به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 37

Threaded View

  1. #1
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 08 تیر 98 [ 05:40]
    تاریخ عضویت
    1389-9-30
    نوشته ها
    1,362
    امتیاز
    19,687
    سطح
    88
    Points: 19,687, Level: 88
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 25.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger Second Class1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    7,910

    تشکرشده 7,657 در 1,487 پست

    Rep Power
    153
    Array

    آیا بین ادامه تحصیل و موقعیت های ازدواج رابطه عکس وجود دارد؟!

    سلام.
    دچار یه مشغولیت ذهنی شدم.
    احتیاج دارم یکی توی یکی از این دو راه دلگرمم کنه تا بتونم هر کاری که درست هست، با ثبات قدم بیشتری برم.

    من امسال قصد دارم کنکور ارشد شرکت کنم.
    سال 90 درسم تموم شده بود اما پارسال به دلایلی کنکور ارشد ندادم. مادرم از جهت هایی خوشحال بود که ادامه ندادم. الان براتون میگم که موضوع از چه قراره.

    -------------------
    همونطور که خودتون هم میدونید، اکثراً میگن که در امر ازدواج، دختر خانم بهتره تحصیلاتش، یا کمتر از آقا پسر باشه یا هم سطح باشن.
    این موضوع و دلایل پشتش رو، هم من قبول دارم ، هم مادرم.

    مسئله ای که هست، اینه که خیلی از آقایون، تحصیلاتشون رو یا نمیتونن ادامه بدن، یا علاقه ای به ادامه ندارن یا علاقه و استعدادش رو داشتن اما شرایط زندگی جوری نبوده که ادامه بدن.
    یا اینکه خیلی هایی که رفتن پی درس، کلاً (یا فعلاً) قید ازدواج رو زدن.

    این حالت رو بذاریم کنار حالتی که برای دختر خانم ها پیش اومده.
    که سربازی ندارن. و سن ازدواج هم که رفته بالا. وظیفه ای هم در قبال سرمایه گذاری مالی برای آینده ندارن. پس وقت بیشتری دارن برای درس خوندن.

    پس دخترا درس میخونن و تحصیلاتشون از اکثر خواستگاراشون بیشتر میشه. و پسرا برای اینکه بتونن شرایط ازدواج رو مهیا کنن از درس دور میشن. (حالا نه همه ی همه، ولی خیلی موارد این جوری هست)

    ---------------------
    تکلیف این وسط چیه؟

    مثلاً مادرم میگه "اگه فوق قبول بشی، دیگه پدرت خواستگارایی که لیسانس باشن رو راه نمیده و خودت هم نسبت بهشون دلسرد میشی"
    بخاطر همین تا فرصتی پیش میاد، سعی میکنه نظر منو برگردونه.
    بارها به مادرم گفتم که تصمیم خودم رو گرفتم و حداقل اگه تشویقم نمیکنه، منو زده نکنه. تقریباً هم الان مادرم کمتر این موضوع رو عنوان میکنه. حداقل کمتر مستقیم میگه:). اما هنوزم گاه گداری بدش نمیاد اشاره کنه به این موضوع.
    یا وقتی حرف خواستگاری میشه، مادرم هر بار سریع (قبل از اینکه اصلاً دیده باشیمشون) میگه اگه جور بشه کنکورتو چیکار میکنی!(یعنی کاش جور بشه تا نتونی کنکورتو خوب بدی:) )


    موندم. بعضی وقتا میگم نکنه مادرم درست بگه.

    خیلی بین دوراهی نیستم. بین ادامه دادن تحصیلات و ادامه ندادن، راه ادامه تحصیل رو انتخاب کردم.
    اما همچین دلم به راهی که دارم میرم هم، مطمئن نیست!
    لطفاً راهنماییم کنید.

  2. 2 کاربر از پست مفید دختر مهربون تشکرکرده اند .

    دختر مهربون (دوشنبه 15 آبان 91)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: شنبه 02 اسفند 93, 12:21
  2. چطور معیارام رو بهینه کنم از وضعیت سطحی به وضعیت عمقی
    توسط poorhashem در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: چهارشنبه 13 دی 91, 00:18
  3. تحصیلات خواستگارم پایین تر از تحصیلات منه
    توسط میترا در انجمن خواستگاری
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: یکشنبه 23 مهر 91, 00:28
  4. پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: پنجشنبه 22 تیر 91, 14:33
  5. ادامه تحصیل با این وضعیت درسته؟
    توسط mahi91 در انجمن ارتباط مراجعان - مشاوران
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: جمعه 23 دی 90, 14:17

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:05 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.