش چکار می کنه! مگه چه اشکالی داره مرد زیبا باشه؟ چروکاشو زیر ... محو کنه؟ چشاشو، مژه هاشو، رنگ پوستشو، (ببخشید) لبشو، و... زیبا کنه؟ مگه زیبایی چیه؟ خداییش خودتون (خانوما) قضاوت کنید یه روز مثه مردا بیاید بیرون چند درصدتون از مردا زیباترین؟
می ذونید شاید بگید خصلت زنا همینه مثل اون دختر شش هفت ساله که میره خودشو با وسایل آرایش سرگرم می کنه یا خلت مردا همینه مثل پسر بچه هایی که میرن تنفگ بازی، دعوا و...
اما من میگم ما خودمون اینا رو ایجاد کردیم چرا؟
خب معلومه وقتی یه دختر مادرشو می بینه که آرایش می کنه اونم به طرفش میره و طی سال ها با تمام وجودش فکر می کنه آرایش کردن جزوی از وجودشه! و پسر هم وقتی مدام میشنوه: تو مردی، تو قویی، تو رئیس و بزرگ خونواده ای مثل بابات! و زمانی که براش اسباب بازی یگیرن میرن جلوی تفنگا یا ماشینا اون پسر هم طی سال ها فکر می کنه که مرد یعنی این!
غیر از اینه؟
حالا به من بگید چرا ما نباید زیبا باشیم و آرایش کنیم؟
موفق و شاد باشید.
یاعلی