سلام
در یه کلوبی عضو هستم به نام "نت خاموش " از زیر مجموعه کلوب مجازی ایرانیان (cloob.com) که شاید خیلی از شما هم عضوش باشین . اخیرا مدیر کلوب یعنی آرش قمیشی بحثی رو باز کرده به شرح زیر . به نظرم حیف بود اگراینجا مطرحش نمی کردم . عین جملاتش رو آوردم تا اون حسی که پشت حرفاش نشسته عینا منتقل بشه ...
چالش آینده ما! (آرش قمیشی) 24 مرداد 87 - 20:51
این بحث را باز نمودم برای کسانی که میخواهند با خود سخن بگویند، نه اینکه درد دل کنند و از خاطرههای خود بگویند و داستان بنویسند، کسانی که دست کم آن قدر با خود صادق هستند که نواختن تلنگر را از خود آغاز کنند برای خویشتن. گاهی اعتراف نزد صدها تن تلخی تلنگر را افزوده می کند اما مطمئنم که زخماش به یادماندنی تر و اثربخشتر خواهد بود. اینجا فضایی است که خود درون هر انسان از ضعفهای او پرده بر می دارد. بی خیال از تمسخر، تحقیر و حرف دیگران. آیا هنوز هم همه ما همان قدر که خود را عاقل میپنداریم، صادق هم میپنداریم؟ صادق بودن همیشه آسان نیست. چالش اینده ما ضعفهای ماست. ضعفهایی که نباید پنهان بماند اگر نمیخواهیم انسان ضعیفی باشیم . یادمان باشد، نقد ما از دیگران و دنیایشان زمانی اعتبار دارد که خود از درد تیغ نقد خود آخ نگوییم! دنیای ما دیگر به فیلسوف و روشنفکر نیاز ندارد! دورهاش تمام شد. جهان ما تشنه آدمهایی است که ترجیح میدهند برای منصف بودن و فرار نکردن از خود قدمی بردارند، گامهایی برای اصلاح از خود، حتی یک قدم! چه لذتی بهتر از این که دریابیم چقدر برای زیر ذرهبین قرار دادن ضعفهای خود پیش از موشکافی دیگران وقت گذاشتهایم!!!
بخونیدش و اگه دوست دارین در این گفتار با من شریک بشین .








پاسخ با نقل قول
علاقه مندی ها (Bookmarks)