به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: شخصیت چیست؟

Threaded View

  1. #1
    مدیران انجمن آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 30 خرداد 04 [ 16:15]
    تاریخ عضویت
    1388-7-01
    محل سکونت
    همین حوالی
    نوشته ها
    2,584
    امتیاز
    67,964
    سطح
    100
    Points: 67,964, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 97.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocialRecommendation Second ClassTagger First Class50000 Experience Points
    تشکرها
    13,216

    تشکرشده 14,131 در 2,566 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    308
    Array

    شخصیت چیست؟


    شخصیت


    کتابی به دستم رسید با عنوان " شخصیت های پنهانی خود را کشف کنید" اثز جان رُوَن
    بسیار محتوایی و کاربردی ، مطالبش کمک می کند که شخصیت های نهفته در وجودمون رو بشناسیم و نحوه برقراری تعامل با اونها را فرا بگیریم و اینجا قصد دارم نکاتی که برایم مفید و مهم هست را نت برداری کنم

    *****************








    آیا من یک نفر هستم و یک خود دارم؟ یا آنکه آدم کوچولوهایی در درونم دارم که هر کدام چیزی از من می خواهند؟
    اگر بپذیریم که هریک از ما به طور طبیعی مجموعه ای از افراد است ، آنگاه می توانیم آدم های درونی خود را ببینیم ، صدای آنها را بشنویم و با آنها صحبت کنیم و آنگاه هریک از این آدم کوچولوهای درون ما-بی آنکه نابهنجاری در میان باشد- بتوانند با آنهای دیگر صحبت کنند
    وقتی شخصیت ما به طور کامل شکل نگرفته است و ما " ایگو" ای ناپخته داریم و همه چیز را به صورت سیاه و سفید می بینیم
    یعنی ما یا خوب هستیم یا بد و دیگران نیز یا خوب هستند یا بد
    افراد رشد یافته تر تعارض های درونی خود را شناخته و با آنها روبه رو می شوند و به این ترتیب می پذیرند که در درونمان هم خوبی داریم و هم بدی .
    انکار تعارض های درونی ، نشانه رشد اندک شخصیت ماست .
    مثال:
    کودک آرام در منزل و شیطان در مدرسه
    شوهر خسیس نسبت به خانواده و دست و دلباز نسبت به دیگران
    مادر محترم هنگام صحبت با تلفن و پرخاشگر در خانه


    بعضی از انواع شخصیت ها

    حفاظت کننده- که در ابتدای سنین رشدمون شکل می گیرد و در نقشش پاسخ یکسان حفاظت ما دربرابر آسیب هاست

    انتقادگر- اشتباهات ما را گوشزد می کند- و باعث می شود ما از خودمان ناخوشنود شویم

    آقا بالاسر- کارهای روزمره زندگیمان را گوشزد می کند

    کمال گرا- هیچ اشتباهی را نمی پذیرد

    پروفسور کوچولو- حاضرجواب
    و...

    پایان بخش اول


    -------------
    ایگو:فرافکنی یعنی نسبت دادن ناآگاهانه اعمال، عیب‌ها و امیال ناپسند خود به دیگران که در واقع ساز و کاری پدافندی به شمار می‌آید.

  2. 5 کاربر از پست مفید بالهای صداقت تشکرکرده اند .

    بالهای صداقت (شنبه 19 شهریور 90)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. درمان شخصیت کمالگرا (شخصیت وسواسی)
    توسط مدیرهمدردی در انجمن وسواس
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: دوشنبه 27 دی 00, 12:40
  2. 1 مقدمه:انسان کیست؟! انسانیت چیست؟!
    توسط مدیرهمدردی در انجمن منحصر به فرد بودن انسان
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 04 اردیبهشت 90, 05:24
  3. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: دوشنبه 20 اردیبهشت 89, 10:14
  4. تست جاذبه ی شخصیت !-مرد ایده آل شما کیست؟
    توسط hossein.tajalla در انجمن سرگرمی و تفریح
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: پنجشنبه 23 آبان 87, 22:55

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 10:07 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.