سلام
یارمهربان تاپیک خوبیه
بااجازت یه مطلب خوبی در مورد دعا یاد گرفتم که شاید اینجا جای خوبی باشه به شتراک بزارم ،هرچند لایق نیستم و الهی عالم به عمل باشم ،ممنون.
امسال فهمیدم اصلا مومن نبودم ، تازه حسابی جاده خاکی بودم و غافل
تازه فهمیدم ما عذاداری میکنیم واسه حاجتهامون ، هر کی حاجتش بیشتره ،بیشتر گریه میکنه ،
ما نمیریم پابوس امام رضا ، انگار میریم حاجت بگیریم ، گاهی اگر حاجت نگیریم شرط هم میزاریم و طلبکار میشیم .
شب قدر خیلی حواسمون هست که حاجتی از قلم نیوافته ، انگار کیسمونو آوردیم و اومدیم جمع کنیم فقط ، جمع کنیم واسه این دنیا تازه همون بخشش و العفو هم میگیم که بخشیده شیم تا گناهمون جلوی اجابت دعامونو نگیره یا از ترس جهنم
بیایید امسال فقط از خدا کمک بخواهیم که موثر باشیم ، که ما هم کمک کنیم ،
با خوب بودن ، رضایت از رضای خدا ، به دردها و غصه های امام زمان فکر کنیم ، واقعا او از خدا چی میخاد ...
به نرگس کلباسی و همتش که فکر میکنم ، به اون روحانی که پولدار نبود ولی در حد خودش همت کرد، رفت و با فعالیتهای مفیدش توی یه مسجد غیرفعال تونست تمام جوانها و نوجوانا و زنها و مردهای اون شهرستانو بکشه مسجد و چقد به رشد تحصیلی و معنوی و روابط خانوادگی اونها کمک کرد ،
و به امثال اینها که با دست خالی چه کارهای بزرگی میکنن ....
مگه انسان جز انسانیت باید کنه ، که ما فکر میکنیم هنر کردیم که چندتا گناه نکردیم، پس مسئولیت انسانی و دینیمون چی ?
مگر جز اینه که جهاد هم از واجباته ، چرا فکر میکنیم هنر کردیم اگر توی کار و پستی که داریم کم فروشی نمیکنیم و کارمونو درست انجام میدیم ،
اون خبرنگاری که فقط خبرشو مینویسه و تحویل خبرگزاری میده هنر نکرده ، فقط کارشو درست انجام داده ،لقمه حروم درنیاورده ،
اما اون خبرنگارو یادتونه که جلوی لنز دوربینهای زنده و غیر زنده نتونست فقط دروغهای آقای جورج بوش رو بنویسه و تحویل بده ، نتونست سکوت کنه ، کفشش رو درآورد و پرت کرد سمت او، تا اندازه دروغها و پستی اونو نشون بده، این جهاده ...
کاش خدارو دوست داشته باشیم برای خودش نه اجابت دعامون ، مثل معشوقی که فقط میخاد به عشقش محبت و توجه کنه ، هر بار که میره ببیندش دقت میکنه اون چی میخاد همونطوری باشه ، نمیره هرروز از معشوقش رزق و سلامتی و خونه و کار و ... بخاد
شهید چمران : ما شیعه آن حضرت علی هستیم که حاجت میده کاش شیعه دردهای علی ع باشیم .
برگرفته از سخنرانی اساتید بزرگوار قمشه ای ،فاطمی نیا ، چیت چیان و قرائتی .








پاسخ با نقل قول

علاقه مندی ها (Bookmarks)