به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

Threaded View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 17 آبان 98 [ 01:28]
    تاریخ عضویت
    1398-8-07
    نوشته ها
    7
    امتیاز
    133
    سطح
    2
    Points: 133, Level: 2
    Level completed: 66%, Points required for next Level: 17
    Overall activity: 22.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class7 days registered100 Experience Points
    تشکرها
    1

    تشکرشده 7 در 6 پست

    Rep Power
    0
    Array

    6 آیا درمانی برای تفکر "یا همه یا هیچ" وجود دارد؟

    سلام
    دوستان من یک مشکلی دارم. تفکر 0و1 دارم. یعنی یا همه چیز یا هیچ چیز. مثلا میرم یه وسیله بخرم، همه چیزش خوبه فقط 1 ایراد داره و به همین خاطر بیخیالش میشم.یا میرم خونه بخرم همه چیزش خوبه ولی جای پارکینگش خوب نیست پس بیخیالش میشم. قبلا موقع مدرسه میدونستم اگر برم امتحان بدم فرضا 15-16 میشم ولی من میخواستم معدلم بالای 19 بشه پس غیبت میکردم تا در امتحان بعدی جبران کنم. حتی توی پیدا کردن دختر واسه ازدواج هم این مشکل رو داشتم و خیلی مورد های خوب رو بخاطر ایرادات جزیی بیخیال شدم. یا از همه ی اینها بدتر اینکه من شغلم بورس هست. بعد فرضا یه سهمی میخرم که با 10 میلیون سود بفروشم. این سهم تا 8 میلیون سود میشه و من همچنان منتظرم بشه 10 تومن سود و نمیفروشم. اما جهت بازار عوض میشه و من اخرش با مثلا 20 میلیون ضرر مجبور میشم بفروشم! ولی انگار مغز من حاضر هست 20 میلیون ضرر کنه ولی به جای 10 میلیون 8 میلیون سود نکنه!!!
    خلاصه خودم از این تفکر ضربات زیادی توی زندگیم خوردم و کاملا بر اشتباه بودنش آگاهی دارم. پس دنبال توضیح بیشتر و یا واکاوی ایراداتش نیستم. فقط دنبال اینم ببینم کسی تجربه ی مشترکی داشته و تونسته خودش رو درمان کنه؟
    و یا کسی اینجا رشته روانشناسی خونده که بدونه اسم این مشکل دقیقا چیه و چه کتاب یا مقاله ای رو میشه درباره اش خوند که راه های عملی و تمرین های عملی برای عوض کردنش داشته باشه؟ اصلا عوض شدنی هست چنین فردی؟


    من فکر کنم این یکجور کمالگرایی مطلق و بی منطق هست که توی دنیای واقعی امکان براورده شدنش تقریبا صفر هست. پس چنین فردی همیشه موقعیت هاشو از دست میده. و این خیلی بد هست و شدیدا دنبال راه حل درمانش میگردم.

  2. کاربر روبرو از پست مفید rezaeee تشکرکرده است .

    m.varna (سه شنبه 26 آذر 98)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:51 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.