سلام !
برام خیلی جالبه که اساتید بعد از این همه مدت به سوال بنده مبنی بر تعریف روانشناسی جواب ندادند در عین حال درباره ی اون به ابراز نظر پرداختند !!!
روانشناسی: علم مطالعه ی رفتار و فرایند های روانی به صورت علمی !
مثال هایی از یافته های این علم :
* وادارکردن کودکان چپ دست به نوشتن با دست راست موجب لکنت زبان آن ها می شود !
* بین هوش و پیشرفت تحصیلی همبستگی مثبت وجود دارد .
* بیتفاوتی در برابر رفتار نا مطلوب و واکنش مثبت در برابر رفتار مطلوب (برای مثال استفاده از پاداش) باعث حذف رفتار نا مطلوب و تقویت رفتار مطلوب می شود !
متاسفانه الان به منابعم دسترسی ندارم اما تا آنجایی که میدانم در اسلام محدودیتی برای به دست آوردن علم نداریم که مثلا بگیم این مال غربی هاست پس ولش کنیم !!! پیامبر سخنی با این مضمون دارند :
علم را بدست بیاورید حتی اگر در چین باشد !!!
حالا نوشته ی بالا رو با نوشته های اساتید مقایسه کنید !!!
![]()







پاسخ با نقل قول
علاقه مندی ها (Bookmarks)