مریم جان نمی دونم مشکلت چیه. اما چند تا موردو گفتی. یکی ناراحتی قلب. دیگه انقدر به خودت فشار میاریو هیچی نمی گی که حتی دستتو مشت کردی و جای ناخنت مونده. دیگه اینکه صدای همسایه صبح اذیتت کرده و خونه ی پدر شوهرتون هستین و در واقع انگار محل زندگیت و همسایه هات برات جالب نیستن. در مورد سرکوفت شنیدن هم نوشتی.
در مورد قلبت. اصلا اصلا اصلا وقتی ناراحتی یا عصبانی هستی یا حتی خوشحالی و پرانرژی احساساتو توی خودت نریز. می شه فشار روی قلب. قلب سالم هم به مرور بهش فشار میاد. شما که باید مراقبت کنی از قلبت. اصلا اصلا اصلا هیچ نوع احساسیو توی خودت نریز. یه جوری یه مقدار تخلیه کن هم غصه هاتو هم شادیتو. ببین چه راهی واست راحت تره. ممکنه وقتی عصبانی هستی بری بیرون تند تند راه بری حالت بهتر بشه. ممکنه بری دوش بگیری حالت بهتر شه ممکنه بیای توی اینترنت بهتر شی یا ممکنه موسیقی گوش بدی یا هر چی. نشین با غصه هات گلم. بهت فشار میاد و بعدا می بینی زیادی بهت فشار اومده. واسه ناراحتی قلبت هم خودت حتما بهتر می دونی چه کار باید بکنی. اگه ویتامین های خاصی یا روغن ماهی یا امگا3 هم می تونی بخوری ممکنه واست خوب باشه. البته خودت چیزایی که مفیده واسه قلبتو می دونی فقط می خواستم یاداوری کنم که وسط غصه هات خودتو و سلامتیتو رها نکنی گلم.
خوب صدای همسایه ها. ممکنه محل زندگیت جایی باشه که خیلی همسایه های با ملاحظه ای نداشته باشی. یا حتی ممکنه با سرو صدای زیاد صبح ها از خواب بپری و بشه واست هول و تپش قلب و هر چی شب استراحت کردی یه باره به لطف یه همسایه ی بی ملاحظه بشه خستگی. یه راهش اگه برات اسونه و شدنی اینه که تایم بیداریه مردم ازارای دور و برت رو بفهمی و سعی کنی واسه 5 دقیقه هم شده زودتر از اونا بیدار شی که صدای بلندشونو وقتی بیداری و اگاه بشنوی که به قلبت فشار نیاد.
در مورد سرکوفت. گلم تا اینجای زندگیم فهمیدم هر کی حرفی می زنه در واقع داره خودشو وصف می کنه! قضیه ی همونه که می گن چشمات خوشگل می بینه. سرکوفت و تحقیر کردن دیگران که بازسازی نمی کنه کسی رو. پس یه کار بده و فقط از سر ضعف خود گوینده است. معمولا هم اگه خیلی حرفه ای نباشه طرف توی سرکوفت زدن وقتی ناراحت و احساساتی نیستی به حرفاش فکر کنی می بینی خیلیاش شامل حال خودش بوده فقط و بس! یعنی توصیف خودشو داره بلند بلند می کنه و شما هم می شنوی. پس بهتره خودتو ناراحت نکنی. البته بعضیا یه عمر کارشون همینه و کاملا حرفه ای سرکوفت می زنن و یه مقدار سخت می شه گفته هاشونو تحلیل کرد. اما هیچوقت سرکوفت زندنای کسی رو نیاز نیست باور کنی یا به خودت بگیری. چون نمی تونی بگی راست می گه. انتقاد نکرده که قصد سازندگی و خیرخواهی داشته باشه. پس گوشاتو ببند به روشون. حتی اگه نیازه دلتو هم به روشون ببند که کمتر اسیب ببینی (به جز شوهرت و بچه هات. اونا رو باید سعی کنی اموزش بدی تا یاد بگیرن باهات چه رفتاری بکنن. اموزش دادن هم توی همین سایت خودت حتما کلی مقاله خوندی. من بیشتر از نمی دونم. خودت حتما همشو می دونی)
ببخشید طولانی شد. می دونم خودت همه چی رو بهتر از من می دونی. اما سعی کردم تا حد توانم از توی صحبتات بتونم چیزی بفهمم و نظری بدم. موفق باشی.








علاقه مندی ها (Bookmarks)