به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 106

Threaded View

  1. #11
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 15:13]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,105
    سطح
    100
    Points: 325,105, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    با سلام و احترام
    یکم:
    «کاش بمیرم »
    گرامی، لطفا یک نام مناسب انتخاب کنید. اگر ما نام مناسب برای خود انتخاب نکنیم. چگونه می توانیم کار مناسبی در مورد عزیزانمان انجام دهیم.
    کاش بمیرم. نشان از فردی ندارد که قصد دارد مشکلی را حل کند. من با دیدن این نام بیشتر یاد کسی می افتم که مشکل خودش حاد هست و باید از مرگ نجاتش دهم.
    کاش بمیرم نشان می دهد که شما بسیار از این مسئله دچار وحشت شده اید ، آنچنان که به جای حل آن ترجیح می دهید که بمیرید.
    لذا من چگونه مشاوره به کسی بدهم که اکنون خودش ضعیف هست و باید علاج شود. آن هم در مورد پدر و خواهرش.



    دوم:
    برای اینکه ما بتوانیم به شما مشاوره بدهیم تا به خانواده کمک کنید باید ابتدا خودتون مستحکم و قوی باشید. لذا نام جدیدی انتخاب کنید و پیشنهاد دهید تا نامتان عوض شود. شاید برایتان سئوال باشد که چرا ما روی نام شما حساس شده ایم. چون این نشان دهنده وضعیت روحی شماست. اینکه شما شکننده هستید . لذا باید خود را تقویت کنید تا بتوانید از این محیط بهره بگیرید و به خانواده کمک کنید.



    سوم:
    همچنان که شما گفتید کاش بمیرم، همین طور هم گفتید کاش پدرم می مرد.
    این یعنی اینکه الان تمرکز لازم ندارید . و حکم هایی که می کنید غنی نیست.
    اینها را می گویم که بدانید اولین کار اساسی و ریشه ای تقویت شماست.
    ما وقتی می توانیم این تاپیک را درست پیش ببریم که شما خود را تقویت کنید.
    و اگر قوی نشوید، ادامه این تاپیک هیچ کمکی به شما نمی کند و شما مرتب به خاطر پریشانی احساسی که دارید ، صرفا حرفهای احساسی می زنید.
    دقت کنید اعضاء از شما سن پدر و خواهر و ... را پرسیده اند، اما باز که شما پست زدید اصلا توجه به منطق کار نداشته اید و سراغ احساستان رفته اید.



    چهارم:
    برای شناخت هر مشکلی ابتدا باید وسعت، عمق و شدت آن بررسی شود. نه کم گرفته شود و نه بزرگنمایی شود.
    اما اگر شما گرفتار احساسات شدید شوید نمی توانید واقعیت مشکل را ببینید. این خواستار مرگ خودتون و پدرتان هستید تناسبی با شدت مشکلی که طرح کردید ندارد.
    پس توصیه بعدی من اینست که پس از تعویض اسمت باید مشکل را همانطور که هست ببینی و از تفسیر و فاجعه سازی دست بکشی.



    پنجم:
    از آنجا که اینجا تالار روانشناسی و مشاوره هست ، طبیعی هست ما کار دادگاه را نخواهیم کرد و حکم نمی دهیم. و دنبال کشتن و زندانی کردن و ... نخواهیم رفت. در اینجا باید شما را توانا کنیم تا بهترین و سازنده ترین کاری که بتواند حالت پیشیگری و درمان را داشته باشد را به پیش ببریم.



    ششم:
    با فرض اینکه آنچه که شما برداشت کرده اید و شنیده اید صحیح باشد، (چون با توجه به احساسات برانگیخته شما ممکن است مسئله طرق دیگری هم دیده شود.)، نیاز هست برای حل مشکل ریشه های ایجادی، فراینده های تشدید کننده و موانع احتمالی را بررسی کرد.




