تب را در كودكان كم سن و سال، نبايد ناچيز شمرد. زمانى كه كودك شما احساس گرما مى‌كند و يا به نظر مى‌رسد دماى بدنش پائين آمده است، بايد دماى بدن وى را اندازه بگيريد.
گرچه اين كار، ساده است اما اگر براى اولين بار آن را انجام مى‌دهيد، ممكن است با سوالاتى ذهن‌تان را مشغول کند: از چه نوع دماسنجى بايد استفاده كنيم؟ آيا بايد دماى بدن يك كودك زير دو سال را با همان روشى اندازه گرفت كه دماى بدن كودك پنج ساله را اندازه مى گيريم؟

در دوران کودکی‌خودتان والدين شما احتمالاً دماى بدن‌تان را با يك دماسنج شيشه اى - يك لوله باريك داراى يك نوك ظريف گرد كه حاوى جيوه است - اندازه مى‌گرفته‌اند.

دماسنج هاى شيشه اى امروزه به كار نمى‌روند، چرا كه جيوه درون آنها خطراتى براى سلامتى و محيط دارد. آكادمى طب اطفال آمريكا از سال 2001 استفاده از دماسنج‌هاى شيشه‌اى را ممنوع اعلام كرده است.

اما هنوز بسيارى انواع دماسنج وجود دارند كه مى‌توانيد از ميان آنها انتخاب كنيد. كاربرد دماسنج‌هاى جديد، آسان‌تر بوده و خواندن آنها نيز از دماسنج‌هاى شيشه‌اى راحت‌تر است.

و مهم‌تر این که نتيجه را به سرعت به شما نشان مى‌دهد.