به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 62

Threaded View

  1. #10
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 02 تیر 05 [ 00:03]
    تاریخ عضویت
    1391-12-05
    نوشته ها
    215
    امتیاز
    15,085
    سطح
    79
    Points: 15,085, Level: 79
    Level completed: 47%, Points required for next Level: 265
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    1,423

    تشکرشده 552 در 189 پست

    Rep Power
    57
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط فرخ رو نمایش پست ها
    سلام بر شما دوست گرامی
    قبل از اینکه به ازذواج فکر کنید 2 مورد رو در خودتون تعدیل کنید
    با عرض پورش غروری که در شما بوحود اومده و شاید ناشی از رشته خوب و دانشگاه خوب هست.
    و ذوم عدم تخمل سر سوزنی برتری داشتن در همسر که توی قسمتهای پررنگ شده خودشو نشون میده تا حدی. قطعا این عدم تحمل یه جایی مشکل ساز میشه . این رو بدونین که توی یه جنبه هایی زن از مرد بالاتره توی یه جنبه هایی هم مرد از زن. و این نباید باعث اختلاف باشه. نگاه شما افراطیه

    حرفهای من مطلقا انتقاد یا توهین نیست دوست گرامی.

    در ضمن در خصوص گواهی باکره بودن ؛
    این نظر شخصی منه اگه همسر من ازم گواهی میخواست اینو یه توهین تمام عبار میدونستم
    از دوستان عزیز مصرانه خواهش میکنم پیش از ارسال پاسخ لطفا پست شماره 2 بنده را در این تاپیک مطالعه فرمایند.

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.reza91 نمایش پست ها
    متاسفانه اصلا منظور من رو متوجه نشدید ؛ اجازه بدید دوستان کمکتون کنند.
    من به دید "ماشینی" شما ایراد دارم. وگرنه بعضا از معیاراتون مشکلی نداره (مثل 12، من تو توضیحاتم ننوشتم باهاش مخالفتی دارم!،ولی فکر میکنید کسی حاظره با روشای پیشنهادی شما بهتون اطمینان بده ! )، چه بسا بقیه هم اونو داشته باشند ،منتها طرز فکرای متفاوت پشت یه معیار ثابت از دید دونفر متفاوت میتونه وجود داشته باشه.
    من بیشتر با افکار مکانیکیتون مشکل دارم و این میتونه براتون دردسر ساز بشه.
    همانطور که عرض کردم معیارها را به شکل تیتر وار آوردم و بدون استدلال و به همین دلیل به زعم شما و یکی دو نفر از دوستان دیگر خشک و مکانیکی به نظر آمد البته درباره موارد درخواستی شما توضیحاتی دادم اما این را هم باید اضافه کنم که این مسلم است که این لیست تیتروار را هرگز مانند یک اعلامیه برای افراد مورد بررسی برای ازدواج نخواهم خواند و توضیحات و استلالات خود را در طول مراحل آشنایی مانند پست دوم خودم در همین تاپیک برای طرف مقابل بیان خواهم کرد.

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط معاون کلانتر نمایش پست ها
    سلام
    نکته اول :شما درجه اهمیت معیارهاتون رو مشخص نکردید مثلا هر کدوم از معیارهاتون چند درصد در انتخاب همسر نقش دارند
    شما نمیتونید همسری پیدا کنید که تمام این معیار ها رو (همزمان)داشته باشه مثلا یه نفر هر 13 تا رو داره اما قصد اشتغال داره یا یکی دیگه قصد ادامه تحصیل داره یکی دیگه مدرک مهندسی داره و الی آخر ....
    پس باید معیار هاتون رو درجه بندی کنید

    نکته دوم : باید دلیلی که بر پایه اون معیارتون رو انتخاب کردید رو ذکر کنید (دلایل و باور های ذهنی که منجر به انتخاب معیار شدند مهمند نه لزوما خود معیار هاتون)

    >>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    اما از اینکه معیار زیبایی جز ومعیار های اصلیتونه و شماره یک ذکرش کردید اصلا و ابدا هیچ ایرادی نمیبینم

    اگر کسی با کنکاش ذهنی به این نتیجه رسیده که این معیار براش در اولویته و در سن بلوغ و نوجوانی نیست ، پس یعنی این معیار رو نباید نادیده بگیره

    نتیجه نادیده گرفتن این میشه که میبینید مرد بعد از چند ماه نسبت به همسرش سرد میشه و یا باید نیازشو سرکوب کنه (که اینطوری فردی که بیشترین لطمه رو میبینه همسرشه) یا به سمت فیلم یا خودار.ضایی یا روابط غیر اخلاقی رو میاره

    یا بخاطر عشق به همسرش مجبوره رابطه یکطرفه بدون لذت برای همسرش محیا کنه که همسرش متوجه میشه و در تمامی حالات همسر اون فرد بیشتر از خود فرد لطمه میبینه