    هفتم:
    برای کمک بیشتر نیاز به اطلاعاتی هست
    الف) سن پدر ، مادر و خواهرتان
    ب) نحوه پوشش پدر، مادر و خواهرتان
    ج) فرهنگی ارتباطی و عاطفی خانواده اتان
    د) وضعیت فیزیکی ساختمان و محل خواب اعضاء خانواده اتان
    هـ) وضعیت مذهبی و فرهنگی خانواده اتان و مسائلی مثل شغل، تحصیلات، و نگرش ها
    ز) مشکلات احتمالی روانشناختی اعضاء خانواده مثل وسواس، خشم، نمایشگری، درگیری، و رعایت مرزهای مختلف
    ح) قدرت در خانواده چگونه تقسیم شده است و وزن اثر گذاری مادر ، پدر، خواهر و شما چقدر هست؟
    ط) سوابق سوء احتمالی پدرتان مثل درگیری شغلی، بیکاری، اعتیاد، ارتباط با جنس مخالف، یا .... آیا وجود داشته است یا نه ؟
    ی) آیا به غیر از مادرتان این موضوع بین دیگران هم منتشر شده است یا نه؟
    ک) واکنش مادرتان، خواهرتان به این موضوع چگونه بوده است؟
    ل) پس از فاش شدن مسئله پدرتان چه تغییری در رفتار ، گفتار و حضورش در خانواده ، ایجاد شده است؟
    م) شما آیا قبلا سابقه حل مشکلات خانواده را داشته اید؟ آیا خانواده به حرفهای شما بهاء می دهد؟ آیا اگر شما بخواهید می توانید این مسئله را در خانواده آنطور که صحیح هست پیش ببرید؟




    خلاصه:
    -
    نام خودتان را تغییر دهید
    - خود را تقویت کنید
    - احساسات خود را تحت کنترل در آورید
    - از فاجعه سازی و ترس افراطی اجتناب کنید
    - با صبر و خونسردی تاپیک را دنبال کنید و مواظب باشدی تعداد پستهای این تاپیک ، خیلی زیاد نشود.
    - جواب سئوالات خواسته شده را با دقت فراوان و بدون احساسات و دقیق جواب دهید و منتظر بمانید.



    ================================================== ======
    پاورقی:
    سایر دوستان هم احساسات خود را کنترل کنند و برای هم احساسی با مراجع به خانواده او حمله نکنند.

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  2. 36 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    abjirahele (دوشنبه 13 خرداد 92), asemani (شنبه 11 خرداد 92), barani (یکشنبه 12 خرداد 92), Darkness (سه شنبه 08 مرداد 92), del (یکشنبه 12 خرداد 92), dokhtare kordestan (سه شنبه 08 مرداد 92), faghat-KHODA (شنبه 11 خرداد 92), kamr (پنجشنبه 05 دی 92), majid_k (یکشنبه 12 خرداد 92), mari1 (دوشنبه 05 آبان 93), mohammad6599 (جمعه 04 مرداد 92), mohsenazizi (سه شنبه 08 مرداد 92), rozaneh (یکشنبه 12 خرداد 92), roze sepid (یکشنبه 12 خرداد 92), sookoot (شنبه 29 تیر 92), tamanaye man (یکشنبه 12 خرداد 92), کامران (یکشنبه 12 خرداد 92), گل آرا (یکشنبه 12 خرداد 92), پسرایرونی (سه شنبه 08 مرداد 92), یکی مثل شما (یکشنبه 12 خرداد 92), یلدا68 (یکشنبه 12 خرداد 92), نگاه (یکشنبه 12 خرداد 92), آویژه (یکشنبه 12 خرداد 92), افتابگردون (یکشنبه 05 مرداد 93), اشنای قدیمی (سه شنبه 19 شهریور 92), بی دل (یکشنبه 12 خرداد 92), باران بهاری11 (یکشنبه 12 خرداد 92), دلنشین (شنبه 11 خرداد 92), داود.ت (شنبه 11 خرداد 92), رویای آرامش (یکشنبه 12 خرداد 92), رنگین (دوشنبه 23 دی 92), رها92 (شنبه 11 خرداد 92), شیدا. (یکشنبه 26 خرداد 92), شمیم الزهرا (یکشنبه 12 خرداد 92), عشق آفرین (شنبه 12 تیر 95), صاعد (یکشنبه 12 خرداد 92)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: پنجشنبه 05 تیر 93, 07:33
  2. تصور می کنم شایدهمسرم من را نمیخواهد( آیا ممکنه اینطور باشه ؟)
    توسط نفس65 در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 35
    آخرين نوشته: یکشنبه 25 اسفند 92, 10:52
  3. همسرم با اونی که تصور میکردم خیلی فرق داره....
    توسط آسمونی ها در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: شنبه 07 دی 92, 19:33
  4. تصورات غلط در ابتدای آشنایی و زندگی
    توسط lord.hamed در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد خانواده
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: چهارشنبه 23 اردیبهشت 88, 15:14
  5. تصورات غلط در ابتدای آشنایی
    توسط erfan25 در انجمن شوهران و زنان از یکدیگر چه انتظاراتی دارند
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: دوشنبه 08 مهر 87, 12:13

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 18:15 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.