سلام ناهید جونم.
واقعیتش در این مورد اصلا نمیشه پیشبینی دقیق کرد.
ولی چون دارن ساختار سیستم آموزشی رو تغییر میدن، اینطور که ما شنیدیم شدیدا برای دبستان کمبود نیرو دارن. مثلا گفتن ممکنه حتی ما رو قبل گرفتن لیسانسمون با فوق دیپلم بفرستن سر کلاس به عنوان معلم یار، و لیسانسمون رو همینطور که داریم تدریس میکنیم بگیریم.
البته بستگی به شهرتون و سیاست های آموزش و پرورش استانتون هم داره. مثلاً ما خودمون تو کل استان تو دوران دبیرستان کمبود دبیر درسای تخصصی تجربی و ریاضی داشتیم، ولی نمیدونم آقایون چی فکر میکردن که تو دوران انتخاب رشته خود من، درکل شاید هفت نفر گرفتن برای این درسا، که فقط 2تاشون خانم بودن. برعکس، دبیرای درسایی مثل ادبیات و ... و مشاورهامون اینقد زیاد بودن که ساعت هاشون کامل نمیشد، اونوقت بیستا بیستا مشاور و دبیر ادبیات و الهیات و... میگرفتن!
خلاصه اینکه احتمال اینکه دبیری بزنن، به نظر من خیلی کمه. (حداقل برای استان ما) ولی علوم تربیتی، شاخه آموزش پیش دبستانی و دبستان رو به احتمال خیلی زیاد بزنن، حالا شاید کمتر به نسبت پارسال، ولی یه تعداد میگیرن. چون که گفتم، بخاطر تغییراتی که دارن میدن نیرو نیاز دارن. حالا یه نگاهی به دفترچه سالهای قبل بنداز، اگه استانتون دراین مورد دست و دل باز بوده و زیاد دانشجو گرفته، به احتمال خیلی زیاد سال دیگه هم میگیره.
به نظر من شما که دیپلم انسانی هستی شانست نسبت به تجربیا و ریاضیا برای دانشگاه فرهنگیان خیلی بیشتره. کنکور زبان هم امتحان بده، که اگه دبیری زبان هم زدن بتونی ثبت نام کنی.
ولی اول فکراتو کامل بکن و مطمئن شو که میخوای ریسک کنی یانه. از اول شروع کردن هم سختیای خودشو داره ها. اراده خیلی قوی هم میخواد.
خیلی ببخشید که دیر جواب دادم.
موفق باشی.
- - - Updated - - -
سلام ناهید جونم.
واقعیتش در این مورد اصلا نمیشه پیشبینی دقیق کرد.
ولی چون دارن ساختار سیستم آموزشی رو تغییر میدن، اینطور که ما شنیدیم شدیدا برای دبستان کمبود نیرو دارن. مثلا گفتن ممکنه حتی ما رو قبل گرفتن لیسانسمون با فوق دیپلم بفرستن سر کلاس به عنوان معلم یار، و لیسانسمون رو همینطور که داریم تدریس میکنیم بگیریم.
البته بستگی به شهرتون و سیاست های آموزش و پرورش استانتون هم داره. مثلاً ما خودمون تو کل استان تو دوران دبیرستان کمبود دبیر درسای تخصصی تجربی و ریاضی داشتیم، ولی نمیدونم آقایون چی فکر میکردن که تو دوران انتخاب رشته خود من، درکل شاید هفت نفر گرفتن برای این درسا، که فقط 2تاشون خانم بودن. برعکس، دبیرای درسایی مثل ادبیات و ... و مشاورهامون اینقد زیاد بودن که ساعت هاشون کامل نمیشد، اونوقت بیستا بیستا مشاور و دبیر ادبیات و الهیات و... میگرفتن!
خلاصه اینکه احتمال اینکه دبیری بزنن، به نظر من خیلی کمه. (حداقل برای استان ما) ولی علوم تربیتی، شاخه آموزش پیش دبستانی و دبستان رو به احتمال خیلی زیاد بزنن، حالا شاید کمتر به نسبت پارسال، ولی یه تعداد میگیرن. چون که گفتم، بخاطر تغییراتی که دارن میدن نیرو نیاز دارن. حالا یه نگاهی به دفترچه سالهای قبل بنداز، اگه استانتون دراین مورد دست و دل باز بوده و زیاد دانشجو گرفته، به احتمال خیلی زیاد سال دیگه هم میگیره.
به نظر من شما که دیپلم انسانی هستی شانست نسبت به تجربیا و ریاضیا برای دانشگاه فرهنگیان خیلی بیشتره. کنکور زبان هم امتحان بده، که اگه دبیری زبان هم زدن بتونی ثبت نام کنی.
ولی اول فکراتو کامل بکن و مطمئن شو که میخوای ریسک کنی یانه. از اول شروع کردن هم سختیای خودشو داره ها. اراده خیلی قوی هم میخواد.
خیلی ببخشید که دیر جواب دادم.
موفق باشی.![]()









علاقه مندی ها (Bookmarks)