به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 30

Threaded View

  1. #12
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 خرداد 05 [ 19:34]
    تاریخ عضویت
    1398-1-10
    نوشته ها
    813
    امتیاز
    25,716
    سطح
    96
    Points: 25,716, Level: 96
    Level completed: 37%, Points required for next Level: 634
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,748

    تشکرشده 1,848 در 755 پست

    Rep Power
    181
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط دل آرام من نمایش پست ها

    از متن بالاي شما چند مورد برام مبهمه لطف مي كنيد بيشتر برام توضيح بديد :
    منظوتون از تفكر در مورد ازدواج به روش ذيل چي بود؟
    بخش رفتارها را خيلي نميتونم در مثالهاي مختلف ديگر پيدا كنم .
    و اينكه چطور ميتونم براي خودم به غير از حذف گوشي در اين راه دست انداز ايجاد كنم?
    سلام، مطالعه و تفکر در داستان حضرت یوسف ع، خیلی براتون می تونه مفید باشه، در پایان مختصری می نویسم.

    منظورم این هست که ما آدم ها تا ابد، خودمون تنها هستیم، حتی زمانی که انسان نزد خداوند در روز عز در جواب الست بربکم، گفت "بله" و در نهایت این زندگی نیز به تنهایی در قبر گذاشته میشه و در آخرت هم به تنهایی محشور خواهد شد.

    در این بین خداوند برای انسان در این دنیا، همسر، فرزند، خانواده، دوست ، همکار و غیره قرار داده. یعنی یک انسان تک و تنها که به اندازه لازم نه بیشتر می تونه از امکانات این دنیا بهره مند بشه.

    ازدواج هم همین هست، یک امکان زمینی برای انسان که بتونه از یکسری چیزها بهره مند بشه ( البتهبرای بعضی هم به حکمت خدا از یک سری چیز ها ممکنه محروم بشه) ازدواج یک هدف زمینی و موقتی هست و رشد و تعالی انسانی و لقا خداوند یک هدف اخروی و پایدار.

    حالا ما باید باهوش باشیم و به هدف قوی تر و پر امتیاز تر بیاندیشیم.

    تمرکز بر روی ازدواج که یک هدف ناپایدار هست ما رو در حالت سکون نگه میداره. از طرف دیگر قابل اتکا نیست. مثال:

    یک نفر هدفش خرید ماشین شاسی بلند هست، شب و روز بهش فکر میکنه و روش تمرکز می کنه، بالاخره بهش میرسه، ولی تو روز اول یک تصادف سخت می کنه و ماشین نابود میشه،

    حالا طرف زندگی اشت نابود میشه، احتمالا شنیدین که میگن ( بدبخت شدم رفت، به خاک سیاه نشستم و ........) مشکل کجاست ؟ چون بر روی یه هدف سست تکیه کرده بود با نابودی هدفش خودشم نابود شد، تازه زندگی قبل خرید ماشینش هم که نابود شده بود اینقدر متمرکز رو خرید ماشین بود.

    ما بهتره بر روی هدفی تمرکز کنیم و به بیان بهتر وابسته به چیزی باشیم که نابود نشدنی باشه، یعنی " خدا ". چه ماشین شاسی بلند داشته باشیم یا نه، چه ازدواج کنیم یا نه، باید هدفمون خدا باشد.

    تمرکز زدایی از ازدواج یعنی همینا، ازدواج خوبه، ولی همه چیز نیست، اگر محقق شد، که میگیم خدا رو شکر، اگر هم نشد، میگیم خدایا راضیم به رضایت و بازم شکر.

  2. 3 کاربر از پست مفید Mvaz تشکرکرده اند .

    دل آرام من (دوشنبه 26 اسفند 98), ستاره آشنا (دوشنبه 04 فروردین 99)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 10:27 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.