به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 12

Threaded View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 05 مهر 91 [ 00:53]
    تاریخ عضویت
    1391-6-13
    نوشته ها
    8
    امتیاز
    383
    سطح
    7
    Points: 383, Level: 7
    Level completed: 66%, Points required for next Level: 17
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered250 Experience Points
    تشکرها
    7

    تشکرشده 6 در 5 پست

    Rep Power
    0
    Array

    دچار تزلزل شده ام.می خواهم شخصیت خودم را ارتقا بخشم

    سلام
    قبل از هر چیز لازم میدونم از تمام دست اندر کاران این مجموعه نهایت قدر دانی رو داشته باشم.

    من دختری 24 ساله دانشجوی ارشد عمران دانشگاه تهرانم.
    تقریباَ 4 سال پیش بود که در اواسط دوره ی کارشناسی اولین رابطه ی عاشقانه ی خودم رو با آقایی که یک سال از خودم بزرگتر بود،تجربه کردم. کلاً شخصیت مثبتی داشتم و در عین حال خیلی جدی و تودار بودم و همیشه جوری برخورد می کردم که تا حالا به هیچ کس دل ندادم...
    طوری که حتی خانواده براشون خیلی دور از ذهن بود که با یه پسر بتونم ارتباط برقرار کنم.از ابتدای رابطه هم مادرم کاملاً در جریان بودند و البته با خود اون آقا صحبت کردن و تا حدی شخصیت ایشون رو تایید کردند و از همیشه یه جورایی منو به داشتن این رابطه تشویق می کردن چون تو ذهنشون ،دخترشون خصوصیات و لطافت هایی که یه دختر باید داشته باشه، نداشت. به این امید بودن که شاید این رابطه باعث بشه یه کم من تغییر کنم. تازه از ذوقشون به همه فامیل گفتن که من تو دانشگاه یه خواستگار دارم و از اون به بعد هر کی گوشی دست من میدید ذهنش می رفت سمت اون جریان و البته که تیکه می نداختن و منم فقط لبخند میزدمو از خجالت آب میشدم!!!

    اوایل رابطه خودمو یه شخصیت کاملاً مستقل فرض می کردم و طرف مقابل فقط مثل یه دوست معمولی به نظرم میومد. دوستش داشتم ولی بودنش با نبودنش واسم فرقی نداشت...
    کسی هم که باهاش رابطه داشتم اولین بارش بود که با یه دختر ارتباط عاشقانه برقرار می کرد و خیلی دوستم داشت و خداییش برام کم نمیذاشت و از همون ابتدای کار گفت که قصد ازدواج داره ولی چون شرایط خانوادگیه خودم(که پدرم اعتیاد داشتن) و شرایط کاریه اون آقا که جور نبود، حاضر نشدم که حتی برای یک جلسه معارفه دوتا خانواده همدیگرو ببینند.

    الان بعد از 4 سال این رابطه هم چنان دست و پا شکسته ادامه داره، سر جریاناتی که من با یکی از همکلاسیهای پسرم در رابطه بودم البته فقط درسی، شاکی شده و کلاً انگار از چشمش افتادم، البته اینو بگم که خودم بهش گفتم از فلانی کمک گرفتم ولی خوب خیلی بدش اومده....

    بعد از اون جریان رابطمون کاملاً یک طرفه شده، فقط من زنگ میزنم، من اصرار می کنم که بریم بیرون و به اصطلاح "من دارم بار این رابطه رو یک نفره به دوش می کشم"، سره هیچی!!!

    درست در بهبوهه ای که من خیلی بهش وابسته شدم، اون اظهار بی اعتنایی می کنه. هنوزم لا به لای حرفهاش و کارهاش میفهمم دوستم داره ولی خیلی سرد شده. از طرفی می خوام بهش بی محلی کنم میبینم که بدتر لج می کنه و از طرفی هم وقتی محبت می کنم، خودم اذیت میشم و دچار سرخورده گی میشم. باهاش که صحبت می کنم میگه من می خوام یه تصمیمی واسه این رابطه بگیرم و تا اون موقع این رابطه یک طرفه ست.

    از طرفی پدرم به خاطر ازدواج من اعتیادشو ترک کرد و الان همه منتظر هستن که این آقا بیان خاستگاری، وقتی راجع به خاستگاری باهاش صحبت می کنم، اونم حرفی نداره که بیان ولی پیش خودم میگم آخه وقتی ما هنوز بین خودمون دوتا مشکل داریم، چه فایده ای داره این خاستگاری اومدن؟!

    الان واقعاً دچار تزلزل شدم و نمی دونم چه تصمیمی بگیرم که هیچ وقت پشیمون نشم...

    اول از همه اینکه از یه طرفه شدن این رابطه دارم اذیت میشم، پیش خودم فکر می کنم که دارم تاوان چی رو پس میدم؟! خودش میدونه که من با کسی رابطه نداشتم ولی چرا اینجوری میکنه؟

    دوم اینکه دارم به این فکر می کنم چه جوری به کسی که نه شرایط مالی خوبی داره و نه کار خوبی داره و نه خانواده ای داره که حمایتش کنن، وابسته شدم؟! و به عبارتی همه ی عیبهاش داره میاد جلوی چشمم...از یه طرف میگم تو هیچ چیزی کم نداری و لایق بهترینها هستی و از طرفی هم یاد روزهایی میفتم که چقدر بهم محبت کرده...

    سوم اینکه نمی دونم چطور به کسی که باهام اینجوری برخورد می کنه اجازه بدم که بیاد خاستگاری؟!


  2. کاربر روبرو از پست مفید paria_2391 تشکرکرده است .

    paria_2391 (دوشنبه 13 شهریور 91)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. درمان شخصیت کمالگرا (شخصیت وسواسی)
    توسط مدیرهمدردی در انجمن وسواس
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: دوشنبه 27 دی 00, 12:40
  2. تزلزل در تصميم گيري تحت تاثير خانواده
    توسط Mehrnaz.69 در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 34
    آخرين نوشته: شنبه 22 فروردین 94, 02:16
  3. این ها نشونه های تزلزل شخصیتی هست؟
    توسط shivaram در انجمن خواستگاری
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: شنبه 15 فروردین 94, 14:26
  4. مشکلات زندگی مشترکم ارزشهای درونیمو متزلزل کرده.با صداهای درونم چه کنم؟
    توسط الهه آذر در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 55
    آخرين نوشته: شنبه 05 مهر 93, 14:41
  5. چه قانونایی بین خودتون وضع میکنید تا موقع دعوا و مشکلات متزلزل نشید؟
    توسط فرشته اردیبهشت در انجمن شوهران و زنان از یکدیگر چه انتظاراتی دارند
    پاسخ ها: 34
    آخرين نوشته: پنجشنبه 02 آذر 91, 15:48

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 20:33 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.