فقدان خیلی سخته، ولی بازم شکرت. راضیم به رضایت. خداروشکر باقی اعضای خانواده هستن
تشکرشده 2,261 در 917 پست
فقدان خیلی سخته، ولی بازم شکرت. راضیم به رضایت. خداروشکر باقی اعضای خانواده هستن
لاله123 (دوشنبه 19 مهر 00), باغبان (سه شنبه 30 شهریور 00), سحر بهاری (سه شنبه 30 شهریور 00), طنین باران (یکشنبه 14 اسفند 01)
تشکرشده 1,128 در 455 پست
خدايا تو را ستايش بر دفع مصيبت هاي فرود آمده، و پيش آمدهاي سخت، و برطرف كردن دشواري هاي معيشت، و پي در پي بودن نعمت هاي بسيار، و تو را ستايش بر گواراي عطايت، و ستوده بلايت، و نعمت هاي بزرگت، و تو را ستايش بر احسان بسيارت، و خير ريزانت، و تكليف آسانت، و دفع دشواري ات، و تو را سپاس بر رشد دادنت سپاس اندك، و اعطا كردنت مزدي كامل، و فرو ريختنت بار سنگين گناه، و پذيرفتنت عذر بي جا، و از دوش نهادنت بار گران تكليف، و هموار كردنت جايگاه ناهموار، و بازداشتنت از كار بسيار زشت،
و تو را ستايش بر بلاي بازگردانده شده، و خوبي فراوان، و دور ساختن امور ترسناك، و رام كردن سخت ستمكار، و تو را ستايش بر كمي تكليف، و بسياري تخفيف، و توان دهي ناتوان، و فرياد رسي اندوهگين، و تو را ستايش بر فراخي مهلت دادنت، و دوام فزون بخشي ات، و بازگرداندن كيفرت، و ستوده كارهايت، و پياپي بودن عطايت، و تو را ستايش بر به تأخير افكندن شتاب در عقاب، و ترك غافلگيري در عذاب، و هموار كردن راه توبه، و فرود آوردن باران ابر، به درستي كه تويي بسيار احسان كننده و پر بخشش
مناجات شکر خدا : مفاتیح الجنان
تشکرشده 25 در 16 پست
بزارید با تعدادی از آفریده هایش خدا رو شکر کنیم
خدایا تو را به تعداد کل اتم های کیهان ، تعداد کل مولوکول های کیهان ، تعداد کل پرتون های کیهان ، تعداد کل نوترون های کیهان ، تعداد کل الکترون های کیهان شکرت
یا حتی عددی بالاتر
خدایا تو را به تعداد کل اتم های کیهان ضرب در تعداد کل مولوکول های کیهان ضرب در تعداد کل پرتون های کیهان ضرب در تعداد کل نوترون های کیهان ضرب در تعداد کل الکترون های کیهان شکرت
ویرایش توسط amin COD : جمعه 21 آبان 00 در ساعت 17:07
سحر بهاری (شنبه 22 آبان 00), طنین باران (یکشنبه 14 اسفند 01)
تشکرشده 552 در 282 پست
خدایا شکرت
به خاطر همه چیزهای خوبی که دارم
به خاطر حال خوشی که چندین ماه ازم دریغ نکردی
به خاطر اینکه خودت بهم یاددادی با مشکلم کنار بیام و بپذیرم و حالم خوب بشه
ممنون خدای خوبم![]()
طنین باران (یکشنبه 14 اسفند 01)
تشکرشده 37,361 در 7,159 پست
خدایا تو را سپاس می گویم که به من درد و رنج دادی. و با درد و رنج ها مرتب به من یادآوری می کنی که دل به دنیا و این زمان کوتاه زندگی نبندم.
خدایا تو را شکر می گویم، که نسبت به درد و رنج انبوه آدمیان آنقدر درگیرم که رنج های خویش را گاهی فراموش می کنم.
خدایا شکرت که به من تیزبینی عطا کردی تا خوبی ها و نقاط مثبت و توانایی های دیگران را خوب ببینم. و از آن ها درس بگیرم و بر خودم مغرور نشوم.
خدایا شکرت که امید و انگیزه را درونم قرار دادی تا از دیدن دردها و ضعف و رنجهای خود ناامید نشده و تو را برای حل مشکلات خود همواره در نظر بگیرم.
goleyakh30 (دوشنبه 15 اسفند 01), Mvaz (پنجشنبه 11 اسفند 01), سحر بهاری (جمعه 12 اسفند 01), طنین باران (یکشنبه 14 اسفند 01)
تشکرشده 35 در 31 پست
خدایاشکرت بخاطر اینکه میتونم مشاوره بگیرم.بعد صد سال تونستم یه تکونی به خودم بدم.
مدیرهمدردی (سه شنبه 16 اسفند 01), سحر بهاری (یکشنبه 20 فروردین 02)
تشکرشده 36,137 در 7,447 پست
خدایا شکرت که فرصت و زبان شکر گذاری دادی.
خدایا
همیشه مورد لطفت بوده ام تا در پس کاری که از توان برآید تورا ببینم و شکرت کنم که تو خواستی، تو انگیزه دادی، تو توان دادی، تو محقق کردی....
اما نیمه ای از آخرین ماه سال گذشته اتفاقی رقم خورد که دیدم چقدر شکر گذاریهایم در برابر ذره ای از نعماتت و داشته هایی که نصیب کرده ای، ناچیز است... وقتی در پی اتفاقی مدت کمی بیش از حدود دوهفته دست راستم مختل شد و با یک دست آنهم دست چپ و آنهم در دم دمای انجام امورات آخرسال..... مجبور شدم سر کنم.... دیدم این نعمت کجا و شکر من هروقت کاری با آن انجام می رساندم کجا... !!!!!