    مخصوصا اگر همسرش طبع گرمی هم داشته باشه که فاجعه میشه چون به ازدواج زندگی مشترک میگند نه دو زندگی جدا و هر لطمه ای باشه برای دوطرف است


    کاملا قبول دارم که زن و مرد برای همدیگه بعد از مدتی عادی میشند و بهتره دنبال همسر خیلی خیلی زیبا نرید اما این مسئله دلیل نمیشه از اونور بام بی افتید

    همسرتون باید به دلتون بشینه و زیبایی و اندام همسر شما باید طوری باشه که شما به برقراری رابطه تشویق بشید وبا دیدن همسرتون تحریک بشید

    خود من که معیار زیبایی معیار شماره یک منه و هر وقت با هر فردی این مسئله رو مطرح کردم در ذهن این افراد اینطور تداعی شد که من دنبال یک مانکن و یا بازیگر هستم اما وقتی دختری رو بهشون معرفی کردم که معیار زیبایی مد نظر من رو داشت همگی تعجب میکردند که چطور من از کلمه زیبا برای اون دختر استفاده میکنم

    پس این معیار برای هر فرد تعریف خاص خودشو داره

    به نظر من معیار های ایشون جای فکر داره اما با وارد کردن حسی مثل عذاب وجدان یا سرزنش ایشون رو نباید منصرف کنیم

    شخصی که قراره ازدواج کنه ایشون هستند و ما نمیتونیم به خودمون نگاه کنیم و براساس تمایلات خودمون معیارهای ایشون رو تصحیح کنیم

    ایشون یک انسان بالغ 33 ساله هستند و کاملا به نیازهای خودشون آگاه هستند

    فقط باید ایشون رو در راه رسیدن به همسری که باب میلشه (نه باب میلمونه) همراهی کنیم

    مثلا تعابیری مثل گواهی پزشک و روانپزشک و پزشکی قانونی و ... چندان مناسب نیست

    و همه معیارهای ایشون همزمان قابل اجرا نیست (دختری که طبع گرمی داشته باشه ، زیبا باشه ، اعتقادات مذهبی نداشته باشه و در کنار اون مسئله بکارت و عدم رابطه قبلی هم مهم باشه ؟)

    پس بهتره معیار هایی که خیلی مهم نیستند رو خودشون کمرنگ تر و تعدیل کنند و کمی کوتاه بیان ، هرچند معیار خیلی برجسته ای که مانع ازدواجشون بشه ندارن

    خود من شاید نزدیک به 50 معیار دارم که میتونم لیست کنم
    اما چون در چند سطح درجه بندی کردم در سطح اول چند معیار دارم که خطوط قرمز محسوب میشند و بواسطه اونها جلو میرم
    بعد در جریان خواستگاری معیار های درجه دو رو مورد برسی قرار میدم
    و در جریان آشنایی معیار های درجه سه رو بررسی میکنم (همزمان با دو سطح قبلی)
    (این شیوه فقط برای خود منه و نمیخوام کسیو تشویق به استفاده کنم فقط خواستم بگم میشه کلی معیار داشت و همسر دلخواه رو هم انتخاب کرد اگر بتونیم اولویت ها مون رو مشخص کنیم و بیشتر به اونها بها بدیم)

    من فقط نظر شخصی خودمو دارم چون از ما خواستید معیارهاتون رو محک بزنیم
    از پست زیبای شما بسیار ممنونم که مانند بقیه پستهایتان در این تالار بسیار منطقی و مرتبط و راهگشا بود. البته من در پست دوم دلایلی را که خواسته بودید در باره چند تا از معیار هایم آوردم شما مد نظرتان کدام مورد دیگر است که فرمودید دلایل خودم را بگویم؟ البته امیدوارم که حداقل شما پست دوم ارسالی بنده را مطالعه کرده باشید.

  2. کاربر روبرو از پست مفید اثر راشومون تشکرکرده است .

    maryam240 (چهارشنبه 29 بهمن 93)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. معیارها کامل است اما باز هم جواب منفـی می شنوم !
    توسط اعتدال در انجمن خواستگاری
    پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: چهارشنبه 04 دی 92, 01:50
  2. پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: شنبه 27 آبان 91, 12:01
  3. پسری که دنبال تصاویر جنسی تو نت هست ممکنه مشکل درست کنه برای اطرافیانش؟
    توسط بهار.زندگی در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: جمعه 12 اسفند 90, 15:20
  4. 2 - آزادی اختصاصی انسان است
    توسط مدیرهمدردی در انجمن انتخاب، اختیار و مسئولیت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: چهارشنبه 15 تیر 90, 20:45

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 21:24 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.