به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 15

Threaded View

  1. #1
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 05 آبان 04 [ 19:04]
    تاریخ عضویت
    1391-12-24
    نوشته ها
    1,691
    امتیاز
    45,402
    سطح
    100
    Points: 45,402, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassVeteranOverdrive25000 Experience Points
    تشکرها
    6,934

    تشکرشده 6,911 در 1,649 پست

    Rep Power
    350
    Array

    تعهدات مالی خانم ها در خانواده

    سلام دوستان، امیدوارم حالتون خوب باشه

    من یه مشکلی دارم. مشکلی که در حیطه ریشه و فرهنگ خودم نه تنها مشکل نیست، بلکه عکسش مشکله. اما شاید فرهنگم نیاز به بروزرسانی داره، چون امروزه بین خونواده های جوان، عکسش طبیعی تره.

    مثلا آویژه که یه زندگی طبیعیِ امروزی داره، خیلی راحت در مورد تعهدات مالی خانم ها صحبت می کنه:

    نقل قول نوشته اصلی توسط آویژه نمایش پست ها
    ... مثلا شاید کم کردن تعهدات مالی‌ت پیشنهاد بدی نباشه، ...
    چیزی که اساسا برای من قابل درک نیست.

    و نمی تونم "تعهد" مالی ای برای خودم متصور باشم. فقط می تونم "کمک" کنم، اونم در صورتیکه برای طرفم هیچ گونه انتظاری ایجاد نشه و خیالم راحت باشه که فهمیده من کمکش کردم.

    اونقدر از تعهد مالی بدم میاد که هرجا کمک مالی ای به همسرم کردم، یا کلا اجازه ندادم اون متوجه بشه، یا وانمود کردم که از سمت خونوادم بوده. یا کاری کردم فکر کنه کاری رو با پولی که خودش بهم داده انجام دادم.

    الان درآمد من کمه و همسرم از بیشترش اطلاع نداره. طوریکه یکبار توی شرایطی گفتم منم می تونم کمک کنم، گفت شما مخارج خودت رو تامین کنی هنر کردی.

    درست نمی دونم اگه من درآمد خوبی داشته باشم، چه نوع انتظاراتی ممکنه ازم داشته باشه. قبلا که گفته بود هیچ انتظاری نداره.

    ولی بصورت کلی باید این مسئله رو برای خودم حل کنم. چون حتی الان که مخارج شخصی خودم رو می تونم تامین کنم، حس بدی دارم که همسرم در این مورد احساس مسئولیت نمی کنه. اون باید در حد توانش خریدهای شخصی من رو انجام بده که حسم در تعادل باشه.

    در واقع مسئله ی من اصلا مسئله ی پول نیست. مسئله حسیه که بعنوان یک زن دارم. و ریشه در فرهنگم داره.

    من ترجیح می دم چند برابرِ هزینه های شخصیم رو به عناوین و صورت های دیگه توی این خونه بیارم، اما همسرم حس کنه که هزینه های شخصیم باید توسط اون تامین بشه، حتی اگه عملا نتونه اینکارو انجام بده. و ظاهرا این یه چیز غیرطبیعی و عجیبی در منه؛ یه جور عدم یکپارچگی که باید اصلاحش کنم.

    خصوصا مشکل من در صورتی تشدید می شه که یه خانم تعهد مالی داشته باشه، اما یه مرد تعهدی در قبال کارهای خونه نداشته باشه. در واقع فکر می کنم اگه یه خانم اکثر کارهای خونه رو انجام بده، دیگه نه تنها تعهد مالی ای نداره، بلکه از درآمد همسرش هم سهم داره.

    البته واقعیتش رو بخواید، اعتقاد قلبی من اینه که یه خانم اگه هیچ کاری هم نکنه، باید توسط همسرش از هر نظر تامین بشه. و اگه اون مرد نتونه مسئولیت های خودش رو انجام بده، باید این رو بدونه که توانایی انجام مسئولیتش رو نداشته. و اگه یه خانم مسئولیتی در قبال کارهای خونه یا هر چیز دیگه ای به عهده می گیره، باید فهمیده بشه که داره اونکار رو از سر محبت انجام می ده، و مسئولیتیه که خودش برای خودش تعریف کرده، نه چیزیکه بر عهده ش بوده باشه.

    ممنون می شم در این مورد به یکپارچگی فکری و روانی من کمک کنید.

    هر اتفاق بدی، یه اتفاق خوبه...


    ویرایش توسط میشل : پنجشنبه 06 تیر 98 در ساعت 11:40

  2. 4 کاربر از پست مفید میشل تشکرکرده اند .

    فرشته اردیبهشت (پنجشنبه 06 تیر 98), نیکیا (پنجشنبه 06 تیر 98), آویژه (پنجشنبه 06 تیر 98), الهه زیبایی ها (شنبه 08 تیر 98)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 22:24 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.