نقل قول نوشته اصلی توسط مردمک
سلام دوستان
اینکه واقعا تو ایران این موضوع معضل شده شکی نیست ولی واقعا راه چاره چیست؟ تقوا ؟! صیغه؟! روابط پنهانی؟!
با اینکه به شخصه معتقد به دین و اخلاقیات مذهبی هستم ولی چرا تا بحث این موضوع به میان می آید همه شعار تقوا را پیشه کنید سر می دهند مگر نه اینکه احکام ثانویه با توجه به شرایط حال قابل تغییرند ولی چرا راه حل این مشکل از ابتدا تا کنون فقط تقوا بوده و بس. همه ما به این موضوع و شرایط واقفیم و آنرا پذیرفته ایم و با وجود افکار و عقاید دینیمان راهی بجز قبول آن نداریم پس تنها راه حل ممکن به دست خود ما جوانان میباشد و آن پایین آوردن توقعات خویش در امد خطیر ازدواج میباشد . بیایید زندگی را آسان ببینیم بیایید به حداقل ها راضی باشیم .

من از همنوعان خودم ، دختران جوان ایرانی مگر نه اینکه ما با شنیدن پیشنهاد صیغه ؛ رابطه پنهانی و تمام مسائل غیر اخلاقی مخالفیم که البته ناشی از نجابت ماست پس چرا اگر جوانی به خاستگاریمان آمد با گذاشتن شرط و شروط های عجیب و غریب آن جوان را تا ابد از ازدواج و خواستگاری رفتن پشیمان میکنیم.
عزیزان راه حل این مشکل دست خود ماست . اینکه آقایون با شهامت تر و خانمها کم توقع تر شوند.
به امید خوشبختی تمامی جوانان این مرزوبوم



جواب خیلی خوبی بود .