حقیقتا درکم شد چقدر شکر های ما در بی خبری از عمق حقیقت نعمتهاست.... چقدر از داشته هایمان غافلیم و چشم به نداشته دوخته ایم و....
تازه این شکر گذاریهای بسیار ناچیز ما هم نعمتی از توست...
بسا عجز از حتی قدرت بیان این حقیقت.
این روزها که دستم سالم است و با آن کار می کنم سعی می کنم یادم بیاد آن روزهایی که مختل بودم و بسیاری از کارهایم تعطیل شده بود... اما می بینم کو درک آن روزها!!! ... آن روز درکم از نعمت دست عمق دیگری داشت و امروز با آنکه سعی می کنم تجسم کنم اما چون برخوردارم حال آنروزها را نمی توانم داشته باشم.
و فهمم شده که غرق در نعمت نمیشه قدر نعمت را آنگونه که هست دانست و ما چقدر بی خبریم در اوج تصور باخبر بودنهایمان...
کجا می توان شکر نعمات بی شمارت را بجا آورد وقتی درکمان از عمق نعمات چون برخوردار از آنهائیم به حد اهمیت آنها آنگونه که وقت از دست رفتنشان می فهمیم نیست... پس شکر ما ناچیز و بی مقدار است و تسبیح تو لازم می آید وقت چنین شکری که درخور نیست....
تو چقدر بزرگ و مهربانی که به همین ناچیز ما پاداش می دهی که شاید کمترینش افزون داشتن نعمت است.
کمی فهمیدم که چرا در تفاسیر آمده که کاملترین شکر گذاری در بیان، با ذکر الحمدلله است.... و قص علیهذا
الحمدلله رب العالمین
مدیرهمدردی (پنجشنبه 17 فروردین 02), سحر بهاری (یکشنبه 20 فروردین 02)

تشکرشده 2,656 در 1,207 پست
وجود شب های آیینی، مثل شب قدر نعمتی هست تا بواسطه رحمت خداوند به برطرف کردن مشکلات فردی خودمون و بازسازی شخصیتمون بپردازیم.
این شب ها فرصتی برای خودشناسی بیشتر، مرور اشتباهات و نقص ها، تقویت مسئولیت پذیری، حضور فعال تر در جامعه، توجه به دیگران، تقویت اعتماد بنفس، تلاش در راستای رسیدن به اهداف، کنترل خشم، کنترل افکار منفی، کاهش افسردگی، کاهش جرم و بزهکاری، توجه به معنای عشق واقعی، بازگشت رضایت و آرامش درونی و تجربه ی دوباره شادی و ... است.
....................
« چگونه می توانم حقّ شکر تو را بجای آورم؟ در حالی که همین شکر من نیاز به شکری دارد، و هر زمان که می گویم تو را سپاس بر من لازم است که به خاطر همین توفیق شکرگزاری بگویم، تو را سپاس ». امام سجاد ع
فرشته مهربان (چهارشنبه 23 فروردین 02), مدیرهمدردی (دوشنبه 21 فروردین 02)
تشکرشده 36,137 در 7,447 پست
خدایا شکرت که مارا از امت پیامبر خاتم صلوات الله علیه و آله قرار دادی
شکرت که شیعه ۱۲ امامی قرار دادیمان
شکرت که توفیق روزه داری نصیب کردی
شکرت که وارد شب قدر کردی
الحمدالله رب العالمین بر این نعمات بسیار عظیم.... مارا قدردان این نعمات قرار ده به پاسداشتشان از عمق جان و با همه امکان
paiize (چهارشنبه 19 دی 03)
تشکرشده 37,361 در 7,159 پست
خدایا شکرت که این تاپیک را پس از نزدیک به دو سال به روز کردم.
خدایا شکرت که دغدغه شکرگزاری را در وجودم قرار دادی.
خدایا شکرت ، که ارزش شکرگزاری را به من فهماندی.
خدایا شکرت که شکرگزاری را پیش نیاز خوشبختی من کردی.
خدایا شکرت که شکر می کنم.
خدایا شکرت که با آشکار کردن نعمت هایم نشان می دهم که می بینیم، می شنوم و می فهمم و بالنده ام.
خدایا شکرت که توفیقم دادی تا شکر گزاریت را تبلیغ کنم و مزه آن را به دیگران هم بچشانم.
خدایا شکرت که در میان کفران نعمت ها، هنوز هم می توانم ارزش شکر را بفهمم.
خدایا شکرت که طی 17 دراین تالار مشاوره همدردی، به تعداد بیش از 30 هزار موضوع پرداختیم.
خدایا شکرت که طی 17 دراین تالار مشاوره همدردی، تعداد 429 هزار مطلب ارسال کردیم.
خدایا شکرت که طی این 17 سال اعتماد بیش از 37 هزار نفر را جلب کردیم و در خدمتشان بودیم.
خدایا به همه این 37000 نفر اعضاء همدردی، کمک کن تا در شبکه های اجتماعی اینستا، توئیتر، تلگرام ، ایتا و .... ، به مطالبی بهتر و غنی تر از این تالار دسترسی یابند و خودشان نیز مطالبی غنی تر تهیه و در اختیار دیگران بگذارند.
خدایا ذائقه همه ما را به نحوی شکل بده که بیشتر از مطالب فان و سرگرم کننده ، به دنبال مطالب دقیق، علمی ، تخصصی و کاربردی و راهگشاء دست پیدا کنیم و منتشر کنیم تا روز به روز بیشتر رشد کنیم و شکوفا باشیم.
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)