به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 283

Threaded View

  1. #11
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 23 دی 93 [ 13:21]
    تاریخ عضویت
    1388-8-13
    نوشته ها
    302
    امتیاز
    6,606
    سطح
    53
    Points: 6,606, Level: 53
    Level completed: 28%, Points required for next Level: 144
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    396

    تشکرشده 407 در 170 پست

    Rep Power
    47
    Array

    RE: نامه اي به همسر(دوستان لطفا نظر بدهيد)

    سلام دوستان
    من ديروز دوباره رفتم مشاور،ميخواستم مطالب گفته شده رو بهتون بگم البته طولانيه پس بهتره طي چند تايپيک براتون بفرستم تا شما هم حوصله تون سر نره.
    اين جلسه هم خوب بود و راضي کننده ولي اي کاش همسرم هم ميومد اينجوري مشکلاتمون راحتتر حل ميشد مشاور هم همينو گفت :که اگه همسرت ميومد راحتتر حل ميشد و زوج درماني رو براتون انجام ميدادم ولي اينجوري که شما تنها ميايد کار سخت ميشه چون يه سري از مشکلات رو هم بايد همسرتون متوجه بشه و کمک کنه تا حل بشه،ولي گفت حالا که تو تنها مياي ميتوني تا 80% مشاجره ها رو کم کني ولي ممکنه اختلافها سر جاش باشه ،البته گفت:احتمال داره اگه تو تغيير بکني بتوني رو رفتار همسرت هم تاثير بذاري،تمريناتي رو که داده بود نشونش دادم و با قبلي که جواب داده بودم مقايسه کرد همون قبلي ها بود ولي دفعه اول که جوابها رو ديده بود ميگفت از نحوه نوشتن و چيزهايي که نوشتي راضي نيستم و ازم خواسته بود دوباره جواب بدم،اينبار گفت که خوب نوشتم ولي اکثر چيزها رو کلي نوشتم و بهتره ريز کنم چون در قالب نمونه مشکل نمايان ميشه،گفت:مشاجره هاتون زياد بوده ولي اونهايي که مهم بوده و تکرار هم ميشه رو سعي کن بيشتر بيان کني،بعد راجع به اتفاقاتي که تو اين مدت افتاده بود بهش گفتم،البته بهم گفت:زبان بدني ات خيلي بده،آدم بهت نگاه ميکنه اينجور راجع بهت فکر ميکنه که آدمي هستي که از زندگي سير شدي و کاملا نااميدي،فکر ميکني با آدمي ازدواج کردي که خيلي بده و هيچ اميدي به عوض شدن اين وضعيت نيست و بايد فقط تحمل کني،صورتت تک به تک خيلي قشنگ و زيباست ،اندامت ،صورتت، شايد خيلي ها آرزوي داشتن همچين زني رو داشته باشن يکي مثل من که اگه به تک تک اجزاي صورتم نگاه کني من هيچ قشنگي ندارم ولي شايد من از تو توي زندگيم موفق تر باشم و بايدتو هم تلاش کني اين ريزه کاريهاي زنونه رو ياد بگيري ،گفت:شده برو جلو آينه و مثل الان که با من يا همسرت حرف ميزني حرف بزن به حرکات صورتت به زبان بدنت به لحن صحبت کردنت دقت کن و ببين چطور رو طرف موج منفي ميفرستي،شايد وقتي يه مشکلي پيش مياد تو مقصر نباشي ولي مطمئنا تو هم حرکتي کردي ولو با حرکات صورتت اگه با سکوت هم همراه باشه که حرص همسرت دراومده و لجش دراومده،گفت:من که الان باهات حرف ميزنم هنوز هم بهت نمره خوبي نميدم چون همچنان گرفته اي،نااميدي،عبوسي،همش ميخواي آويزون مشکلات بشي،اونطور هم که از همسرت گفتي اون هم همينطوره،دوتاتون هم افتادين تو چرخه لانگ و همينطوربا سرعت کم يا زياد ميچرخيد(بايد در مورد اين چرخه خدمت دوستان بگم که اين چرخه شامل تفکرات ،هيجانات و واکنشها ست که تفکر منفي که ايجاد ميشه بدون کنترل منجر به ابراز هيجات منفي و در نتجه واکنشها و عکس العملها ميشه ،البته اگه اشتباه نکنم و اگه ايرادي بود اميدوارم دوستاني که در اين زمينه وارد هستن يا مدير همدردي محترم بيان کنن)گفت:از اين چرخه بايد بيايد بيرون،بايد همسرتون روش کار بشه تا خشمش رو کنترل کنه شما هم بايد يه دوره مدارا رو طي کنيد،سعي کن راضيش کني بياد،وقتي بهش گفتم:بدم مياد که همش من آشتي کنم و پا پيش بذارم،گفت:خوب نبايد بذاري شرطي بشه براي اينکار هم نذار مشکلات و اختلافهاتون به مشاجره ختم بشه که بعدش به قهر و آشتي بکشه.
    ادامه داره.....

  2. 4 کاربر از پست مفید مي مي تشکرکرده اند .

    مي مي (دوشنبه 31 خرداد 89)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: شنبه 07 بهمن 96, 00:37
  2. پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: سه شنبه 04 فروردین 94, 19:00
  3. چرا همه دوستام باهام قهر میکنند؟
    توسط کیت کت در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: شنبه 16 اسفند 93, 19:33
  4. دوستان کمک یه مشاور میخوام برا دوستام معتاد به استمناء (جلق) شدن
    توسط infodltube در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: سه شنبه 10 اردیبهشت 92, 00:07
  5. من و دوستام
    توسط بالهای صداقت در انجمن داستان و حکایت آموزنده
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: پنجشنبه 06 آبان 89, 12:39

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 10:06 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.