به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 19

Threaded View

  1. #9
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 03 تیر 95 [ 22:48]
    تاریخ عضویت
    1395-3-25
    نوشته ها
    8
    امتیاز
    90
    سطح
    1
    Points: 90, Level: 1
    Level completed: 80%, Points required for next Level: 10
    Overall activity: 28.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class7 days registered
    تشکرها
    0
    تشکرشده 1 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط alireza198 نمایش پست ها
    سلام
    به نظر من اصلی ترین دلیل این مشکل نداشتن اعتماد به نفس هست که سعی داری خودت رو به دیگران ثابت کنی و از،این ظریق اعتماد به نفست رو بالا ببری
    به جای این کارها خودت باید خودت رو قبول داشته باشی و به دنبال کشف ارزش هایی که داری بگردی نه دیگران
    بعضی وقت ها چهره ی زیبا و موقعیت مناسب باعث ایجاد تکبر در قلب انسان میشه که خیلی بده
    خوندن این دوتا حدیث هم خالی از لطف نیست
    امام على عليه السلام :
    اَلحِرصُ وَالكِبرُ وَالحَسَدُ دَواعٍ إِلَى التَّقَحُّمِ فِى الذُّنوبِ؛
    حرص و تكبّر و حسادت، انگيزه هاى فرورفتن در گناهانند.
    نهج البلاغه(صبحی صالح)،ص541 ،حكمت 371

    حدیث (4) امام صادق عليه السلام :
    ما مِن أَحَدٍ يَتيهُ إِلاّ مِن ذِلَّةٍ يَجِدُها فى نَفسِهِ؛
    هيچ كس نيست كه تكبّر ورزد، مگر بر اثر خوارى و حقارتى است كه در خود مى بيند.
    الكافى(ط-الاسلامیه)، ج2، ص312
    چقدر اين دو حديث مفهوم عميق و زيبايي دارند، ولي واقعا من تكبر ندارم بلكه برعكس....
    خوب بخاطر اينكه هميشه مورد توجه و تعريف بودم ، ميدونم كه خدا بهم لطف كرده و اين نعمت زيبايي رو داده، ولي به شدت پريشان و مضطرب ميشم از اينكه احساس كنم كسي اين زيبايي رو نميبينه! حقيقت اينه كه من هيچوقت اعتمادبنفس كافي نداشتم، مثلا هيچوقت اتفاق نيوفته كه در دانشگاه داوطلبانه كنفرانس ارائه بدم و سخنراني كنم، هميشه غبطه ميخوردم كه چطور دوستهام با اعتمادبنفس و راحت ارائه ميدهند ولي من با اينكه شاگرد زرنگ كلاسم تا مجبور نباشم در اين نوع فعاليتها مشاركت نميكنم!
    هميشه داشته هام برام خيلي ارزشمند نيستند، شبانه روز تلاش ميكنم كه يه كاري رو انجام بدم( مثلا چاپ يه مقاله) ولي وقتي به خواسته ام ميرسم ،ازش لذت نميبرم و حتي به خودم افتخار نميكنم كه اونهمه تلاشم نتيجه بخش بوده!
    پوسته ظاهري زندگي من عاليه، ولي درونش پر از اين حسهاي بد و ناجوره كه همه زندگيم رو تحت تاثير قرار ميده.

  2. کاربر روبرو از پست مفید الناز1367 تشکرکرده است .

    alireza198 (دوشنبه 31 خرداد 95)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 03:34 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.