به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 46

Threaded View

  1. #17
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط ammin نمایش پست ها
    حالا منظور از این مثال این بود که تقریبا مشابه این وضعیت در سطوح بالای معنوی ممکنه تکرار بشه. اما هر چه تعداد اعمال خوب بیشتر بشه، اونوقت مرز تشخیص خوب و بد نازک تر میشه. مثلا در مثال قبلی تشخیص خوبی نماز بر مجلس گناه خیلی سخت نیست. اما وقتی فرد نماز میخونه، روزه میگیره، و تعداد قید وبندهای اعتقادیش بیشتر میشه. یه جایی باید مثلا بین سرگرمی ضعیف مثل وقت تلف کردن های بیهوده شوخی های زیاد و حرفای بیهوده، آهنگهایی که شاید جامعه اونها رو بد ندونه و مسیر بالاتر سر دو راهی قرار میگیره. اینجا هم مشابه وضعیت فردی که نماز نمیخوند ممکنه ابتدا با تجربه حسی دو انتخاب به نتیجه برسه کدوم بهتر بود. و هی این چرخه تکرار بشه تا زمانی که عقلا به یقین برسه مثلا خوندن یک کتاب، یا حتی فقط پرهیز از حرفهای بیهوده، باعث میشه حال خوب بهتری بهش دست بده، اونوقت به یقین میرسه. حالا بدون داشتن حس معنوی بالاتر طی این دو راهی ها تصمیم به انتخاب عقلانی میگیره و نتیجه ش رو میبینه.در سطوح خیلی بالا مثلا کسی مثل علامه طباطبایی با توجه به توصیه استاد خودش که در حین انجام نماز اگر صورت بهشتی دیدید توجه نکنید، حین خوندن ذکر، حوریه بهشتی از چپ و راست او وارد میشه و ایشان توجه نمیکنه اون حوریه هم رنجور میشه. اگه توجه میکرد گناهی انجام نداده بود اما عمل بالاتر رو انتخاب میکنه.

    پ.ن: البته قصد مقایسه عمل اولیا الله با اعمال خودمون رو نداشتم. همچنین در جایگاهی نیستم و قصد توصیه والایی در حد عمل علامه طباطبایی رو ندارم فقط قصدم روشن کردن نکته ای بود که ممکنه در حد مومن عادی برای انسان رخ بده و مسیر بهتر رو انتخاب کنه.چقد طولانی شد
    مبتنی بر قرآن و نگاه توحیدی اشکالی در این نگرش می بینم اما هرچه کردم نتونستم سهل و ممتنع و بدور از تفصیل بیانش کنم، تلاشم اینه بتونم ساده و روان و مختصر و مفید به بیان درش بیارم





  2. 3 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    ammin (جمعه 18 خرداد 03), paiize (جمعه 18 خرداد 03), باغبان (یکشنبه 20 خرداد 03)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 17:40 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.