سلام
در آيات قرآني براي توبه آثار وضعي بيان شده است . از جمله اين آثار دروني و بيروني و نيز فردي و اجتماعي مي توان به مواردي چون اجابت دعا (انبياء آيه 87 و 88) دوري از گناه (بقره آيه 275) ياري خداوند (نساء آيه 145 و 146) پيوند و همبستگي اجتماعي (توبه آيه 7 و 11) تزكيه نفس (نور آيه 14 و 21) بهره مندي از نعمت هاي دنيا (اعراف آيه 156) پاك شدن و تكفير (احقاف آيه 15 و 16) رستگاري (نور آيه 31) سعادت آخرت (اعراف آيه 155 و 156) محبت خدا (بقره آيه 222) افزايش قدرت و توان (هود آيه 52) رهايي از خسران (بقره آيه 63 و 64) مغفرت و آمرزش (آل عمران آيه 89) رهايي از لعن الهي (بقره آيه 159 و 160) و هدايت به سوي كمال مطلق (طه آيه 82 و نيز 121 و 122) اشاره كرد.
اين ها نشان مي دهد كه توبه پيش از آن كه تأثيري در آخرت داشته باشد در زندگي فردي و اجتماعي انسان اثر مي گذارد. بنابراين مي بايست به توبه به عنوان يك راهكار براي رهايي و ساز و كاري عملي براي برونرفت از مشكلات و دشواري نگريست
“نا امیدی برای اشخاصی است که دقیقا میدانند و مطمئن هستند که آینده چه چیز برایشان به ارمغان خواهد آورد.که هیچ شخصی در این مرتبه نیست {منظور عوام مردم هستند}. پس نا امیدی نه تنها یک گناه است , به جنبه دینی و الهیات بلکه یک اشتباه ساده نیز میباشد چرا که هیچ کس واقعا نمیداند.در این حس همیشه یک امیدی هست”پاتریک کیوری
همین که شما خدا را در تمام امور ببینید همه مشکلات را برایتان سهل و آسان میکند.
.خدا را فراموش نکرده و سعی کنید به جای فکر کردن و غرق شدن در نا امیدی به فکر دفع آنها با عبادت باشید.
.فراموش نکنید که شما چیزی را از دست نداده اید تنها در نظرتان امور طور دیگری اداره میشود.
ستاد امجد: ترس قبل از گناه خوب است ولي بعد از گناه نبايد ترسيد
بايد التماس كرد! اصلا معلوم نيست چه خبر است! انسانهايي بوده اند كه با اينكه يك عمر در بدي ها بوده اند يكدفعه و به صورت عجيبي نجات پيدا كرده اند و برعكس كساني كه يك عمر در خوبي ها بوده اند اما عاقبت به خير نشده اند
.و در اخر:
پيامبر خدا(ص) فرمودند كه: جز خدا همه چيز باطل است
همون اشتباهی و که اول کردی دوباره تکرار نکن قبل از این به خاطر یکی دیگه خدا و دستوراتش و زیر پا گذاشتی خوب گذشت،صحبت از گذشته و فکر به گذشته درست نیست
اما حالا دیگه به خاطر خودت و ترس های درونیت خدا رو زیر پا نزار اون میگه دوست دارم جوان توبه کارو برگرد و نترس و بقیش و به من بسپار این بار به حرفش گوش بده و برو در آغوشش و همه چی و به خدا بسپار ترس از نگاه دیگران ،آینده، یا بزرگ کردن ... همه بی اعتمادی به خدا رو میرسونه توبه کن با اطمینان بهش پناه ببر
یکی و سراغ دارم مشابه مسئله شما براش پیش اومد توبه کرد به خدا سپرد و بهش اعتماد کرد الان زدواج کرده و خوشبخته امیدوارم این بار به خدا اعتماد کنی و نترسی قدم درستی هم برداشتی








علاقه مندی ها (Bookmarks)