به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: استخاره و نقشش در زندگی ، ازدواج و ....، چقدر است؟

رأی دهندگان
17. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • استخاره مورد قبول است ؟

    2 11.76%
  • استخاره مورد قبول نیست؟

    3 17.65%
  • استخاره در شرایط خاص مورد قبول است

    12 70.59%
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 18

Threaded View

  1. #11
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 22 مرداد 87 [ 12:43]
    تاریخ عضویت
    1386-11-24
    نوشته ها
    16
    امتیاز
    3,833
    سطح
    39
    Points: 3,833, Level: 39
    Level completed: 22%, Points required for next Level: 117
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    9

    تشکرشده 10 در 5 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: استخاره و نقشش در زندگی ، ازدواج و ....،

    سلام دوستان
    با توجه به تجربه تلخی که اخیراً داشتم، می تونم بگم که الان استخاره به خصوص در امر ازدواج تبدیل شده به عنوان عذری موجه برای پشیمانی یکی از طرفین وقتی که دلیل منطقی دیگه ای در دست ندارند و متأسفانه در این تجربه ای که من داشتم به قدری ناشیانه و نابجا از اون استفاده شد که تقریبا اعتماد من رو از همه چیز و همه کس سلب کرد.

    اینکه استخاره و نقش خوب یا بد اومدن اون چقدر میتونه در تصمیم گیریهای ما تاثیر داشته باشه امریه که به خود ما برمی گرده....که چقدر به اون اعتقاد داریم....به شرط اینکه بدونیم کی و کجا ازش استفاده کنیم.

    مثلاً حالت زیر رو در نظر بگیرید: خانواده ای دختری رو برای پسرشون در نظر میگیرن و همه جوانب رو می سنجن و تحقیقات لازم رو می کنن ، ولی باز هم مردد هستن و شک دارن که آیا این دختر اصلاً مناسب اونها هست یانه؟ خوب اینجا اگه اونا واقعاً اعتقاد دارن و فکر میکنن تنها استخارست که می تونه دلشونو آروم کنه و شک و تردیدشونو از بین ببره می تونن همون اول کار قبل از اینکه اصلاً موضوع رو با خانواده دختر مطرح کنن، استخاره کنن و براساس نتیجه استخاره ، تصمیم خودشونو بگیرن که آیا اصلاً چنین چیزی رو مطرح کنن یا نه! در این حالت، بد یا خوب اومدن استخاره فقط راه اونا رو مشخص می کنه ، که سراغ این دختر برن یا منصرف بشن! به اینکه تصمیم گیری براین اساس درسته یا نه کاری نداریم، این امریه که به خودشون و اعتقادشون برمی گرده.. شاید خیلی هم خوب باشه.... به هرحال آدم در اخذ تصمیمات مهم زندگی باید با اطمینان کامل وخالی از شک وتردید باشه و اگه ایمان و اعتقاد آدم به گونه ای باشه که بعد از همه سبک- سنگین کردنها و تحقیقات لازم، استخاره بتونه جهتش رو مشخص کنه ، چه اشکالی نداره....منتها همون طور که قبلاً گفتم این کار رو موقعی باید انجام بدن که هنوز چیزی رو مطرح نکردن و مسأله فقط مربوط به خودشون میشه!

    اما وقتی که همین استخاره رو بیان موقعی انجام بدن که نه تنها موضوع خواستگاری مطرح شده، بلکه پسرشون مدت نسبتا ً طولانی با دختر مورد نظر صحبت کرده و جوری خودش رو علاقه مند نشون داده که انگار همه فکراشوکرده و این طور وانمود کرده که هم خودش و هم خانوادش صد درصد راضی به این جریانند به طوری که دختر هم ناخواسته احساساتش درگیر شده- وبعد درست دراین موقع میان میگن چون استخارمون بد اومده، پشیمون شدیم.
    به نظر شما استخاره در اینجا چه معنی میتونه داشته باشه- و آیا اصلاً استخاره در این هنگام نتیجه ای داره به جز شکستن یه دل و زخمی کردن یه روح و ایجاد کینه ای که به این آسونیها فراموش نمیشه! اصلا درسته که بیان و احساسات یک نفرو اینجوری به بازی بگیرن و بعد بگن استخاره ما خوب نیومد! البته اگر اصلاً استخاره ای در کار باشه و از اون به عنوان ابزاری برای پوشاندن بی منطقی و دم دمی مزاج بودن خودشون استفاده نکرده باشند!

    این ماجرایی بود که عیناً برای من پیش اومد وراست یا دروغ، استخاره شد دلیل شکستن خیلی از امیدها-باورها و حرمت ها. در مورد ماجرای خودم، هنوز هم نمیدونم واقعاً استخاره حقیقت داشت یا فقط بهونه بود- اما از اونجایی که ممکنه مشابه این ماجرا باز هم برای اشخاص دیگه پیش بیاد، از همه کسانی که این مطلبو میخونن تقاضا دارم اگه واقعاً به استخاره قبل از ازدواج اعتقاد دارند اونو درست و به موقع و قبل از آشنایی و درگیرکردن احساسات یه فرد دیگه انجام بدن و اجازه ندن که به خاطر همچین عقایدی، دل و روح یه نفر ، این طور زخمی بشه....

  2. 3 کاربر از پست مفید paniz تشکرکرده اند .

    paniz (یکشنبه 21 آبان 91)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. داستان غم زندگیه من
    توسط پدربزرگ در انجمن تجربه های فردی
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: جمعه 23 تیر 91, 11:05
  2. داستان زندگی کارافرین برتر کشور..احد عظیم زاده
    توسط بهار.زندگی در انجمن تجربه های فردی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: سه شنبه 13 تیر 91, 14:49
  3. شرکت در ازمون های استخدامی
    توسط agirl در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: دوشنبه 22 خرداد 91, 20:41
  4. نقش ورزش در کاهش استرس(مدیریت استرس)
    توسط keyvan در انجمن تاثیر متقابل ورزش و روان
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: جمعه 21 فروردین 88, 10:57
  5. داستانی از عشق (داستان کوتاه)
    توسط هوشیار در انجمن سرگرمی و تفریح
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: سه شنبه 19 شهریور 87, 17:12

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 02:53 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.